Gå til innhold

Katten min røyter sånn..hvorfor??

Anbefalte innlegg

Gjest kristinee83

Jeg har to katter.. hunnkatta som er svart, røyter ikke i d hele tatt..

Men hannkatten som er rødbrun, røyter utrolig mye. D går ikke an å ha den på fanget engang.. D er skikkelig ille...

Lurer på hvorfor den røyter, og ikke den andre? De er søsken, og spiser samme mat og sånt.. Trodde først d kunne være vitaminmangel eller noe..men siden de spiser samme mat, kan d vel ikke være d?

Noen som vet hva som kan være årsaken til dette, og hva som kan hjelpe?

Nytter lite å børste katten..

Klem fra kristine

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95762-katten-min-r%C3%B8yter-s%C3%A5nnhvorfor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

laguna1365380434

Katten min røyter også, har ikke funnet noe middel for det, men jeg har kjøpt inn mange sånne klistreruller(?) som tar vekk hår fra sofa, klær m.m Koster kr5 pr stk på H&M og er uunværlige.. Dette var jo ikke svar på det du spurte om, men jeg tenkte jeg skulle nevne det bare..

Gjest kristinee83

Alle katter røyter med jevne mellomrom. Dette er noe de gjør for å skifte ut hårene. Mennesker gjør det også, men ikke i like stor grad (det blir mindre håravfall hos oss).

Har den røytet over lang tid?

Ja den har røytet slik i nesten et år nå...er skikkelig plagsomt.. før kunne jeg kose med den og sånt..

Tenkte d måtte være plagsomt for katten også, som sikkert får en go del hår i munnen når den rengjør seg.. (?)

Takk for tipset laguna..;))

Jeg har en ganske hårete katt som før røytet noe forferdelig. Møbler, klær og tepper ble tilhåret før jeg rakk å støvsuge. Dette resulterte i at katten kastet opp hårballer.

Vi fikk tips hos dyrlegen å prøve et matmerke som han hadde. Det hette Spesific. Dette funket ikke.

Det som faktisk funket var en kattemat som heter Royal Cannin Indor. Fåes kjøpt på de fleste dyrebutikk til 150 kr for 3 kilo.

Etter jeg begynte med denne ble håravfallet betydelig mindre etter 2 uker og nå så røyter den nesten ingen ting. Det går ann å ha på seg svarte bukser igjen :)

Tror man må prøve seg fram for å finne fram til det som funker best for katten. Katter er forskjellige.

Kattene fortjener det beste :)

Jeg har en ganske hårete katt som før røytet noe forferdelig. Møbler, klær og tepper ble tilhåret før jeg rakk å støvsuge. Dette resulterte i at katten kastet opp hårballer.

Vi fikk tips hos dyrlegen å prøve et matmerke som han hadde. Det hette Spesific. Dette funket ikke.

Det som faktisk funket var en kattemat som heter Royal Cannin Indor. Fåes kjøpt på de fleste dyrebutikk til 150 kr for 3 kilo.

Etter jeg begynte med denne ble håravfallet betydelig mindre etter 2 uker og nå så røyter den nesten ingen ting. Det går ann å ha på seg svarte bukser igjen :)

Tror man må prøve seg fram for å finne fram til det som funker best for katten. Katter er forskjellige.

Kattene fortjener det beste :)

Om katta mi hadde fått det hun synes er best hadde hun levd på oksestek.

På jobb går det som er iigjen etter at middagen er servert rett i søpla. Jeg bruker å ta med oksestek hjem til pusene. Etter kun å ha spist oksestek 2 dager på rad går hun til 3 dagers sultestreik og snikangrep på meg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...