Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lagt inn et innlegg på allmenn også, men kanskje det er flere som leser det her?

Problemet er at jeg er kraftig forkjølet, går på antibiotika mot ørebetennelse, og da jeg våknet i dag morges var det ene øyet sammenklistret av puss, og ganske rødt.

Etter at jeg hadde stått opp og fått bort pusset gikk rødheten litt tilbake. Øyet verken klør eller renner, og det er egentlig ikke ubehagelig.

Bør jeg likevel oppsøke lege og få øyedråper?

Er det noen som også vet om det er normalt at pulsen stiger når man er syk? Har ikke feber...

På forhånd takk for svar!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95959-%C3%B8yebetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg ville ventet litt med å oppsøke lege. Min erfaring er at slik "trekk" på øyet, hvor øyet er sammenklistret og ikke vondt, går over av seg selv. Du bare koker opp vann, og vasker det med om morningen, for å få pusset bort.Evt. kjøper sterilt vann på apoteket.

Hvis du derimot merker at det er vondt inne på øyet, nesten som at det er noe under øyelokket som "skraper" øyet, så ville jeg oppsøkt lege, og fått øyedråper eller salve.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95959-%C3%B8yebetennelse/#findComment-538049
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...