Gå til innhold

Kvinne dag i morra, hva er det meningen at vi menn skal gjøre da ?

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Jeg blåser i hva dere gjør, men jeg skal i hvert fall få meg et realt nummer! ; ) Bor for tiden ikke med samboern min, så er lenge siden sist! ; ) Og jeg forlanger litt mer enn fem minutter - siden det er kvinnedagen! Hehe...

God helg!

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

26

• punkyB

12

• SierDuDet

6

• -Riksklysa

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Enig, unntatt det med kvinnelige sjefer, de må kun bi det hvis de er kvalifisert.

En kvinnelig kollega vil sende sine kvinnelige sjefer til et varmt sted etter at hun har gjort blodige og brutale ting med dem. Hun vil heller ha en mann til sjef. Kanskje ikke akkurat hva du mente ?

Jeg tror kvinner ofte blir forbigått pga at man er redd de skal få barn og gå ut i svangerskapspermisjon og fordi de har vært hjemme med barn i perioder.

Selvfølgelig skal de være kvalifisert.

Mistenker forresten at endel menn ikke liker å ha kvinnelige overordnede.

Ulv I Faarikaal

Jeg blåser i hva dere gjør, men jeg skal i hvert fall få meg et realt nummer! ; ) Bor for tiden ikke med samboern min, så er lenge siden sist! ; ) Og jeg forlanger litt mer enn fem minutter - siden det er kvinnedagen! Hehe...

God helg!

Høres ut som et godt tiltak, å gå i tog er for kjedelig.

Gjest mislykket

Jeg bryr meg katta om kvinnedag - og føler meg heller ikke spesielt plaget de andre 364 dagene :-)

Men jeg er for like rettigheter - men av og til kan likestillingskampen ta litt overhånd.

Hei!

Tenker du da på det at kvinner kan få litt vel likt betalt for samme arbeid... eller at kvinner også må overta noen av menns plikter?

Vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Jeg tror kvinner ofte blir forbigått pga at man er redd de skal få barn og gå ut i svangerskapspermisjon og fordi de har vært hjemme med barn i perioder.

Selvfølgelig skal de være kvalifisert.

Mistenker forresten at endel menn ikke liker å ha kvinnelige overordnede.

>>Jeg tror kvinner ofte blir forbigått pga at man er redd de skal få barn og gå ut i svangerskapspermisjon og fordi de har vært hjemme med barn i perioder.

Du har rett, i mange bransjer, spesielt dagligvare er "plaget" av barefødsler. Det er ikke så aktuelt for en bedrift å betale masse penger og opplæring til en som får barn og blir borte snart, selv om grunnen er aldri så god.

>>Selvfølgelig skal de være kvalifisert.

Noen bedrifter har praktisert at søkeres navn skal fjernes, og visse kvalifikasjoner skal maskes vekk, så man ikke ser opprinnelig nasjonalitet eller kjønn.

>>Mistenker forresten at endel menn ikke liker å ha kvinnelige overordnede.

Det er nok en vanesak, men jeg vet mange menn har begynt å bruke ordet "bitch" ja. Eldre menn liker det i hvert fall ikke.

Annonse

Min gamle frisør var vietnameser og riktig en slank, lekker feminin sak. Han ville bli personlig assistent til en mann i rullestol, men ingen vill ha han.

En kompis i rullestol fikk nesten fnatt og gikk til streik da han skulle få denne lekre saken til personlig assistent. Så moro har jeg ikke hatt på mange år, og fyren i rullestol fikk ikke fred for det på mange år :-) Han mente det var stygt å mobbe folk i rullestol, men gliste i skjegget sjøl til slutt.

det er to sånne hårstussere i oslo, i nærheta av gunerius, og de to stusser ikke hodet for si det sånn...

de to er virkelig damer...

Opp på barrkadene og kaste stein ? Brenne bildekk ? Velte biler ?

Nei, ta heller en tur til frisøren :-)

Skal verken kaste stein, brenne bildekk eller BH'er eller velte biler ;o)

Vi skal ganske enkelt være med å markere noe som er viktig for oss.

Det meste av det jeg gjør spes for kvinner har med høflighet å gjøre.

Jeg har selv vært arbeidsgiver og har hatt mange kvinner ansatt. Jeg sluttet aldri å forundre meg over at de ikke var mer frampå og aktive. Aldri har jeg behandlet noen ulikt på grunn av kjønn, men sagt til gutta som er større og sterkere at de skal hjelpe og ikke la de små damene bære to 10 liters spann opp trapper alene.

Pålitelige, aktive og arbeidssomme kvinner med lavt sykefravær har alltid fått lik lønn som tilsvarende mann. Men for mange kvinner vil bare ikke trå til. For mange er lite robuste, jeg kunne ikke si det samme til kvinner som menn. Kvinner kunne bli "vettskremte" av kritikk, selv om den er aldri så konstruktiv.

Nå må det sies at ingen er like, men hovedandelen av menn jeg har jobba med har mer tæl, kommuniserer bedre og er mer direkte.

Mener du at man skal stille samme krav til kvinner som menn ?

Skal kvinner tåle like mye kritikk ?

Skal også kvinner oppfordres til å yte sitt beste ?

Skal vi syns mer synd på kvinner som gråter enn menn ?

At kjæresten har slått opp, er det grunn til sykefravær ? :-) Det har skjedd to ganger at jeg har oppdaga det med kvinner, aldri med menn. Skal vi unnskylde en kvinne for slikt ? Jeg kan ikke bevise det, men indisene var MEGET sterke.

Til slutt: skal kvinner og menn behandles ulikt ? Det blir gjort, det stilles ikke like store krav (enda).

Nå kan dette virke som kvinnehets, men det er ikke ment slik. Jeg ser på kvinner som likemenn, og vil alltid gjøre det, men har nok en tendens til å behandle de ulikt allikevel, men kun til deres fordel :)

Helt likestilling vil og bør det aldri bli - rett og slett fordi kvinner og menne er ulike. Først og fremst er det jo fysiske forskjeller - men også mer 'psykiske'.

På en arbeidsplass hvor det er mye fysisk arbeid blir det vanskelig - en kvinne vil jo aldri bli så sterk som en mann - men samtidig er det jo urettferdig at hun skal slippe unna tunge løft.

Vil kvinner ha mer lønn så må man rope om det selv. Ikke tilfeldig at sykepleiere og lærere feks. er lavtlønte for det er mange kvinner der. I industri tjener man bedre fordi det er mange menn. Der har fagforeningene et ansvar for å kjempe for lønnen. Der er nok menn veldig mye flinkere.

Menn og kvinner bør vurderes likt ved ansettelser - basert på erfaring og utdannelse - og ellers personlige kvalifikasjoner. Man skal ikke IKKE bli ansatt fordi man er kvinne og kan forventes å forsvinne ut i sv. permisjon. For det første kan man jo ikek vite at det skjer - for det andre så bør man kunne kombinere en jobbkarriere med barn. Dessuten begynner jo menn å ta sv.permisjon nå også - at man deler den i 2 feks.

Menn og kvinner har forskjellige sterke sider - hvis man generaliserer ganske mye. Menn som du sier er direkte - kommunikative , men de gjør jo nødvendigvis ikke en bedre jobb - ofte er det bare i kjeften på mange også. Kvinner er mer opptatt av trivsel - de er kanskje bedre til å organisere - men er kanskje ikke alltid tøffe nok.

Man bør jo kunne prøve å utnytte de gode sidene hos alle - og akseptere at de er forskjellige.

Til spm. dine :

Mener du at man skal stille samme krav til kvinner som menn ? Ja i utgangspunktet - spm. kan man jo snu begge veier.

Skal kvinner tåle like mye kritikk ? Selvfølgelig. Alle bør bli flinkere til å ta kritikk - men også de fleste kan bli flinkere til hvordan de gir kritikk.

Skal også kvinner oppfordres til å yte sitt beste ? Selvfølgelig

Skal vi syns mer synd på kvinner som gråter enn menn ? Nei , men kvinner gråter ofte lettere enn menn , når en mann gråpter så er det kanskje alvor .

At kjæresten har slått opp, er det grunn til sykefravær ?

Kommer jo an på hvor stor krisen er .... i utgangspunktet ikke.

Til slutt: skal kvinner og menn behandles ulikt ? Man skal behandles etter forutsetningene , som jeg er litt inne på tidligere i innlegget her.

Hvis du mener at kvinner og menn behandles forskejllig så er det jo like mye mennenes feil det? Kvinner skal ikke forvente å få annerledes behandling fordi de er kvinner - men menn skal heller ikke behandle kvinner forskjellig fordi de er kvinner.

Er det sånn kvinnedagen praktiseres i de tusen hjem? Mannen tar seg av barnet så mor kan gå til frisør å gjøre seg pen??

Det var vel aldri meningen at kvinnedagen skulle bli det samme som en morsdag eller bursdag!

Pussig. For øvrig har jeg ingen planer for kvinnedagen.

sa vel ikke at det var vanlig?

sa at jeg skulle ta poden, så kunne hun gjøre hva hun ville, f.eks frisør...

*sjekke synet*

Annonse

Ulv I Faarikaal

Skal verken kaste stein, brenne bildekk eller BH'er eller velte biler ;o)

Vi skal ganske enkelt være med å markere noe som er viktig for oss.

Dert er en god sak, og det kan trengs å markeres. Jeg har sett på toget tre-fire ganger.

Den parolen jeg husker best var:

"JA TIL SEX ! NEI TIL TVANGSPULING !"

Ikke alle paroler er gode, eller passer best inn for 20 år siden.

"LIK LØNN FOR LIKT ARBEID" kan vel sies at blir mer vanlig.

Vi menn skal drite i hele dagen som er en parodi på alt som heter likestilling.

Vi burde hatt en mannsdag, en dag for ungdom, barnas dag, pakistanernes dag og kanskje også en syk-i-hue-muslimdag.

Jeg skal drikke meg full i morgen.

Ulv I Faarikaal

Helt likestilling vil og bør det aldri bli - rett og slett fordi kvinner og menne er ulike. Først og fremst er det jo fysiske forskjeller - men også mer 'psykiske'.

På en arbeidsplass hvor det er mye fysisk arbeid blir det vanskelig - en kvinne vil jo aldri bli så sterk som en mann - men samtidig er det jo urettferdig at hun skal slippe unna tunge løft.

Vil kvinner ha mer lønn så må man rope om det selv. Ikke tilfeldig at sykepleiere og lærere feks. er lavtlønte for det er mange kvinner der. I industri tjener man bedre fordi det er mange menn. Der har fagforeningene et ansvar for å kjempe for lønnen. Der er nok menn veldig mye flinkere.

Menn og kvinner bør vurderes likt ved ansettelser - basert på erfaring og utdannelse - og ellers personlige kvalifikasjoner. Man skal ikke IKKE bli ansatt fordi man er kvinne og kan forventes å forsvinne ut i sv. permisjon. For det første kan man jo ikek vite at det skjer - for det andre så bør man kunne kombinere en jobbkarriere med barn. Dessuten begynner jo menn å ta sv.permisjon nå også - at man deler den i 2 feks.

Menn og kvinner har forskjellige sterke sider - hvis man generaliserer ganske mye. Menn som du sier er direkte - kommunikative , men de gjør jo nødvendigvis ikke en bedre jobb - ofte er det bare i kjeften på mange også. Kvinner er mer opptatt av trivsel - de er kanskje bedre til å organisere - men er kanskje ikke alltid tøffe nok.

Man bør jo kunne prøve å utnytte de gode sidene hos alle - og akseptere at de er forskjellige.

Til spm. dine :

Mener du at man skal stille samme krav til kvinner som menn ? Ja i utgangspunktet - spm. kan man jo snu begge veier.

Skal kvinner tåle like mye kritikk ? Selvfølgelig. Alle bør bli flinkere til å ta kritikk - men også de fleste kan bli flinkere til hvordan de gir kritikk.

Skal også kvinner oppfordres til å yte sitt beste ? Selvfølgelig

Skal vi syns mer synd på kvinner som gråter enn menn ? Nei , men kvinner gråter ofte lettere enn menn , når en mann gråpter så er det kanskje alvor .

At kjæresten har slått opp, er det grunn til sykefravær ?

Kommer jo an på hvor stor krisen er .... i utgangspunktet ikke.

Til slutt: skal kvinner og menn behandles ulikt ? Man skal behandles etter forutsetningene , som jeg er litt inne på tidligere i innlegget her.

Hvis du mener at kvinner og menn behandles forskejllig så er det jo like mye mennenes feil det? Kvinner skal ikke forvente å få annerledes behandling fordi de er kvinner - men menn skal heller ikke behandle kvinner forskjellig fordi de er kvinner.

Greie svar det.

Men jeg kan fremdeles ikke forstå at jeg kan behandle kvinner og menn likt. Et eksempel er kritikken, mange tåler det rett og slett ikke !

Noen tror hele verden hater dem fordi en nevner at de ikke klarte å arkivere bilagene i nummerrekkefølge, og at vi må finne enn annen som kan gjøre den jobben. Eller at det må skjepings på forsent-komming. Kurante ting. Gutta tar det som regel, men som regel ikke damene.

Ulv I Faarikaal

Vi menn skal drite i hele dagen som er en parodi på alt som heter likestilling.

Vi burde hatt en mannsdag, en dag for ungdom, barnas dag, pakistanernes dag og kanskje også en syk-i-hue-muslimdag.

Jeg skal drikke meg full i morgen.

At du skal drikke deg full, er det en begivenhet ?

Ulv I Faarikaal

Jeg feirer som sagt ikke dagen, og kan ikke fatte at noen andre, kvinner som menn, gjør det.

Jeg syns det er greit at man er enige om å markere en sak en bestemt dag.

Homsedagene f eks. Der er jeg ikke med da.

Jeg syns det er greit at man er enige om å markere en sak en bestemt dag.

Homsedagene f eks. Der er jeg ikke med da.

Vel... Skal kjerringer ha en egen dag så bør selvsagt homser og andre legninger også ha det.

Dagen for ikke-praktiserende-pedofile, f.eks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...