SierDuDet Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Enten 6 eller 10 uker. Må jo vente så lenge på legetime nå til dags at jeg får ikke vite det før i slutten av måneden. Hvis jeg blir en tikkende bombe har visst mannen min full forståelse, sier han.. vi får nå se.. Merker ikke noe særlif hormonelt ennå, men det er jo tidlig, da! Dessuten blir jeg nok aldri en sånn som KUN er opptatt ev graviditet og barn og familie, selv om jeg godt forstår hvordan det tar helt overhånd for noen. Livet har mange gleder, og barn og å være gravid er én veldig viktig en av dem, men tross alt ikke den eneste! Bra du endelig blei smelt på feita i hvert fall! Nei, jeg kan ikke tenke meg at du blir en tikkende hormonbombe som i framtiden kommer til å skjelle ut f.eks. meg her på dol bare fordi jeg er stor i kjeften, sånn man ser disse tikkende psykopatdamene driver med nå om dagen så fort det nærmer seg mens, eggløsning, fødsel eller hva det nå måtte være. Gærne folk! Gratulerer i hvert fall 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 Ok. Jeg varmer alltid opp før styrketrening. Sykler før beintrening, lettere vekter+høyreps ved overkropptrening. Men ikke 30 minutter. Max 10-15. Kjører du 30 min oppvarming, har du alt tømt musklene for mye. Mener jeg. Burde iallfall slenge innpå noe imellom. Lykke til! Takk igjen. Hva mener du her, tro?: 'Kjører du 30 min oppvarming, har du alt tømt musklene for mye. Mener jeg. Burde iallfall slenge innpå noe imellom.' Mat?? Mulig at 30 min oppvarming er for mye, men det er jo bare helt fabelaktig godt :-) Startet å trene for to måneder siden. Da var jeg veeldig utrent. Nå er jeg i det minste ikke-fullt-så-utrent, løper dobbelt så lenge og kjenner at noen av muskelgruppene har begynt å bli større. Kort sagt: Veldig fornøyd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 Tillater meg å svare.. Begge deler kommer helt an på hvilken form man er i, pluss noe genetikk. Generelt så er det jo sånn at jo bedre form du er i, jo lavere hvilepuls har du, og jo mer må du stå på for å få opp pulsen på trening, i forhold til innsatsen i starten. Det er det som er kondis, på en måte. I tillegg kommer det an på alder. Mål hvilepulsen før du har stått opp av sengen om morgenen. http://www.trim.no/trening/pulsmaaling.shtml Takk igjen. Du kan det meste? *noterer nick* Det høres bare mer og mer innvikla ut, dette med trening. Kanskje det var greiere i gamle dager, da det var om å gjøre å gå pent på ski? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Takk igjen. Du kan det meste? *noterer nick* Det høres bare mer og mer innvikla ut, dette med trening. Kanskje det var greiere i gamle dager, da det var om å gjøre å gå pent på ski? Mye var nok greiere før ja! Men egentlig er det ikke komplisert nå heller, så lenge man hører på kroppen og varierer treningen, så kommer resultatene. Kombinert med et funksjonelt kosthold, da.. Bra at du liker å trene og at du har kommet så godt i gang! Bare tenk igjennom hva du skal gjøre om du får litt bråstopp i motivasjonen, det KAN komme etter en sånn veldig inspirert periode -og det er DA det gjelder å fortsette å trene! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 Mye var nok greiere før ja! Men egentlig er det ikke komplisert nå heller, så lenge man hører på kroppen og varierer treningen, så kommer resultatene. Kombinert med et funksjonelt kosthold, da.. Bra at du liker å trene og at du har kommet så godt i gang! Bare tenk igjennom hva du skal gjøre om du får litt bråstopp i motivasjonen, det KAN komme etter en sånn veldig inspirert periode -og det er DA det gjelder å fortsette å trene! Takk, det skal jeg huske. Det er sant at jeg er topp motivert nå, kan man annet når det bare kjennes helt herlig ut, når kondis og muskler har fått et oppsving på nullkommanull - vel... at resultater kommer kjapt til utrente for så å flate noe ut visste jeg jo... Men likevel :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 Du kan f.eks ta denne: du har høyre kne bøyd 90 grader, venstre kneet hviler i gulvet -da tøyer du venstre hofteleddsbøyer. Du skjønner sikkert hvilken tøying jeg mener. Viktig at foten er foran kneet, dvs kneet må minst være 90 grader bøyd. Du tøyer ved å presse deg litt ned og fram med hoftene. Du kan også gjøre denne stående, uten kneet i gulvet (gjøres ofte etter aerobictimer osv.) men det tar ikke like bra synes jeg. Er forresten ikke enig med andre her i at step gir slappere trening enn andre maskiner, alt kommer an på puls -pusher man seg tilstrekkelig går pulsen automatisk opp. Kjenner man ikke noe, bør man stille inn høyere motstand og ha et høyere tempo. Er det denne du mener? http://www.dagbladet.no/dinside/2002/09/12/348592-3.html Nei, jeg skjønner heller ikke det der med at stepmaskin ikke skal være så effektivt. Det er jo bare å ta i, det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Er det denne du mener? http://www.dagbladet.no/dinside/2002/09/12/348592-3.html Nei, jeg skjønner heller ikke det der med at stepmaskin ikke skal være så effektivt. Det er jo bare å ta i, det... Den er det, ja 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Dette kjenner du vel selv, hvor det tar når du trener. Og med tanke på kondisen så har det ikke noe å si hva du trener bare pulsen er høy. Det er det som teller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slitern Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Jeg vet ikke riktig... På stepmaskinen blir jeg skikkelig svett og dønn sliten. Er du sikker på at du tar korte nok steps? Trippe-steps? :-) Ser at mannfolka stepper innimellom, laaange step som vel ikke gjør like mye. Det er de lange stepsene som er mest effektive. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 Det er de lange stepsene som er mest effektive. Oi - her kom altså motstridende melding på hva jeg har blitt fortalt. Hvorfor tar de lange best, mener du? Blir jo myyye mer sliten og svett av de korte, jo! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Det er de lange stepsene som er mest effektive. Det eneste som spiller noen rolle er da pulsen..?! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slitern Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Tusen takk for svar! Jeg jukser _ikke_. Tar korte-korte steps i 30 min. - har økt litt på siden jeg la inn spørsmålet. Og svetten driver, jeg blir skikkelig sliten. Forresten, jeg kjører 1-1,5 timer styrke etterpå... Hjelpe meg det var da veldig lange treningsøkter! Man skal helst ikke trene mer enn 1 1/2 time. Jeg har en treningsbok hvor jeg leste at lange step er bedre enn korte og man burde ikke henge på styret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2003 Hjelpe meg det var da veldig lange treningsøkter! Man skal helst ikke trene mer enn 1 1/2 time. Jeg har en treningsbok hvor jeg leste at lange step er bedre enn korte og man burde ikke henge på styret. Henger aldri på styret. Bruker ikke håndtakene i det hele tatt, faktisk. Prøver heller å la hele kroppen være med, danse litt på stepmaskinen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slitern Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Henger aldri på styret. Bruker ikke håndtakene i det hele tatt, faktisk. Prøver heller å la hele kroppen være med, danse litt på stepmaskinen... Du kan godt la hendene hvile på håndtakene. Det er også meningen uten at man henger over styret. Det er jo ganske godt gjort å danse på stepmaskinen;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 Du kan godt la hendene hvile på håndtakene. Det er også meningen uten at man henger over styret. Det er jo ganske godt gjort å danse på stepmaskinen;-) Ikke danse sånn helt bokstavelig, men mer steppe slik at det svinger :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.