Gå til innhold

Internet oppkobling med ISDN

Anbefalte innlegg

Jeg har en venn som skal koble seg opp til internet med ISDN. Problemet er at når vi prøver å koble maskinen til internet så prøver han å koble seg opp en kort stund for så å avbryte oppkoblingen for så å prøve å koble seg opp igjen. Slik kan maskinen holde på lenge. Feilmeldingen som kommer opp når jeg ber om å få detaljene på hvorfor den ikke vil koble seg opp er: INGEN SUMMETONE

Er det Telenor feilen ligger hos, eller kan vi rette opp denne feilen selv?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96042-internet-oppkobling-med-isdn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mest sansynligvis er det på maskina feilen ligger.

Forsøk å avinstaller isdn-kortet, og legg inn driverne på nytt.

Lag deretter en ny nettforbindelse, og prøv igjen.

Husk å sjekk alle kabler :-)

Takk for svar. Skal prøve å avinstallere kortet og innstalere det på nytt, så får vi se hva som skjer.

Til Aika:

Vi bruker ikke telenor som internet levrandør, men det er de som er levrandør av ISDN enten vi liker det eller ikke.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Det er normalt for TeleNor å sette opp linjen feil, slik at taleprotokollen virker, men ikke protokollene for datatransport. Dette er oppsett i sentralen, og tekniker kan ikke faget. I begynnelsen da ISDN ble tatt i bruk som internettmedium, var halvparten av installasjonene feil det jeg så, men da de tilkalte "ekspert" ble det i orden. Dette kostet en tusenlapp for kunden hver gang, siden vi måtte vente på teletekniker før vi kunne få eposten opp å gå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...