nick Skrevet 11. mars 2003 Skrevet 11. mars 2003 Positiv tilbakemelding på nhd's innlegg!? Ikke meg! "Fornuftig innlegg" var ironisk ment, og jeg sikter til tidligere sneversynte innlegg fra ham....! Hvordan uttrykker jeg ironi her? Noen måter å gjøre det på? Tegn? *ironi* Ellers så er jeg ganske enig med nhd. *ikke ironi* 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. mars 2003 Skrevet 11. mars 2003 Kan forstå at familien gjerne vil ha omsorgen for ungene men med den holdningen der tror jeg ikke at jeg ville plassert min unge hos dem. Dette er diskriminering og det er forbudt etter norske lover. 0 Siter
BMS! Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 . *ler*, jeg har aldri lest ett svar fra nhd, tidligere, så derfor misstolket jeg innlegget ditt. Uansett det finnes så mange rare meninger, at jeg ikke klarte og se det ironiske i overskriften. Tilbake til det du spurte om, vet jeg ingen speielle tegn for ironi, noen andre? God morgen fra 0 Siter
BMS! Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Selvfølgelig skulle ungene vært plassert hos sin nære familie som er kompetente nok!Dette har ingenting med homokampen og kristendom og gjøre, og jeg har ingen mening om akkurat det.Mener bare at ungene skulle vært hos slekten sin som mer enn gjerne ønsker og ta seg av dem!Barnevern osv har gjort en tabbe her i denne saken! Hvordan vet du at barnevertet har gjort en tabbe? Hva vet du om tante og onkel til tvilligguttene, som ikke vi andre her vet. Det er godt mulig barna burde plaserers i nermeste familie, men for meg er ikke det helt saken her, saken blir veldig mye fokusert på at paret er homofile, og derfor ikke egnet. Saken her handler om at agderposten, har trykt en veldig homofobisk artikkel. Hvor barna skulle være diskusjon, er det nok av tråder som omhandler om dagen, og det er jeg lei av og diskutere. Til slutt må jeg bare tilføye at noe som virklig irriterer meg er når man har en tråd, og så svarer du på ett innlegg, og så mener du ingen ting om temaet. Klipp MenRjeg sitt innlegg:Dette har ingenting med homokampen og kristendom og gjøre, og jeg har ingen mening om akkurat det. Og jeg blir lettere irritert på MenRjeg omtaler dette som homokamp og kristendom. Dette handler om homofobi, og ikke homofiles rettigheter. Engasjert hilsen fra en som håper du får en flott dag 0 Siter
Gjest MenRjeg Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Hvordan vet du at barnevertet har gjort en tabbe? Hva vet du om tante og onkel til tvilligguttene, som ikke vi andre her vet. Det er godt mulig barna burde plaserers i nermeste familie, men for meg er ikke det helt saken her, saken blir veldig mye fokusert på at paret er homofile, og derfor ikke egnet. Saken her handler om at agderposten, har trykt en veldig homofobisk artikkel. Hvor barna skulle være diskusjon, er det nok av tråder som omhandler om dagen, og det er jeg lei av og diskutere. Til slutt må jeg bare tilføye at noe som virklig irriterer meg er når man har en tråd, og så svarer du på ett innlegg, og så mener du ingen ting om temaet. Klipp MenRjeg sitt innlegg:Dette har ingenting med homokampen og kristendom og gjøre, og jeg har ingen mening om akkurat det. Og jeg blir lettere irritert på MenRjeg omtaler dette som homokamp og kristendom. Dette handler om homofobi, og ikke homofiles rettigheter. Engasjert hilsen fra en som håper du får en flott dag Greit din kverulant ;o Du skal få min mening om homofile fosterforeldre; Jeg ville ALDRI,ALDRI,ALDRI i livet ha plassert mine egne unger hos homofile fosterforeldre om jeg var i en slik situasjon at egne barn måtte omplasseres!Jeg ville kjempet med nebb og klør mot at ungene mine ble plassert hos homofile.Begrunnelse; Bl.a. Ungene kunne blitt utsatt for mobbing, så den sjansen ville jeg aldri tatt.I tillegg ville jeg at ungene skulle hatt mor+far som rollemodeller, ikke to av samme kjønn.Ellers har jeg ingenting imot homofile, men de burde ikke få være fosterforeldre for små barn som ikke kan velge selv.Saken stiller seg annerledes for eventuelle ungdommer som selv kan velge det homofile paret som fosterforeldre.Og ja, jeg vet det finnes stebarn som homofile tar hånd om sammen, men da er den ene parten i det homofile forholdet biologisk forelder til barnet, og jeg mener saken stiller seg annerledels når det er snakk om egne biologiske barn! 0 Siter
Gjest Trebarnsmamma Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 *ler*, jeg har aldri lest ett svar fra nhd, tidligere, så derfor misstolket jeg innlegget ditt. Uansett det finnes så mange rare meninger, at jeg ikke klarte og se det ironiske i overskriften. Tilbake til det du spurte om, vet jeg ingen speielle tegn for ironi, noen andre? God morgen fra Se f.eks. dette.... http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1531010 0 Siter
shandy Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Se f.eks. dette.... http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1531010 "Vi har allerede alt for mange saker hvor omsorgsovertakelse er nødvendig. Vi trenger ikke _hjelpe_ uegnede til å bli foreldre. Dessuten finnes det bedre ting å bruke pengene på. - nhd" Si meg, gnager det innlegget der deg enda, og er det det eneste du klarer å finne som du syntes er upassende skrevet av en fagperson. Jeg er forøvrig ikke enig med deg der heller, men nok om det. Dessuten å sette den linken inn her var noe malplassert, da denne ikke hadde noe med dette temaet å gjøre, men om folk som måtte ha hjelp til kunstig befruktning. NHD sa seg også villig til å begrunne hva han mente med denne uttallelsen, om han har gjort det vet jeg ikke, men da hadde du vel tatt med det svaret også eller? For den sammenligningen passer ikke her. Jeg skjønner jo at du bare bruker det som et eksempel på at du mener han er usakelig i sine uttalelser, men akkurat den linken der er det lett for andre å mistolke, satt i denne sammenhengen. 0 Siter
BMS! Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Se f.eks. dette.... http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1531010 Hei! Akuratt den linken, falt vel ikke helt bra ut i min favør heller den da;-) Du får ha en flott dag.' P.s. Hvem er nhd? 0 Siter
shandy Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 ..og når som i dette tilfellet familien IKKE kom først, er det ganske sikkert grunner til det som vi ikke får høre. Fordi de som eventuelt vet hva disse grunnene er, er underlagt taushetsplikten. Det blir som i Svanhild-saken; vi får bare èn side av saken! Og det er ganske latterlig å anta og antyde at dette homofile fosterparet har fått fosterbarn FORDI de er homofile. Det KAN jo tenkes at de i tillegg til å være homofile, har noen kvaliteter og egenskaper som settes pris på.. Jeg spør heller hva du, og de som avgjør slikt vet om det homofile paret, annet enn overflaten og den vanlige granskingen som foregår. Selvsagt kan de være ålreite mennesker, det er ikke det som er poenget, men har de oppdratt barn før, eller er de et prøveprosjekt på barnas vegne? Det som får meg til å undres er: Hvorfor var/er familien bra nok til å ta seg av egne barn, men ikke av sine nevøer? Det er noe som ikke stemmer når det gjelder valget. 0 Siter
shandy Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Hei! Akuratt den linken, falt vel ikke helt bra ut i min favør heller den da;-) Du får ha en flott dag.' P.s. Hvem er nhd? Nils Håvard Dahl - NHD, som skriver som privatperson. Det skulle jeg vel kanskje ikke sagt, men får sikkert høre det, hvis han ikke liker det. Trodde alle visste det igrunn. 0 Siter
fuktig Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Det må være lov å ha motforestillinger mot at et homofil par skal være forsterforeldre uten at det straks defineres som homofobi. Nettopp nhd. Den påfallende tendensen til å plassere psykiatriske diagnoser på mennesker som er uenige med de "politisk korrekte" er utslag av intoleranse og propaganda. 0 Siter
Gjest Aina E Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Nils Håvard Dahl - NHD, som skriver som privatperson. Det skulle jeg vel kanskje ikke sagt, men får sikkert høre det, hvis han ikke liker det. Trodde alle visste det igrunn. Er du sikker på at det er han og ikke en som har reservert det som nick?? ... ;-) 0 Siter
toci Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Jeg spør heller hva du, og de som avgjør slikt vet om det homofile paret, annet enn overflaten og den vanlige granskingen som foregår. Selvsagt kan de være ålreite mennesker, det er ikke det som er poenget, men har de oppdratt barn før, eller er de et prøveprosjekt på barnas vegne? Det som får meg til å undres er: Hvorfor var/er familien bra nok til å ta seg av egne barn, men ikke av sine nevøer? Det er noe som ikke stemmer når det gjelder valget. Hva jeg og de som avgjør slikt vet om det homofile paret?? Jeg vet da absolutt ingenting annet enn det som står i artikkelen som var nevnt i hovedinnlegget. Altså vet jeg ikke annet enn at de er homofile og bor i Asker. Men jeg antar jo at "de som avgjør slikt" har foretatt de vanlige undersøkelsene som folk faktisk må gjennomgå for å bli godkjente som fosterforeldre. Jeg kan garantere deg at det ikke er barn i dette landet som blir plassert hos homofile FORDI de er homofile, men fordi de er funnet egnet som fosterforeldre. Om den nære familien er egnet eller ikke egnet til å være fosterforeldre, kan jeg selvsagt heller ikke vite noe om. Men jeg kan si såpass at hvis den nære familien har de samme meningene som kom fram i denne artikkelen, kan jeg love deg at jeg hadde plassert barnet langt derfra hvis jeg hadde hatt noe å si. Jeg anbefaler deg å lese kronikken venedis anbefalte ifbm Svanhild-saken. Den finner du her: http://www.bt.no/meninger/kronikk/article126625 Det er ikke alltid slik at det beste for barnet er å bli plassert i nær familie. At det hadde vært det beste for _familien_, se- det er en helt annen historie. 0 Siter
Gjest Trebarnsmamma Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Hei! Akuratt den linken, falt vel ikke helt bra ut i min favør heller den da;-) Du får ha en flott dag.' P.s. Hvem er nhd? Som andre her har skrevet; han er fagperson på DOL! (trodde jeg da...!) Hadde han vært en vanlig bruker, hadde jeg ikke reagert! Men som fagperson mener jeg at han må være mer nyansert! 0 Siter
Gjest Trebarnsmamma Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 "Vi har allerede alt for mange saker hvor omsorgsovertakelse er nødvendig. Vi trenger ikke _hjelpe_ uegnede til å bli foreldre. Dessuten finnes det bedre ting å bruke pengene på. - nhd" Si meg, gnager det innlegget der deg enda, og er det det eneste du klarer å finne som du syntes er upassende skrevet av en fagperson. Jeg er forøvrig ikke enig med deg der heller, men nok om det. Dessuten å sette den linken inn her var noe malplassert, da denne ikke hadde noe med dette temaet å gjøre, men om folk som måtte ha hjelp til kunstig befruktning. NHD sa seg også villig til å begrunne hva han mente med denne uttallelsen, om han har gjort det vet jeg ikke, men da hadde du vel tatt med det svaret også eller? For den sammenligningen passer ikke her. Jeg skjønner jo at du bare bruker det som et eksempel på at du mener han er usakelig i sine uttalelser, men akkurat den linken der er det lett for andre å mistolke, satt i denne sammenhengen. Jeg husker det innlegget svært godt, fordi det sjokkerte meg at en jeg antar er fagperson på DOL kunne svare så unyansert! Jeg har sett liknende innlegg av ham, men husker ikke hvert enkelt.Derfor har jeg brukt dette som eksempel. Jeg leser forøvrig ikke Psykiatri-forum, hvor han hører hjemme, så hva han svarer der, vet jeg ikke. Han ble forøvrig bedt om å begrunne sitt syn på Forum for barnløse, men det kom aldri noen slik begrunnelse. Derfor kunne jeg ikke vise til den. Men hovedpoenget mitt er at en som er fagperson på DOL, burde være mer nyansert i sine kommentarer! Hermed avsluttes denne debatten fra min side! 0 Siter
shandy Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Hva jeg og de som avgjør slikt vet om det homofile paret?? Jeg vet da absolutt ingenting annet enn det som står i artikkelen som var nevnt i hovedinnlegget. Altså vet jeg ikke annet enn at de er homofile og bor i Asker. Men jeg antar jo at "de som avgjør slikt" har foretatt de vanlige undersøkelsene som folk faktisk må gjennomgå for å bli godkjente som fosterforeldre. Jeg kan garantere deg at det ikke er barn i dette landet som blir plassert hos homofile FORDI de er homofile, men fordi de er funnet egnet som fosterforeldre. Om den nære familien er egnet eller ikke egnet til å være fosterforeldre, kan jeg selvsagt heller ikke vite noe om. Men jeg kan si såpass at hvis den nære familien har de samme meningene som kom fram i denne artikkelen, kan jeg love deg at jeg hadde plassert barnet langt derfra hvis jeg hadde hatt noe å si. Jeg anbefaler deg å lese kronikken venedis anbefalte ifbm Svanhild-saken. Den finner du her: http://www.bt.no/meninger/kronikk/article126625 Det er ikke alltid slik at det beste for barnet er å bli plassert i nær familie. At det hadde vært det beste for _familien_, se- det er en helt annen historie. "Hva jeg og de som avgjør slikt vet om det homofile paret??" Ja, det kommer jo heller ikke frem, så det er vel lov å lure. Har de erfaring med barn fra før. Meget viktig syntes jeg, siden dette er noe som teller mye, når andre får fosterbarn. "Jeg vet da absolutt ingenting annet enn det som står i artikkelen som var nevnt i hovedinnlegget. Altså vet jeg ikke annet enn at de er homofile og bor i Asker. Men jeg antar jo at "de som avgjør slikt" har foretatt de vanlige undersøkelsene som folk faktisk må gjennomgå for å bli godkjente som fosterforeldre. Jeg kan garantere deg at det ikke er barn i dette landet som blir plassert hos homofile FORDI de er homofile, men fordi de er funnet egnet som fosterforeldre." Hvem har egentlig retten til å bedømme det, som utenforstående - så lenge det finnes familie som vil og kan ta seg av ungene. Forståsepåere av noe fagpersoner, stoler jeg ikke alltid på. Og når begrunnelsen attpå til er at "disse(familien) er for nært tilknyttet følelsesmessig", blir det enda verre, og mer uforståelig. "Om den nære familien er egnet eller ikke egnet til å være fosterforeldre, kan jeg selvsagt heller ikke vite noe om. Men jeg kan si såpass at hvis den nære familien har de samme meningene som kom fram i denne artikkelen, kan jeg love deg at jeg hadde plassert barnet langt derfra hvis jeg hadde hatt noe å si." Familiens personlige mening om homofile osv. vet vi ingenting om nei, siden de uttalelsene du refererer til kommer fra ekteparet Tor og Berit Lise Andersen, som startet kampanjen. Det kan like godt være at de føler seg overkjørt, og ikke minst tenker på barna. For de hadde neppe villet tatt hånd om nevøene sine, hvis det ikke var for at de var glad i dem, og ville at de skulle få ha familien sin rundt seg. "Jeg anbefaler deg å lese kronikken venedis anbefalte ifbm Svanhild-saken. Den finner du her: http://www.bt.no/meninger/kronikk/article126625" Det har jeg ingen interesse av egentlig. "Det er ikke alltid slik at det beste for barnet er å bli plassert i nær familie. At det hadde vært det beste for _familien_, se- det er en helt annen historie." Jeg tror nok de fleste som velger å ta på seg oppgaven det er å overta barn fra nær familie, først og fremst tenker på barnet(a), og ikke hva som er mest passende eller best for dem selv. Det er tross alt ikke bare bare, å få to treåringer til å ta seg av, på toppen av sine egne. Ei heller, hvis deres egne barn er store/voksne, da dette innebærer en ny runde med småbarnstell. Så å si at familien tenker på seg selv, og ikke barna tror jeg ikke så mye på akkurat. 0 Siter
shandy Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Er du sikker på at det er han og ikke en som har reservert det som nick?? ... ;-) Jepp, han har bekreftet det selv, ved å svare med rød prikk. Husker ikke hvor :-) 0 Siter
BMS! Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Greit din kverulant ;o Du skal få min mening om homofile fosterforeldre; Jeg ville ALDRI,ALDRI,ALDRI i livet ha plassert mine egne unger hos homofile fosterforeldre om jeg var i en slik situasjon at egne barn måtte omplasseres!Jeg ville kjempet med nebb og klør mot at ungene mine ble plassert hos homofile.Begrunnelse; Bl.a. Ungene kunne blitt utsatt for mobbing, så den sjansen ville jeg aldri tatt.I tillegg ville jeg at ungene skulle hatt mor+far som rollemodeller, ikke to av samme kjønn.Ellers har jeg ingenting imot homofile, men de burde ikke få være fosterforeldre for små barn som ikke kan velge selv.Saken stiller seg annerledes for eventuelle ungdommer som selv kan velge det homofile paret som fosterforeldre.Og ja, jeg vet det finnes stebarn som homofile tar hånd om sammen, men da er den ene parten i det homofile forholdet biologisk forelder til barnet, og jeg mener saken stiller seg annerledels når det er snakk om egne biologiske barn! Kan i og for seg være enig i tanke gangen din og hva du mener, men og lage en fane sak ut av det i avisen, er og gå litt vel langt. Om mine kommende barn ender i fosterhjem, tør jeg påstå at jeg har større problemer enn at de kommer til ett homofilt par;-) Ellers er jeg ikke kverulant til vanlig, jeg har bare en tendens til og bli litt engaskjert, når det er temaer jeg brenner for. Poenget mitt var at jeg synes i mine øyne at tråden omhandler er artikkel som omhandler homofobi. Og ikke hvor eller hos hvem barna skal være. Sist nevnte kan ikke jeg utale meg om i alle fall. Fortsatt god dag fra 0 Siter
BMS! Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 Kan i og for seg være enig i tanke gangen din og hva du mener, men og lage en fane sak ut av det i avisen, er og gå litt vel langt. Om mine kommende barn ender i fosterhjem, tør jeg påstå at jeg har større problemer enn at de kommer til ett homofilt par;-) Ellers er jeg ikke kverulant til vanlig, jeg har bare en tendens til og bli litt engaskjert, når det er temaer jeg brenner for. Poenget mitt var at jeg synes i mine øyne at tråden omhandler er artikkel som omhandler homofobi. Og ikke hvor eller hos hvem barna skal være. Sist nevnte kan ikke jeg utale meg om i alle fall. Fortsatt god dag fra mente selvsagt ikke at den omhanlet homofobi, men at de saken var skrevet om var homofobe. Flisespikkeri:) 0 Siter
toci Skrevet 12. mars 2003 Skrevet 12. mars 2003 "Hva jeg og de som avgjør slikt vet om det homofile paret??" Ja, det kommer jo heller ikke frem, så det er vel lov å lure. Har de erfaring med barn fra før. Meget viktig syntes jeg, siden dette er noe som teller mye, når andre får fosterbarn. "Jeg vet da absolutt ingenting annet enn det som står i artikkelen som var nevnt i hovedinnlegget. Altså vet jeg ikke annet enn at de er homofile og bor i Asker. Men jeg antar jo at "de som avgjør slikt" har foretatt de vanlige undersøkelsene som folk faktisk må gjennomgå for å bli godkjente som fosterforeldre. Jeg kan garantere deg at det ikke er barn i dette landet som blir plassert hos homofile FORDI de er homofile, men fordi de er funnet egnet som fosterforeldre." Hvem har egentlig retten til å bedømme det, som utenforstående - så lenge det finnes familie som vil og kan ta seg av ungene. Forståsepåere av noe fagpersoner, stoler jeg ikke alltid på. Og når begrunnelsen attpå til er at "disse(familien) er for nært tilknyttet følelsesmessig", blir det enda verre, og mer uforståelig. "Om den nære familien er egnet eller ikke egnet til å være fosterforeldre, kan jeg selvsagt heller ikke vite noe om. Men jeg kan si såpass at hvis den nære familien har de samme meningene som kom fram i denne artikkelen, kan jeg love deg at jeg hadde plassert barnet langt derfra hvis jeg hadde hatt noe å si." Familiens personlige mening om homofile osv. vet vi ingenting om nei, siden de uttalelsene du refererer til kommer fra ekteparet Tor og Berit Lise Andersen, som startet kampanjen. Det kan like godt være at de føler seg overkjørt, og ikke minst tenker på barna. For de hadde neppe villet tatt hånd om nevøene sine, hvis det ikke var for at de var glad i dem, og ville at de skulle få ha familien sin rundt seg. "Jeg anbefaler deg å lese kronikken venedis anbefalte ifbm Svanhild-saken. Den finner du her: http://www.bt.no/meninger/kronikk/article126625" Det har jeg ingen interesse av egentlig. "Det er ikke alltid slik at det beste for barnet er å bli plassert i nær familie. At det hadde vært det beste for _familien_, se- det er en helt annen historie." Jeg tror nok de fleste som velger å ta på seg oppgaven det er å overta barn fra nær familie, først og fremst tenker på barnet(a), og ikke hva som er mest passende eller best for dem selv. Det er tross alt ikke bare bare, å få to treåringer til å ta seg av, på toppen av sine egne. Ei heller, hvis deres egne barn er store/voksne, da dette innebærer en ny runde med småbarnstell. Så å si at familien tenker på seg selv, og ikke barna tror jeg ikke så mye på akkurat. Hvis ikke du har interesse av kronikken, er det heller ikke særlig mye å si i denne saken. Det er, uansett hva du velger å tro, ikke alltid det er best for barnet å bli plassert i nær familie. Jeg bestrider ikke at familien er glad i barnet, men det er likevel ikke sikkert det er nok. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.