Gå til innhold

Innstalasjon av Photoshop

Anbefalte innlegg

Gjest Miriak

Jeg har innstalert programmet og det fungerer greit. Problemet er at ytelsen på hele maskinen er blitt så dårlig. På "Viktig fil for adobe" finner jeg denne setningen:

Adobe Systems anbefaler at du verken setter Windows-vekslefilen eller Adobe Photoshops arbeidsdisker til en komprimert stasjon.

Jeg fikk også opp en boks hvor det sto noe lignende dette:

Det anbefales at du ikke setter sidevekslingsfilen til samme stasjon som arbeidsdisken.

Er det noen som har greie på dette og kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96125-innstalasjon-av-photoshop/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miriak

Hvor mye minne er det i maskinen ?

Hva slags skjermkort har du ?

Har du mer enn en harddisk ?

Har du mer enn en diskkontroller ?

12 GB

Skjermkort: ATI Techn. 3D RAGE PRO AGP 2X

Jeg har kun en harddisk.

Det med diskkontroller er jeg usikker på.

Takk for at du tar deg bryet....

Ulv I Faarikaal

12 GB

Skjermkort: ATI Techn. 3D RAGE PRO AGP 2X

Jeg har kun en harddisk.

Det med diskkontroller er jeg usikker på.

Takk for at du tar deg bryet....

Minne må være feil tall, 12 GB er for mye.

Rage'en er ganske gammal, og det blir nok tregt ja.

Med Photoshop bør du ha bedre utstyr, den blir nesten ubrukelig.

Proffene bruker to diskkontrollere og to disker.

Bufferfila bør ligge på den andre disken.

Men for å gjøre det enkelt og billig: oppgrader minnet til f eks 512 MB. Og sett virtuell minnestørrelse til 2 GB.

Hvilken windows versjon har du ?

Gjest Miriak

Minne må være feil tall, 12 GB er for mye.

Rage'en er ganske gammal, og det blir nok tregt ja.

Med Photoshop bør du ha bedre utstyr, den blir nesten ubrukelig.

Proffene bruker to diskkontrollere og to disker.

Bufferfila bør ligge på den andre disken.

Men for å gjøre det enkelt og billig: oppgrader minnet til f eks 512 MB. Og sett virtuell minnestørrelse til 2 GB.

Hvilken windows versjon har du ?

RAM var bare 125 MB fant jeg ut. Det var ikke mye.

Jeg har XP.

Virituellt minne? Hvor endrer jeg det?

Jeg bruker egentlig dette programmet på jobben. Har tatt det med meg hjem da jeg tenkte det var kjekt å ha her. Det var tydeligvis ingen god idè.

Uansett bør jeg vel oppgradere denne "kassa" litt.

Ulv I Faarikaal

RAM var bare 125 MB fant jeg ut. Det var ikke mye.

Jeg har XP.

Virituellt minne? Hvor endrer jeg det?

Jeg bruker egentlig dette programmet på jobben. Har tatt det med meg hjem da jeg tenkte det var kjekt å ha her. Det var tydeligvis ingen god idè.

Uansett bør jeg vel oppgradere denne "kassa" litt.

125 Mb er for lite.

Maskinen egner seg ikke noe særlig til oppgaven. Photoshop er det verste du kan prøve deg på.

Husk : et PC-år er 33 menneskeår :-)

Annonse

Å kjøre scratch-disk på samme disk som arbeidsdisken, er uproblematisk. Når det er sagt så er Photoshop noe av det mest krevende du kan kjøre av såkalte vanlige applikasjoner.

Det er litt merkelig at ytelsen generelt sett har gått ned som følge av installasjonen. Det KAN jo være at du har lite plass igjen på harddisken. Har du sjekket hvor mye plass du har ledig på disken?

men til slutt: grafikkortet er godt nok. Du har imidlertid aaaaaalt for lite ram. Bare XP i seg selv bør ha 128 Mb. Du bør minst doble dette tallet før du i det hele tatt vurderer å bruke Photoshop

Gjest Miriak

Å kjøre scratch-disk på samme disk som arbeidsdisken, er uproblematisk. Når det er sagt så er Photoshop noe av det mest krevende du kan kjøre av såkalte vanlige applikasjoner.

Det er litt merkelig at ytelsen generelt sett har gått ned som følge av installasjonen. Det KAN jo være at du har lite plass igjen på harddisken. Har du sjekket hvor mye plass du har ledig på disken?

men til slutt: grafikkortet er godt nok. Du har imidlertid aaaaaalt for lite ram. Bare XP i seg selv bør ha 128 Mb. Du bør minst doble dette tallet før du i det hele tatt vurderer å bruke Photoshop

Ok. Takk for nyttig info. Jeg må nok investere i mer RAM, skjønner jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...