Gjest vanskelig??!!!! Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 jeg er en jente på 20 år, er ca 160 høy og veier vel nå 47kg. synes selv jeg er feit og slanker meg derfor. jeg trener mellom 7-12 ganer i uka med en varighet på mellom 1 og 2 timer. har satt meg som mål og gå ned til 40kg. vet det høres sykt ut, men kan ikke noe for det. har fortalt dette til klaseforstanderen min og hun tokk dette alvorlig så nå er helsesøster inne i bildet, men jeg verken vil, tør eller orker og komme videre i systemet. er redd for at jeg da skal gå opp i vekt. forstår på en måte ikke at jeg har et problem. er det som kan fortelle hvordan jeg skal kunne ta imot hjelp. ikke si at det bare er og slutte og slanke seg for det klarer jeg ikke. driver og slutter meg og er kansje "flink" i 3-4 dager så har jeg da en dag hvor jeg føler at jeg overspiser og disse dagene er et helvete. går med konstant dårlig samvitighet for det jeg butter i munnen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest et tips bare.... Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Ta i mot hjelpen og kom deg ut av det.Du er tynn,kjære deg! Ikke stol på de følelsene dine om at du er tykk,de lyver.Vansklig å tro pga du føler det,men det kan bl.a komme av dårlig selvfølelese. Og hvis du fortsetter med å slanke deg,vil du havne i helsevesnets system(få behandling altså) uansett om du vil eller ikke... Tro meg,du vil IKKE havne fast i spiseforstyrrelser,det er vanvittig vondt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leenie Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Hva vil du vi skal si? det er tydelig at du trenger hjelp. Vær glad for at du har folk rundt deg som har vett til å ta dette på alvor, og ta i mot den hjelpen de tilbyr deg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En som veier like mye som du! Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg er også 1.60cm høy og veier mellom 47 og 48kg og føler det akkurat det samme som deg,men jeg søkte hjelp tidlig,så jeg vil råde deg å ta i mot alt den hjelpa du kan få før du blir for dårlig til å ta i mot noen hjelp.Lykke til! Dem tror nok at du har en spiseforstyrrelse,men da jeg var til legen fikk jeg spørsmål om jeg hadde regelmessig menstruasjon og da sa jeg ja, og da sa han at da var alt bra.har du regelmessig menstruasjon? Et annet råd som jeg vil råde deg til er å være åpen og ærlig overfor behandlerne dine og fortelle om dine tanker og følelser,fordi da gjør det lettere for dem å hjelpe deg på rett vei og vite hvordan den kan hjelpe deg. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lana1365380485 Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Jeg er noen år yngre enn deg, men jeg er i situasjonen selv. Forhåpentligvis er jeg ute av det snart. Men jeg er innlagt på innstutisjon for spiseforstyrrelser og jeg er ganske sikker på at jeg får hjelp nå. Jeg tror at det er vanskelig å høre på folk og deres advarsler, for alt det er så langt borte, virkeligheten er langt borte. Jeg tror du burde søke hjelp, det er inget nederlag. Hvis du prøver å se framover, så er det forhåpentligvis det beste. Men det hele er opp til deg. Du kan jo gi det en sjangse.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 160 høy, 47 kilo og med ønske om 40 kilo på vekta? Du er syk. INGEN friske har et slik forhold til kropp og mat slik du beskriver det her. Det er stygt som bare julig å se slik ut. Du er ikke slank, men MAGER. For din egen fysiske og psykiske helse: Ta imot hjelp og samarbeid!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vanskelig??!!!! Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg er også 1.60cm høy og veier mellom 47 og 48kg og føler det akkurat det samme som deg,men jeg søkte hjelp tidlig,så jeg vil råde deg å ta i mot alt den hjelpa du kan få før du blir for dårlig til å ta i mot noen hjelp.Lykke til! Dem tror nok at du har en spiseforstyrrelse,men da jeg var til legen fikk jeg spørsmål om jeg hadde regelmessig menstruasjon og da sa jeg ja, og da sa han at da var alt bra.har du regelmessig menstruasjon? Et annet råd som jeg vil råde deg til er å være åpen og ærlig overfor behandlerne dine og fortelle om dine tanker og følelser,fordi da gjør det lettere for dem å hjelpe deg på rett vei og vite hvordan den kan hjelpe deg. Lykke til! En som veier like mye som du! lurte på om jeg har regelmessig menstrusjon til det kan jeg bare si nei, sa til helsesøster at jeg hadde det, men nå er det en stund siden jeg har hatt mensen ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.