Gjest LCH27 Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Jeg lurer og lurer på hva jeg skal finne på til høsten når fødselspermisjon er over og da jobbben jeg hadde bare var et vikariat. Har lyst til å ta en utdannelse. Jeg tenkte litt på lærerskolen over fem år, altså desentralisert. Jeg har to barn som blir 1 år og et på 7 år til høsten. Er det noen som har erfaring med barn og utdannelse og da spesielt dette studiet? Hvor mye bør man lese per dag, og i det hele tatt, får man tid til familien? Setter stor pris på tilbakemeldinger før jeg bestemmer meg hva jeg skal bli når jeg blir "stor"... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96340-l%C3%A6rerutdannelse-med-sm%C3%A5-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
hare1365380455 Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Hei. Jeg lurer også på om jeg skal få meg utdannelse, men jeg tror det vil ta for mye tid! Barna er små nå (4 mnd. og 2 1/2 år), og jeg har så vidt litt tid innimellom til å lese avisen. Og jeg vil heller ikke miste tid sammen med dem. Jeg lurer på om jeg skal ta en utdannelse eller et fag jeg kan lese hjemme selv og bruke tid på. Skal minste din i barnehage eller til dagmamma? Forelesninger kan jo være både om morgenen og sent på ettermiddagen. Bor du tett på undervisningsstedet? Har dere råd til det, så du slipper å jobbe ved siden av? (Det er vel viktig.) Jeg tror nok du kan klare det, om du disponerer tiden godt! Husk å ha tid til familien også! Du skal jo på foreldremøter osv. også. Kanskje du skal begynne å se hvordan det går, eller ta et grunnfag først og lærerutdannelsen etterpå? Bl.a. nordisk og engelsk er sterke fag som det er en fordel å ha. (Faren min er lærer og mener dette.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96340-l%C3%A6rerutdannelse-med-sm%C3%A5-barn/#findComment-540631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Jeg har ikke noen erfaring med lærerutdannelse men jeg har erfaring med å gå på skolen med to små. Jeg gikk på Blindern og studerte da ungene var 1 og 4 år og synes det var veldig slitsomt. Sluttet etter 1 1/2 år. Synes jeg aldri fikk tid til å lese. Da ungene kom hjem fra barnehagen var det middagslaging og annet husarbeid og da de sovnet var jeg rett og slett for sliten. Eldste hadde problemer med å sovne også så klokka var gjerne 10 om kvelden før det var ro i huset. Anbefaler deg å vente til ungene er litt større så de er opptatt med sine egne ting og du kan si ifra at du er opptatt. Ellers har jeg gått på skole når ungene var 15, 12 og 1 år og det var mye lettere å få lesetid. Gikk inn på rommet mitt og sa ifra at NU, skulle jeg gjøre lekser så de måtte passe minstemann og ikke mase. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/96340-l%C3%A6rerutdannelse-med-sm%C3%A5-barn/#findComment-540647 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.