Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Første bud: gjør ALL henvendelse til slike kontorer skriftlig. Best er å levere det skriftlig. ha med en kopi hvor du ber om kvittering på at det er mottatt. DA kan de ikke påstå det må ha forsvunnet i postgangen ihvertfall.

Vel, de har ikke lov å påstå at det forsvant i postgangen.

Loven sier stort sett at det som er sent har kommet frem/skal behandles som om det har kommet frem.

Mystisk nok.

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Vel, de har ikke lov å påstå at det forsvant i postgangen.

Loven sier stort sett at det som er sent har kommet frem/skal behandles som om det har kommet frem.

Mystisk nok.

Jada, men problemet er nettopp at det blir gjort veldig mye i offentlige etater som ikke er lov!

Mange av brukerne er slitne av sykdom og orker ikke protestere og ihvertfall ikke følge opp klagene. Om de i det hele tatt oppfatter at det er noe å klage på.

Det er vel sakens kjerne i problemstillingen.

Ikke alle har råd til advokater. Det er jo eneste greie måten å få has på uvesenet på, uten at du sliter ut deg selv i prossessen.

Jada, men problemet er nettopp at det blir gjort veldig mye i offentlige etater som ikke er lov!

Mange av brukerne er slitne av sykdom og orker ikke protestere og ihvertfall ikke følge opp klagene. Om de i det hele tatt oppfatter at det er noe å klage på.

Det er vel sakens kjerne i problemstillingen.

Ikke alle har råd til advokater. Det er jo eneste greie måten å få has på uvesenet på, uten at du sliter ut deg selv i prossessen.

Jepp, som sagt tapte jeg akkurat en forlikssak, og krangler som f. med ett trygdekontor og ett sosialkontor, samtidig som jeg er sint på aetat.

*pust pes*

Heltidsjobb, dette her.

Annonse

• 4 uker senere...
Gjest Utenpå

Dette har jeg hørt før! Trygdekontoret roter vekk papirer, og søkeren får svi.

Mitt råd er at du tar med deg det du skal levere pluss en kopi av det. Lever originalen personlig i skranken og be om å få en datert kvittering på kopien om at brevet er mottatt.

Ta kopien med deg hjem - og pass godt på den.

Viktige papirer som kan avgjøre din fremtid må du aldri overlate til postverket eller mottakerapparatet hos trygde(u)vesenet! Det har jeg lært.

Enten spanderer du rekommandert post, eller så gjør du som jeg forklarte.

Da har DU bevis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...