Gå til innhold

Hva er poenget med slike internetthastigheter?

Anbefalte innlegg

petter smart

http://www.digi.no/php/art.php?id=86303

Dersom en skal bruke dette for å laste ned filmer/musikk er dette altfor mye.

18Mbit/s tilsvarer 194 GB/dag. Dette tilsvarer over 250 filmer, hver eneste dag. Med en relativt rask brenner (5 min pr cd) så rekker en å brenne 288 cd'er hver dag (dersom en ikke gjør noe annet enn å brenne cd'er)

Finnes det noen privatpersoner som har bruk for en så høy hastighet?

Fortsetter under...

petter smart

Man trenger jo ikke laste ned 250 filmer hver dag, men kanskje man vil laste ned 2-3 filmer raskere enn nå. Vi har ADSL og selv da går det rimelig tregt å laste ned en hel film.

Jeg har 1 Mbit/s og bruker sjelden mer enn 5-10 timer på å laste ned en film. Så travelt har du det vel ikke?

Uansett vil du neppe få lastet ned filmene særlig raskere. Vanlig topphastighet til meg er 70-80 kb/s. Det er sjelden en kommer særlig over dette og da hjelper det lite om kapasiteten er mye høyere.

Jeg har 1 Mbit/s og bruker sjelden mer enn 5-10 timer på å laste ned en film. Så travelt har du det vel ikke?

Uansett vil du neppe få lastet ned filmene særlig raskere. Vanlig topphastighet til meg er 70-80 kb/s. Det er sjelden en kommer særlig over dette og da hjelper det lite om kapasiteten er mye høyere.

Vi har det samme som deg men det tar en hel dag å laste ned en film her, så hvordan du får det til lurer jeg veldig på.

petter smart

Vi har det samme som deg men det tar en hel dag å laste ned en film her, så hvordan du får det til lurer jeg veldig på.

Det er jo ikke så stor forskjell på 10 og 24 timer at det gjør noen større praktisk forskjell.

Det kommer vel an på hvilket program dere bruker (selv bruker jeg kazaa lite med bl.a. auto search, noe som øker hastighten), om dere bruker internett til andre ting (da går hastigheten fort ned), om dere bruker PC'en til andre ting (når dere leser eller skriver til disken går nedlastingshastigheten ned) og hva slags filmer dere laster ned (om det er mange kilder til filmen).

Det er jo ikke så stor forskjell på 10 og 24 timer at det gjør noen større praktisk forskjell.

Det kommer vel an på hvilket program dere bruker (selv bruker jeg kazaa lite med bl.a. auto search, noe som øker hastighten), om dere bruker internett til andre ting (da går hastigheten fort ned), om dere bruker PC'en til andre ting (når dere leser eller skriver til disken går nedlastingshastigheten ned) og hva slags filmer dere laster ned (om det er mange kilder til filmen).

5-10 timer, jeg leste feil da, trodde du skrev 5-10 minutter og fikk helt hakeslep. Kazaa Lite er helt ut, skikkelig tregt. Den beste er Imesh. Enkelte filmer får vi på 5-10 timer, som oftest er det tiden vi bruker på en Friends-episode e.l.

Annonse

Det avgjør saken. Det blir Oslo dersom jeg noen gang flytter tilbake til Norge. Med sånn hastighet kommer jeg ned på en ping på 50, det gir et reelt overtak når man deltar i onlinespill. Jeg griner når jeg spiller på 56k. Selv den siden du henviste til var det bare såvidt mulig å laste ned. Damene til Riksklysa kommer ikke opp i det hele tatt. I feel the need for speed!

Pappa Bjørn

Det er vel ikke mengden det kommer an på, men farten der og da. Man må ikke laste ned 250 filmer, men skal du først laste ned en film er det jo deilig at det går fort.

Ring kameraten din og be ham sette på kaffen. Last ned filmen, brenn den på cd, kjør til kameraten din og hør kaffetrakteren promper ferdig mens du putter filmen i spilleren.

Er ikke det kjekt da?

petter smart

Det er vel ikke mengden det kommer an på, men farten der og da. Man må ikke laste ned 250 filmer, men skal du først laste ned en film er det jo deilig at det går fort.

Ring kameraten din og be ham sette på kaffen. Last ned filmen, brenn den på cd, kjør til kameraten din og hør kaffetrakteren promper ferdig mens du putter filmen i spilleren.

Er ikke det kjekt da?

Men det fungerer ikke slik. En klarer aldri å få så stor nedlastingshastighet på en fil (med mindre en er på et LAN). En klarer kanskje 100 kb/s, men det kan du også få med 1 Mbit/s.

Mitt poeng er at prisen på slike hastigheter ofte ikke kan forsvares.

Men når mange nok får bra bredbånd og en får fjernet de fleste flaskehalsene vil det bli kjekt med slike hastigheter ja :-)

Men det fungerer ikke slik. En klarer aldri å få så stor nedlastingshastighet på en fil (med mindre en er på et LAN). En klarer kanskje 100 kb/s, men det kan du også få med 1 Mbit/s.

Mitt poeng er at prisen på slike hastigheter ofte ikke kan forsvares.

Men når mange nok får bra bredbånd og en får fjernet de fleste flaskehalsene vil det bli kjekt med slike hastigheter ja :-)

Joda, bare du laster ned samme filen (forskjellige deler) fra flere steder samtidig så kan du få rikelig med fart.

Annonse

Det avgjør saken. Det blir Oslo dersom jeg noen gang flytter tilbake til Norge. Med sånn hastighet kommer jeg ned på en ping på 50, det gir et reelt overtak når man deltar i onlinespill. Jeg griner når jeg spiller på 56k. Selv den siden du henviste til var det bare såvidt mulig å laste ned. Damene til Riksklysa kommer ikke opp i det hele tatt. I feel the need for speed!

Det var et helvete da jeg og rollespill-typen min delte en isdn-link.

Tilogmed nå da vi har adsl må jeg være svært forsiktig.

TRENGER MER FART!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...