Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Håper noen kan hjelpe meg med dette.

Mannen min er dømt til ett års fengsel,og han skal inn til soning om en måned.

Han har gjort noe galt og selvsagt må han ta konsekvensene av dette, men det setter også meg i en svært vanskelig situasjon.

Vi har to små barn og jeg har ikke en spesielt godt betalt jobb, når hans inntekt nå forsvinner har jeg ingen mulighet til og klare forsørger byrden alene.

Lånet på huset står i hans navn, men det er også mitt og barnas hjem.

Jeg har ikke gjort noe galt men det føles som om jeg også straffes jeg vet ikke hvor jeg skal henvende meg for og få hjelp, og jeg kjenner igen som har vært i samme situasjon.

Mannen min er ikke kriminell, men havnet i en ond sirkel han ikke kom ut av, og det kommer ikke til og skje igjen.

Håper noen kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96608-fengsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hovedforsørger er midlertidig ute av funksjon....hmmm... Spør banken om de kan fryse rentene for eksempel. Eller sette ned avdragene etc. den tiden han er inne.

Som "enslig" forsørger kan det hende at du kan få dekket opp litt av barnepassutgiftene dine, siden situasjonen er litt spesiell. Spør trygdekontoret ditt!

Vær i forkant og snakk med rådgivere på sosialkontoret slik at de blir klar over din situasjon, og slik at du får hjelp til å lage et budsjett, ut i fra de inntekter og utgifter du faktisk har.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96608-fengsel/#findComment-542245
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...