Gå til innhold

Kvinne dag i morra, hva er det meningen at vi menn skal gjøre da ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

26

• punkyB

12

• SierDuDet

6

• -Riksklysa

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Gjest mislykket

Kan ikke du gå i bresjen for det ? Det MÅ da være diskriminering !

Hei!

Jeg vil heller ha en dag for oss som er stygge men som ikke får hjelp av staten til å finansiere komplett remodellering av kroppen.

Vennlig hilsen

Annonse

Gjest mislykket

Enig, så kan menn gå i tog og forlange lik lønn for likt arbeid, dere vil selvfølgelig ha samme lønn som kvinnene, ikke sant? :-)

Hei!

Vi vil ha øremerkede stillinger;

vi vil ha militærtjeneste for kvinner;

vi vil ha like lang permisjon i forbindelse med barn;

vi vil ha like stor sjanse til å beholde barn etter samlivsbrudd;

vi vil at kvinner i like stor grad som menn skal utføre fysisk tunge arbeider...

Personlig vil jeg gjerne ha kvotering av kvinner inn i tungindustri etc.

Og selvsagt: som humanist mener jeg at kvinner ikke skal ha bedre lønn enn menn -- bare fordi hun er kvinne. Og omvendt.

Noen mannsdag er jeg ikke interessert i; jeg vil ha en "menneskets dag".

Vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Enig, så kan menn gå i tog og forlange lik lønn for likt arbeid, dere vil selvfølgelig ha samme lønn som kvinnene, ikke sant? :-)

Altså : menn skal få mindre lønn ? Foreslå det for LO og arbeidsgiverorganisasjonene, det vil sikkert slå an.

At kvinner skal ha lik lønn for lik innsats, profesjon og utdannelse er en selvfølge, MEN: jeg har møtt mange ambisjonsløse kvinner som er mye borte, syter og klager, skaper intriger på arbeidsplassen og forlanger lik lønn som sine kolleger som er helt motsatt av henne.

Samme person: får hun kritikk, tror hun at hele verden hater henne og stikker på do for å gråte.

Men de fleste er arbeidsomme og mer nøyaktige og oppofrende enn menn. Det skal de ha.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...