Gå til innhold

Diabetes?

Karl XII

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har den siste tiden vært plaget med ekstrem tørste. Har lest og hørt at dette kan være et symptom på Diabetes ( eller sukkersyke (er det forskjell på de 2?)).

Nylig døde en klasse vennine av meg av hjerneslag, og det er godt mulig at jeg overdriver (litt hypo kanskje), MEN; i natt våkna jeg 2 ganger av ren tørste. Før jeg la meg drakk jeg 2 glass vann, og våkne så tidlig som et time etter jeg sovnet. Så drakk jeg en halvliter vann, og fikk til slutt sove igjen. Deretter våkne jeg ti på halv 6, igjen, tørst.

Av en eller annen grunn fant jeg meg selv gråtende ganske kraftig når jeg på den tiden sto opp. Etter det følte jeg meg bedre...

Er det mulig at tørsten kommer av sorg? Er snart 2 måneder siden hun gikk bort, og på den tiden kjente jeg ikke så mye føleser. Mulig tørsten på en eller annen måte har med psykisk ubalanse å gjøre?

Er hjemme fra skole nå og føler meg egentlig mye bedre...

(tørsten er så å si borte)

Takk for seriøse tilbakemeldinger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke lege

Et symptom på diabetes eller sukkersyke (det er det samme) er ekstrem tørste og stor vannlating. I tillegg nedsatt allmentilstand.

Hos legen kan man enkelt måle blodsukkeret. Det beste er å ta en måling på fastende hjerte. Dette kan gjøres uten time hos legen.

Ellers gir sorg mange forskjellige reaksjoner, så man skal ikke utelukke at du nå har en fysisk reaksjon på et pysisk problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...