Gå til innhold

Parkering på Gardermoen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror du finner priser på http://www.osl.no (den offisielle sida til flyplassen).

Det jeg vet er at det er ulike priser på de ulike parkeringsplassene, de lengst fra terminalen er billigst (seff...). Derfra må man imidlertid komme seg inn på terminalen med "mate-busser" som går jevnlig, men det kan jo være noe tid å vente på neste buss. Min typiske flaks sist tilsa jo at jeg akkurat "mista" en buss, og måtte vente et kvarter (?) på neste. Jeg dro også grytidlig om morgenen, en lørdag, men det er nå 1,5 år siden. Så - vær ute i god tid om du velger bil/parkering!

Selv om det er pes å ta t-bane grytidlig og så bytte fra t-bane til tog vil jeg tro det er vel så raskt og komfortabelt allikevel.

Gjest ikke undertegnet

Jeg har prøvd begge deler. Det beste var faktisk å ta flytoget. Gikk på toget i Vestfold og sat på helt inn til Gardermoen. Tok ei rulletrapp opp og var i flyhallen. Nydelig. et samme hjem. Rulletrappa ned og der kunen vi gå på toget. Vente gjorde vi på en kafeteria, så det var ingen problem.

Toget var jo dyrt, men når en ser på bensin og parkering, så blir det ikke så stor forskjell.

Jeg har prøvd begge deler. Det beste var faktisk å ta flytoget. Gikk på toget i Vestfold og sat på helt inn til Gardermoen. Tok ei rulletrapp opp og var i flyhallen. Nydelig. et samme hjem. Rulletrappa ned og der kunen vi gå på toget. Vente gjorde vi på en kafeteria, så det var ingen problem.

Toget var jo dyrt, men når en ser på bensin og parkering, så blir det ikke så stor forskjell.

Reiser man to eller alene er toget tingen, hvis en har grei adkomst til det.

det det hel familie, f.eks. 4 personer med bagsje er det herlig å ha bilen på flyplassen.

Raskt hjem, kaster nesten det samme

Annonse

Parkering kostar 350,- for ei veke, 120,- pr døgn, og 500,- for to veker. Det er dyrare dersom du vil parkere i parkeringshuset, og ikkje utandørs.

Samanlikna med Flytoget er det ikkje så ille. Flytoget kostar 150,- kvar veg, dvs. at ein betalar 300,- pr. pers når ein er ute og flyg.

Er ein to stk, og er borte ei veke, kostar altså Flytoget 600 spenn, medan parkering på Gardermoen kostar 350,-. I tillegg kjem transport (t.d. drosje) til/frå bustad til Oslo S.

Det kjem sjølvsagt i tillegg an på kostnadene til drivstoff, og kor langt du må køyre for å koma dit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...