Gjest btdf Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 jeg er en jente på 20år, som kunne tenke meg å gå ned i vekt. og lurer på om jeg kan spise det jeg gjør nå og gå ned i vekt og eventluel hvor fort det vil skje?. dette er det jeg pleier og spiser om dagen. en gulerot, en appelsin, et eple og ei pære, en lett yoghurt og middag, drikker mellom 3-4 liter vann og trener 1-2 ganger om dagen. treningen består av fotball, jogging, sykling eller ski og styrke trening. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Herreguuuu, du spiser _altfor_ lite mat! Og overtrening attpå! *rister på hodet* Dette kan gå galt. Du må spise mer og bedre og du må absolutt roe ned treninga. 1-2 ganger for dag er jo på Bjørn Dæhlie-nivå - og han hadde 17 kostholdseksperter, 14 leger og 38 assistenter som målte blodtrykk, hjertefrekvens og pisselengde 3 ganger om dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
memorex Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Du kommer ikke til å gå ned noe i vekt når du spise så lite!!! Når du atpåtil trener så hardt...nei, prat med legen din - hvis h*n sier at du ikke trenger å gå ned i vekt så ER du syk hvis du fortsatt syns du skal slanke deg. Ta dette alvorlig! Å gi kroppen forlite å jobbe med gjør at den bremser helt opp og du ødlegger din naturlige forbrenning!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
audhild1365380488 Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Takk, veit nøyaktig hva du snakker om. Har levd på det samme i de siste mnd, og klarte å si til meg selv at alt var bra en god stund. Har endelig fått det inn i huet at noe er gæli, at jeg må ha hjelp. Hvor lenge har du holdt på? Lenge nok til å tømme alle lagrene i kroppen? Du fryser ikke tilfeldigvis noe jævlig, får blå negler av å drikke for kaldt vann, er dunete på ryggen, gele i knærne, skjelven og svimmel? Hvis ikke, kommer det nok ganske snart. Ikke gjør som jeg gjorde, begynn å ete igjen før du blir avhengig av å nekte deg selv. Jeg begynte ikke pga at jeg ville bli tynn, jeg ville bare ha kontroll. Newsflash! Du har ikke noe som likner kontroll engang. Jeg står ihvertfall i dritt til oppunder haka og kommer meg ikke ut. Og du er fire år eldre enn meg. Skulle tru du hadde mer vett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet------ Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Du kommer ikke til å gå ned noe i vekt når du spise så lite!!! Når du atpåtil trener så hardt...nei, prat med legen din - hvis h*n sier at du ikke trenger å gå ned i vekt så ER du syk hvis du fortsatt syns du skal slanke deg. Ta dette alvorlig! Å gi kroppen forlite å jobbe med gjør at den bremser helt opp og du ødlegger din naturlige forbrenning!!!! Du vil nok gå ned,viser vekta .MEN det som forsvinner er væsketap(vann). Så vil du bryte ned musklene dine pga du trener,med lite matinntak.Du vil ikke bryte ned fett,men musklene,det er de som holder forbrenninga oppe. Forbrenninga blir skrudd ned og du forbrenner atter gang mindre.Jo lengre det pågår,jo verre.Og hvis du holder på en stund,vil du bare gå opp igjen når du begynner å spise pga forbrenninga er skrudd ned og kroppen tror at det er hungersnød.Begynn å spis mer,du kan gå ned i vekt,selv med inntak av mat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Takk, veit nøyaktig hva du snakker om. Har levd på det samme i de siste mnd, og klarte å si til meg selv at alt var bra en god stund. Har endelig fått det inn i huet at noe er gæli, at jeg må ha hjelp. Hvor lenge har du holdt på? Lenge nok til å tømme alle lagrene i kroppen? Du fryser ikke tilfeldigvis noe jævlig, får blå negler av å drikke for kaldt vann, er dunete på ryggen, gele i knærne, skjelven og svimmel? Hvis ikke, kommer det nok ganske snart. Ikke gjør som jeg gjorde, begynn å ete igjen før du blir avhengig av å nekte deg selv. Jeg begynte ikke pga at jeg ville bli tynn, jeg ville bare ha kontroll. Newsflash! Du har ikke noe som likner kontroll engang. Jeg står ihvertfall i dritt til oppunder haka og kommer meg ikke ut. Og du er fire år eldre enn meg. Skulle tru du hadde mer vett. Må slenge inn et spørsmål til deg. Etter at jeg hadde høyt stoffskifte for noen år siden klarer jeg ikke å legge på meg. Spiser litt opp og ned og drikker ernæringstilskudd. Jeg er altfor tynn, 171 og nå 50 kg. Har vært ned i 43 kg. Jeg fryser helt for jævli, og jeg er dunete på kroppen og jeg er mo i knærne og har ikke noe underhudsfett. Hva kommer det av? Jeg spiser nok rundt 2000 kalorier om dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
audhild1365380488 Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Må slenge inn et spørsmål til deg. Etter at jeg hadde høyt stoffskifte for noen år siden klarer jeg ikke å legge på meg. Spiser litt opp og ned og drikker ernæringstilskudd. Jeg er altfor tynn, 171 og nå 50 kg. Har vært ned i 43 kg. Jeg fryser helt for jævli, og jeg er dunete på kroppen og jeg er mo i knærne og har ikke noe underhudsfett. Hva kommer det av? Jeg spiser nok rundt 2000 kalorier om dagen. Beklager dorthe, men jeg kan ikke svare deg. Veit ikke mer om emnet annet enn at jeg selv har mistet kontrollen og gått ned 8 kg de siste tre månedene. Det du sier passer akkurat til sånn jeg selv føler meg, men jeg spiser i underkant av 800 kalorier dagen og overtrener. Det er feil, helt feil, men jeg klarer ikke slutte. Har du snakket med en lege? Å snakke med en lege høres helt naturlig ut til man er i situasjonen selv. Da blir det umulig, men det virker ikke som om du har en spiseforstyrrelse nå, siden du ikke har problemer med å spise... Snakk med noen som kan noe om dette, du, over nettet eller på andre måter. Lykke til! Klem Audhild. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.