Gå til innhold

Hva slags trening...?

Catherine1365380455

Anbefalte innlegg

Catherine1365380455

Hva slags trening og hvor mye må du trene for å gå ned i vekt? Jeg veier 65 kg og er 166 cm høy...jeg synes det er altfor mye, men samme hvor mye jeg trener, er i aktivitet og spiser nogenlunde sunt, så klarer jeg ikke å gå ned de nødvendige kiloene. Så nå lurer jeg på hva slags trening som forbrenner fett og gjør at du går ned i vekt?

Jeg har hørt at kondisjonstrening er effektivt, og i de siste ukene har jeg trent sånn fem ganger i uka, men ennå har jeg ikke sett resultater. Jeg trener også litt styrke. Bør jeg kutte ut det for å gå ned i vekt?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lebba

Hei!

Du trenger da ikke gå ned i vekt?

Du er ei sprek og sterk jente, som trener så mye. Muskler veier forøvrig mer enn fett. Det er også forskjell på beinbygning hos folk.

Ikke tenk på vekta. Trene for å holde deg i form og ha det gøy!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SATSjenta

Jeg var i samme situasjon som deg: trente og trente, uten å se resultater på vekta. Til jul fikk jeg meg pulsklokke, og ble mer obs på å holde pulsen oppe under kondisjonstreningen! Og vips: Ned tre kilo! Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kombinasjon av aerobic/styrke gir best resultater på lengre sikt, på kortere sikt går du mest ned av forbrenningstrening, f.eks aerobic. Ikke at du trenger å gå ned i vekt, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i samme situasjon som deg: trente og trente, uten å se resultater på vekta. Til jul fikk jeg meg pulsklokke, og ble mer obs på å holde pulsen oppe under kondisjonstreningen! Og vips: Ned tre kilo! Anbefales!

Forklar! Hva mener du med 'å holde pulsen oppe under kondisjonstreningen'? Ikke slappe av innimellom? Jeg står ihvert fall på til jeg sjangler...

På forhånd tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SATSjenta

Forklar! Hva mener du med 'å holde pulsen oppe under kondisjonstreningen'? Ikke slappe av innimellom? Jeg står ihvert fall på til jeg sjangler...

På forhånd tusen takk for svar.

Spørs om du kommer nok opp i puls under treningen? Jeg ligger på en puls mellom 150-185, og det gir veldig god fettforbrenning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs om du kommer nok opp i puls under treningen? Jeg ligger på en puls mellom 150-185, og det gir veldig god fettforbrenning!

Hei og takk for svar -

Er ikke spesielt interessert i fettforbrenning i og for seg - har intet fett å miste. Men jeg vil ha kondis!

Jeg aner ingenting om hvilken puls jeg har under trening. Den må vel være rimelig høy i og med at jeg tar meg fullstendig ut på 30 min step, tredemølle eller sykling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...