Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest webby

Har fått til å laget en enkel hjemmeside.

Nesten vertfall.. :-) Men "problemet" er å få det ut på internett.Jeg bruker Front Page, men har ikke FP server Extentions... eh, såvidt jeg vet da.

Er det her jeg må laste ned FTP, eller hva det kalles? Kan en laste det ned gratis?

Når jeg har regisstrert FTP, (om det er riktig) og fått opplysningene der, bruker jeg da "Veiviser for Web publisering?" Og bare legger inn de opplysninger det blir spurt om og så er en på nett?

Jeg ser også at jeg har en link som heter "Personal web server". Men her måtte jeg legge inn "et eget installasjonstrinn for å bli fullstendig installert". Enten fra en cd som jeg sikkert har hatt en gang, eller laste ned fra internet.

Kan være jeg blander sammen ting og tang her...Noen som kan dette her?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96247-%C3%A5-publisere-webomr%C3%A5de/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest webby

Jeg har sider hos start.no, det er gratis 30 MB og har FP extensions, da kan du publisere direkte fra FP.

Hei! Takk for svar. Nå er jeg kommet meg på nett. Utolig men sant.. :-)

Men så lurte jeg på sikkert verdens dummeste ting. Når jeg skal redigere denne siden..hva gjør jeg da? Jeg skulle gjøre noen små endringer, men det fikk jeg ikke til. Når jeg har oppe siden så har jeg jo valg med å redigere med bl.a FP editor eller Notisblokk. Men det blir ikke oppdatert...

Jeg fikk forresten valg med å lagre passord når jeg la ut siden, og det gjorde jeg. Om det har noe å si..

Når jeg går inn på FP, og gjør endringene og går på lagre så kommer en valg boks opp "publisering for web". Men der er jeg jo allerede...Noen som vet? Synest ikke det stod noe særlig om redigering på Start siden. Mulig jeg overså det...eller kanksje det er så enkelt at en ikke trenger det. :-)

Ulv I Faarikaal

Hei! Takk for svar. Nå er jeg kommet meg på nett. Utolig men sant.. :-)

Men så lurte jeg på sikkert verdens dummeste ting. Når jeg skal redigere denne siden..hva gjør jeg da? Jeg skulle gjøre noen små endringer, men det fikk jeg ikke til. Når jeg har oppe siden så har jeg jo valg med å redigere med bl.a FP editor eller Notisblokk. Men det blir ikke oppdatert...

Jeg fikk forresten valg med å lagre passord når jeg la ut siden, og det gjorde jeg. Om det har noe å si..

Når jeg går inn på FP, og gjør endringene og går på lagre så kommer en valg boks opp "publisering for web". Men der er jeg jo allerede...Noen som vet? Synest ikke det stod noe særlig om redigering på Start siden. Mulig jeg overså det...eller kanksje det er så enkelt at en ikke trenger det. :-)

Etter redigering, publisér, ikke lagre.

Gjest webby

Etter redigering, publisér, ikke lagre.

Når jeg velger publiser, så åpner FP dette publiserings vinduet. Og det er der jeg ikke kommer videre.

Jeg får opp en melding som sier:"Web område er ikke FP-aktivisert, så du kan ikke laste opp filene til område ved hjelp av den FP aktiverte web potokollen. Du kan prøve å velge "annen internett leverandør" fra listen."

Men jeg får ikke noe valg om noe internett leverandør...Jeg får opp automatisk den url-adressen jeg har. Siden jeg har start, skal jeg skrive ftp.start.no istedet kanksje?

Ulv I Faarikaal

Når jeg velger publiser, så åpner FP dette publiserings vinduet. Og det er der jeg ikke kommer videre.

Jeg får opp en melding som sier:"Web område er ikke FP-aktivisert, så du kan ikke laste opp filene til område ved hjelp av den FP aktiverte web potokollen. Du kan prøve å velge "annen internett leverandør" fra listen."

Men jeg får ikke noe valg om noe internett leverandør...Jeg får opp automatisk den url-adressen jeg har. Siden jeg har start, skal jeg skrive ftp.start.no istedet kanksje?

Dette er adressen jeg bruker når jeg publiserer med FP til start sin server. Bytt ut det siste med ditt brukernavn.

http://home.no.net/ulvikaal

Annonse

Gjest webby

Dette er adressen jeg bruker når jeg publiserer med FP til start sin server. Bytt ut det siste med ditt brukernavn.

http://home.no.net/ulvikaal

Ja, det er den adressen jeg får frem, bare med mitt brukernavn selfølgelig.

Når jeg har gjort endringer så får jeg spørsmål om jeg vil lagre, når jeg svarer ja, så overfører det filer. Og så kommer dette publisering for web frem. Videre får jeg valg om hvilke tilkoblingstype, og der er det haket av for isdn, som er helt feil, siden jeg har Adsl. Jeg har snakket med de på Start og de har åpnet kontoen for dette.

Når jeg velger lokalt nettverk så kommer altså den teksten jeg skrev om istad, og jeg får ikke redigert det. Må jeg åpne opp ftp programmet direkte kanksje?

Det står at veiviseren skal kontrollere "tilkobling til server, internett adressen, og om det finnes servertilgang for FP". Men er altså ikke FP aktivert får jeg beskjed om...

Klør meg i hodet!!!

Ulv I Faarikaal

Ja, det er den adressen jeg får frem, bare med mitt brukernavn selfølgelig.

Når jeg har gjort endringer så får jeg spørsmål om jeg vil lagre, når jeg svarer ja, så overfører det filer. Og så kommer dette publisering for web frem. Videre får jeg valg om hvilke tilkoblingstype, og der er det haket av for isdn, som er helt feil, siden jeg har Adsl. Jeg har snakket med de på Start og de har åpnet kontoen for dette.

Når jeg velger lokalt nettverk så kommer altså den teksten jeg skrev om istad, og jeg får ikke redigert det. Må jeg åpne opp ftp programmet direkte kanksje?

Det står at veiviseren skal kontrollere "tilkobling til server, internett adressen, og om det finnes servertilgang for FP". Men er altså ikke FP aktivert får jeg beskjed om...

Klør meg i hodet!!!

Jeg går ut fra at du har slått opp i hjelpesystemet i FP ?

Sjekk fliken tilkobling i verktøy i Explorer, den skal stå til nettverk, ikke ISDN.

Gjest webby

Jeg går ut fra at du har slått opp i hjelpesystemet i FP ?

Sjekk fliken tilkobling i verktøy i Explorer, den skal stå til nettverk, ikke ISDN.

Jeg sjekket i tilkoblingen, der stod det riktignok en tekst "fra gamle dager" om tilkboling til isdn. Men jeg tror nok det kun var en tekst(?)..For den står ellers riktig om tilbobling til lokal nett. Og adsl fungerer jo. Når jeg etterpå gikk inn igjen, og forsøkte å redigere, så var det haket av riktig altså på lokalnettverk. Men jeg får samme teksten allikavel om at det ikke er FP aktivert...

Ulv I Faarikaal

Jeg sjekket i tilkoblingen, der stod det riktignok en tekst "fra gamle dager" om tilkboling til isdn. Men jeg tror nok det kun var en tekst(?)..For den står ellers riktig om tilbobling til lokal nett. Og adsl fungerer jo. Når jeg etterpå gikk inn igjen, og forsøkte å redigere, så var det haket av riktig altså på lokalnettverk. Men jeg får samme teksten allikavel om at det ikke er FP aktivert...

Jeg prøvde nå med mitt, og det funker bra.

Da vet jeg ikke.

Ulv I Faarikaal

Takk for hjelpen vertfall! Jeg sendte en mail til de på Start, kan være de har noe forklaring på det. Er jo ikke sikkert de kan hjelpe meg med det, siden det er nok jeg som gjør feil. :-(

Ser ikke skjermen din vuttu. Så noe kan være galt uten at jeg oppdager det.

Håper du ikke forveksler lagre og publiser. Lagre gjør du lokalt til f eks c: eller d:

Publisere gjør du til en ny mappe eller til http adresse.

Håper du ikke prøver å publisere til en lokal disk i web mappa eller lagre til serveren. Sjekk adresser nøye.

Gjest webby

Ser ikke skjermen din vuttu. Så noe kan være galt uten at jeg oppdager det.

Håper du ikke forveksler lagre og publiser. Lagre gjør du lokalt til f eks c: eller d:

Publisere gjør du til en ny mappe eller til http adresse.

Håper du ikke prøver å publisere til en lokal disk i web mappa eller lagre til serveren. Sjekk adresser nøye.

Eh..jeg håper og`at jeg ikke prøver å publisere til lokal disk eller lagre til serveren..Er nesten litt skummelt dette her...Å lagre til lokal disk, da skjer det vel ingen ting, eller? Hva skjer om en lagrer til server?

Fikk svar fra start, de sa dette:

"1, Først logger du deg på via et ftp-program på ftp.start.no med ditt brukernavn og passord. Når du da er logget på sletter du hele mappen som heter public_html

2, Nå logger du deg på vår hjemme side område, Trykk på min profil, inne på min profil trykker du på Oppgrader til Hjemmeside, Logg ut.

3.Logg deg nå inn igjen via et ftp-program til ftp.start.no ,Hvis du nå har fått public_html mapen inn der igjen (det kan ta 30min før den kommer) så kan du bare laste ut hjemme siden din igjen."

Jeg får vel prøve det da...Har vel mine tvil,men...

Annonse

Ulv I Faarikaal

Eh..jeg håper og`at jeg ikke prøver å publisere til lokal disk eller lagre til serveren..Er nesten litt skummelt dette her...Å lagre til lokal disk, da skjer det vel ingen ting, eller? Hva skjer om en lagrer til server?

Fikk svar fra start, de sa dette:

"1, Først logger du deg på via et ftp-program på ftp.start.no med ditt brukernavn og passord. Når du da er logget på sletter du hele mappen som heter public_html

2, Nå logger du deg på vår hjemme side område, Trykk på min profil, inne på min profil trykker du på Oppgrader til Hjemmeside, Logg ut.

3.Logg deg nå inn igjen via et ftp-program til ftp.start.no ,Hvis du nå har fått public_html mapen inn der igjen (det kan ta 30min før den kommer) så kan du bare laste ut hjemme siden din igjen."

Jeg får vel prøve det da...Har vel mine tvil,men...

Ser ut som du må aktivisere mappen for bruk, eller "oppgradere" først.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...