Teria Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 hei! jeg er en jente på snart 20 år som føler meg mye slapp og sliten. jeg er vegetarianer og antar jeg burde ta endel tilleggs- ting pga dette. jeg har alltid vært jernfattig- men takler ikke ta jerntabletter. kan jeg bruke flytende jern tilskudd eller virker ikke dette? er det nødvendig å begynne med multivitaminer? jeg spiser frukt avogtil, iallfall en appelsin om dagen. ellers er jeg kresen i tillegg til at jeg er vegetarianer.. spiser ikke fisk og kjøtt (utenom røykalaks). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Vel... er du veggis er det vel naturlig at du ikke spiser kjøtt? Ut fra det du sier er jeg villig til å vedde på at du får i deg _altfor_ lite av det kroppen trenger. Det er bra med kosttilskudd, men aller viktigst er et varert kosthold. Du spiser altfor lite frukt! Og hva med grønnsaker og belgfrukter (bønner og erter), en nødvendighet for veggiser? Fett? Ta tran!! Hva spiser du egentlig? La meg gjette... knekkebrød og brød med ost og syltetøy, ris, pasta, 'av og til litt frukt' samt ei gulrot og en brokkolibukett i ny og ne? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest numeidk Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Ta Floradix, det er flytende naturlig jerntilskudd som hjelper godt. Du bør dessuten spise mye grønnsaker og frukt, enda mer belgfrukter (bønner, erter osv.) Ta et multivitamineraltilskudd i tillegg, og B-vitaminkompleks bør du absolutt ta siden du er vegetarianer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.