Gjest SATS jenta Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Jeg trener på SATS opptil 7 dager i uken og varierer mellom høypulstimer (aerobic), spinnning og egentrening med styrke og tid på kondisjonsapparatene. Trener ca 1 1/2 time hver gang. Har trent aktivt i mange år, men har økt treningsmengden spesielt det året. Føler meg bare bedre av trening, og MÅ nesten bare trene hver dag. Er dette bra for kroppen? Føler ikke behov for hviledager. har en maxpuls på 193 og ligger rundt 160-185 ved kondisjonstrening. Noe høyt? Kan jeg risikere å bli overtrent? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Du vet sikkert innerst inne at du MÅ ha hvile for at kroppen skal ha godt av treningen. Hvis ikke er det kun nedbrytning som skjer, og det går raskt utover immunforsvaret og ikke minst psyken (overtrening). Prøv å slappe helt av minst en dag i uken. Holder du det ikke ut, kan du gå en liten tur. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Tror forresten ikke pulsen har noe å si når det gjelder overtrening. For meg høres pulsen din helt OK ut, men jeg har ikke noe særlig kunnskap utover egen erfaring på akkurat det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dubreuilh Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Tror forresten ikke pulsen har noe å si når det gjelder overtrening. For meg høres pulsen din helt OK ut, men jeg har ikke noe særlig kunnskap utover egen erfaring på akkurat det Jeg har heller ikke særlig kunnskap utover egen erfaring når det gjelder puls og overtrening, bare så det er sagt. Men.. For tre år tilbake var jeg temmelig overtrent over flere måneder. Hvilepulsen var slett ikke slik den skulle være, og det tok også vesentlig kortere tid under selve øktene før pulsen var oppe i 165-170 og høyere. Tidligere hadde jeg fått makspulsen min til å bli 199. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Vi tåler forskjellig, og du vet best hva kroppen din klarer. Men husk at det plutselig kan si bråstopp en dag. Kanskje greit å forebygge dette ved å putte inn 1 hviledag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slitern Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Får du tid til noe utenom treninga da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SATSjenta Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Får du tid til noe utenom treninga da? Svært lite midt i uka..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.