Gå til innhold

Ang kredittopplysninger og anmerkninger.

Anbefalte innlegg

Gjest ikke enig

Vi blir ikke enig. Noen mener at:

Hvis du nå ikke betaler regningen din og kommer på liste for dårlig betaler, altså kredittopplysningen på deg er negativ.

Så er det da slik at dette skal slettes etter 3 år, selv om regningen ikke betales?

Slik at du da er kredittverdig igjen etter 3år selv om regnignen ikke er betalt?

Noen som vet noe om dette?

Hvordan er lovene om kredittopplysninger og levetiden for "dårlig betaler"

Finnes det et sted på nettet hvor privatpersoner kan sjekke seg selv om kredittverdighet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96266-ang-kredittopplysninger-og-anmerkninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

å nei du, er ikke så enkelt...

dersom du blir "stemplet" som dårlig betaler, vi snakker her inkasso med påfølgende sak, så står det der til det er nedbetalt...

i banker/forsikringsselskap, teller man 3 år på forsikringer og 5 år på lån, dvs, man er virkelig ute og kjører i mange år fremover dersom man "driter" i regningen..

Personregisterloven §5 gir deg rett til å få alle opplysninger om deg selv. Politiet og noen andre unntatt.

Et krav som bestrides innen fristen kan ikke gi deg anmerkninger.

Tja, det gjorde det .. fordi selve hovedkravet ikke var omstridt, men derimot inkassogebyrene.

Men de har nå, 1,5 år og masse kluss kredittmessig sett, sagt ja til å fjerne dem.

Men vi tapte saken .. det er desverre mulig å trekke en sak opp for forliksrådet før personen i det hele og det store har hørt om saken.

§ 82. Risikoen for sending av meldinger.

Dersom en part gir melding i samsvar med loven og avsender den på en måte som er forsvarlig etter forholdene, og ikke annet framgår, kan avsenderen gjøre gjeldende at meldingen er gitt i tide selv om det oppstår forsinkelse eller feil under framsendingen eller meldingen ikke når fram til den annen part.

Fillern at ikke posten er enig i at alt som er sendt kommer frem :-)

Og faen til inkassobyrå som gir oss ekstrautgifter på hele den mnd inntekten til en av oss, bare for å tjene 100 kr mer enn det vi tilbød dem i forlik før saken. Og de sendte to advokater med fly og hotell for å kreve inn de i utgangspunktet 6000 kr ekstra, og "sloss" mot en person uten jus-bakgrunn og uten advokathjelp.

Tja, det gjorde det .. fordi selve hovedkravet ikke var omstridt, men derimot inkassogebyrene.

Men de har nå, 1,5 år og masse kluss kredittmessig sett, sagt ja til å fjerne dem.

Men vi tapte saken .. det er desverre mulig å trekke en sak opp for forliksrådet før personen i det hele og det store har hørt om saken.

Dersom en part gir melding i samsvar med loven og avsender den på en måte som er forsvarlig etter forholdene, og ikke annet framgår, kan avsenderen gjøre gjeldende at meldingen er gitt i tide selv om det oppstår forsinkelse eller feil under framsendingen eller meldingen ikke når fram til den annen part.

Og faen til inkassobyrå som gir oss ekstrautgifter på hele den mnd inntekten til en av oss, bare for å tjene 100 kr mer enn det vi tilbød dem i forlik før saken. Og de sendte to advokater med fly og hotell for å kreve inn de i utgangspunktet 6000 kr ekstra, og "sloss" mot en person uten jus-bakgrunn og uten advokathjelp.

Det er ikke lov å trekke penger fra noen slik at de ikke har nok til livsopphold. De forsøker seg men det er ikke lov.

Det er ikke lov å trekke penger fra noen slik at de ikke har nok til livsopphold. De forsøker seg men det er ikke lov.

Der sa også forliksrådet at de ikke hadde noe med saken å gjøre.

(Hva faen gjorde forliksrådet i denne saken overhodet, bortsett fra å ta seg betalt?)

Og lindorff sa blankt nei til noen betalingsplan. Alle forslag ble blankt avslått.

Men vi er iallefall ferdig med det, så får vi heller søke nødhjelp av sosialkontoret.

Annonse

(Hva faen gjorde forliksrådet i denne saken overhodet, bortsett fra å ta seg betalt?)

Og lindorff sa blankt nei til noen betalingsplan. Alle forslag ble blankt avslått.

Men vi er iallefall ferdig med det, så får vi heller søke nødhjelp av sosialkontoret.

Økonomen på sosialkontoret har mulighet til å hjelpe deg men jeg kan være enig i at det er like greit å bli ferdig med det selv om det er sure penger.

Ulv I Faarikaal

Hmm...

Ah! Lindorff. Klin galne, hele gjengen!

Gu kor eg ha slåss mot de! Og gu kor de ha tapt, hver enda gang!! :o)

Ah! Lindorff. Klin galne, hele gjengen!

Gu kor eg ha slåss mot de! Og gu kor de ha tapt, hver enda gang!! :o)

Synd de vant over oss da. Vi skulle hatt råd til advokat :-)

Gale ja, det kan jeg skrive under på. De sier de har sendt mange brev som aldri har kommet frem, og har gitt oss tilbud hver gang vi har tilbudt dem forlik.

I følge oss har vi kun fått 2 inkassovarsel på 2 år og 2 forliksklager (den første møtte ikke lindorff opp på så den ble avvist) og ellers ikke fått NOEN respons fra lindorff på alle våre forsøk på å ordne opp.

En hel sommer brukte vi på å forsøke å få ny giro etter avvisningen i forliksrådet, uten at vi fikk noen.

Til slutt var det på'n igjen.

Nei, fy faen, de er helt utrolige.

Det verste var nesten at de vant.

Synd de vant over oss da. Vi skulle hatt råd til advokat :-)

Gale ja, det kan jeg skrive under på. De sier de har sendt mange brev som aldri har kommet frem, og har gitt oss tilbud hver gang vi har tilbudt dem forlik.

I følge oss har vi kun fått 2 inkassovarsel på 2 år og 2 forliksklager (den første møtte ikke lindorff opp på så den ble avvist) og ellers ikke fått NOEN respons fra lindorff på alle våre forsøk på å ordne opp.

En hel sommer brukte vi på å forsøke å få ny giro etter avvisningen i forliksrådet, uten at vi fikk noen.

Til slutt var det på'n igjen.

Nei, fy faen, de er helt utrolige.

Det verste var nesten at de vant.

Da jeg fikk trøbbel med dem var det også en del "viktige papirer" fra dem som aldri kom frem til meg. Jeg fikk også høre den om at det ikke var deres ansvar, men hvordan det kunne være mitt ansvar, fikk jeg aldri svar på.

Uansett; sakene løste seg greit, jeg trengte bare å si "ok, vi går til forliksrådet" og så sa de; "nei, huff! Er klokka så mye alt? Det er tid for middag..snakkes..." eller noe sånt. De forsvant i allefall i en fart. Det sier noe om hvor seriøst de driver.

Da jeg fikk trøbbel med dem var det også en del "viktige papirer" fra dem som aldri kom frem til meg. Jeg fikk også høre den om at det ikke var deres ansvar, men hvordan det kunne være mitt ansvar, fikk jeg aldri svar på.

Uansett; sakene løste seg greit, jeg trengte bare å si "ok, vi går til forliksrådet" og så sa de; "nei, huff! Er klokka så mye alt? Det er tid for middag..snakkes..." eller noe sånt. De forsvant i allefall i en fart. Det sier noe om hvor seriøst de driver.

Hm, de dro oss opp i forliksrådet to ganger. .. første gangen gadd de ikke møte opp selv engang så saken ble avvist. Det var også i forliksrådet i en kommune 4 timer med tog fra der vi bor. Hyggelig. Har ikke vært registrert der på 3 år.

På tross av alt dette sinnsyke tullet vant de. Det er helt utrolig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...