Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan en dame være "for gammel" til å ha langt hår? I såfall: Når? Spiller hårfargen noen rolle? Hva er betydningen av frisyren på det lange håret?

Hører av og til damer snakke om at de snart er for gammel til å ha langt hår. Men i "gamle dager" hadde jo alle langt hår.

Så lenge man unngår "bimbo-sveis" så er det vel ikke noe i veien å ha litt lengde på håret selv om man f.eks. har passert de 30?

Hvae mener dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96780-fu-h%C3%A5rlengde-og-alder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen er vel for gammel til langt hår, men generelt sett ser de fleste yngre ut med langt hår og eldre ut med kort hår, så det kan virke litt malplassert på enkelte. Personlig synes jeg f.eks. ikke at det ser pent ut med en rynkete 50-åring med langt slett hår, men det er jo en smaksak.

Selvfølgelig går det ikke an å bli for gammel til å ha langt hår! Er det virkelig noen som sier det? *gud ass*

Faktisk! Jeg hørte det for et par-tre år siden at det jeg nok ikke kunne regne med å vente så veldig lenge før håret ble kortere! Men det har tvert-i-mot vokst siden den gang;-).

Ingen er vel for gammel til langt hår, men generelt sett ser de fleste yngre ut med langt hår og eldre ut med kort hår, så det kan virke litt malplassert på enkelte. Personlig synes jeg f.eks. ikke at det ser pent ut med en rynkete 50-åring med langt slett hår, men det er jo en smaksak.

'/... generelt sett ser de fleste yngre ut med langt hår og eldre ut med kort hår.../'

Du mener vel omvendt? De fleste blir yngre og søtere mer kortere hår.

Annonse

'/... generelt sett ser de fleste yngre ut med langt hår og eldre ut med kort hår.../'

Nei, jeg mener det jeg skrev.:-) Kort hår i en pen frisyre gjør at man ser eldre ut, mens langt hår gjør personen yngre. Hvis du ser på sånne "bli ny"-spalter i ukeblader eller på TV så ser du veldig lett hvor moden man blir straks man får klippet håret og fikset det litt.

Gjest slitern

Nei, jeg mener det jeg skrev.:-) Kort hår i en pen frisyre gjør at man ser eldre ut, mens langt hår gjør personen yngre. Hvis du ser på sånne "bli ny"-spalter i ukeblader eller på TV så ser du veldig lett hvor moden man blir straks man får klippet håret og fikset det litt.

Ikke helt enig der. Når man blir eldre begynner huden i ansiktet å henge litt mer ned og hvis man i tillegg har langt hår vil dette bare forsterke inntrykket.

I KK, ja. Der dreper jo stylisten enhver mulighet for at ei jente skal bli snerten.

Gjest 36 år

Ikke helt enig der. Når man blir eldre begynner huden i ansiktet å henge litt mer ned og hvis man i tillegg har langt hår vil dette bare forsterke inntrykket.

Enig med deg.

Selv er jeg 36, og har hatt langt hår i flere år. Nå begynte det ganske slitt etter striping og føning.

Etter og ha tenkt lenge og vel gikk til det drastiske skritt og klippe det halvlangt.

Jeg har ikke angret. Føler meg faktisk yngre.

Man ser sjuskete ut med langt hår, når man kommer i en viss alder.

Annonse

Da jeg hadde langt hår, ble jeg ofte tatt for å være yngre enn det jeg var.

Da jeg klippet meg fikk jeg mange positive tilbakemeldinger på det, men fikk høre at jeg så mer voksen ut.

Nå samler jeg til langt igjen, fordi jeg trives best med det.

Gjest Iznogood

Kan en dame være "for gammel" til å ha langt hår?

Nei!

I såfall: Når?

Spiller hårfargen noen rolle?

Ja, håret er som oftest penest uten at det er farget, permanentert eller bleket. Min mening er at desto høyere alder, desto mere viktig er det å ha en naturlig hårfarge.

Hva er betydningen av frisyren på det lange håret?

Hovedsaken er at vedkommede føler seg vel med langt hår.

Hører av og til damer snakke om at de snart er for gammel til å ha langt hår. Men i "gamle dager" hadde jo alle langt hår.

Så lenge man unngår "bimbo-sveis" så er det vel ikke noe i veien å ha litt lengde på håret selv om man f.eks. har passert de 30?

Hva er "bimbo-sveis" ?

Jeg har ca 70 cm langt hår og er godt over tredve ;-)

Hva mener dere?

De aller fleste jenter og damer er absolutt penest med naturlig langt hår! Jeg har ikke sans for farging, bleking o.l. og hva er vel penere enn ei dame i godt voksen alder med en sølvfarget oppsatt frisyre?

Kan en dame være "for gammel" til å ha langt hår?

Nei!

I såfall: Når?

Spiller hårfargen noen rolle?

Ja, håret er som oftest penest uten at det er farget, permanentert eller bleket. Min mening er at desto høyere alder, desto mere viktig er det å ha en naturlig hårfarge.

Hva er betydningen av frisyren på det lange håret?

Hovedsaken er at vedkommede føler seg vel med langt hår.

Hva er "bimbo-sveis" ?

Jeg har ca 70 cm langt hår og er godt over tredve ;-)

Hva mener dere?

De aller fleste jenter og damer er absolutt penest med naturlig langt hår! Jeg har ikke sans for farging, bleking o.l. og hva er vel penere enn ei dame i godt voksen alder med en sølvfarget oppsatt frisyre?

Har du sett hvordan rødt hår blir etter 25 år og oppover? Grøss. Det blir lysere og blassere og tilslutt blir det nesten rosa.

Grått langt hår er ikke særlig flatterende. Det er penere sånn halvlangt eller kort, syns jeg.

Men jenter over 30 kan da godt ha litt lengde på håret? Og med langt mener jeg hår som er mer enn skulderlangt. Forutsatt at fargen er ok og at frisyren har litt form.

Jeg absolutt HATER det når damer klipper seg kort.

Det ble sagt før .. at alt var mye bedre i ekteskapet før hun klipte seg kort og ble kjerring :-)

Selv har jeg en mor på noen og førti med langt hår, og det er Nydelig. Men det røyner ikke på kommentarer nei. *riste på hodet*

Folk er rare. Og alle de millioner av gamle kjerringer med kort hår er litt trist.

Grått langt hår er ikke særlig flatterende. Det er penere sånn halvlangt eller kort, syns jeg.

Men jenter over 30 kan da godt ha litt lengde på håret? Og med langt mener jeg hår som er mer enn skulderlangt. Forutsatt at fargen er ok og at frisyren har litt form.

Jeg kjenner to damer med nyyyydelig langt grått hår :-)

Så lenge det ikke blir tynt og pistrete er det pent.

Synes

Hva andre mener om mitt hår,driter jeg en lang en i.Jeg har hår (veldig tykt)som går ned til lårene,og slik blir det værende til jeg omtrent dør.Synes det er litt trist at de fleste jenter har kort hår.Mange kler det,men guuud,det er mange som ikke kler det!

For noen år siden skulle jeg klippe meg snau,tenkte jeg.Men etter avslag på den 4. salongen,ga jeg opp.Fant ut at det kansje var en 'mening med' at ingen ville ta på seg det ansvaret...

Dessuten får jeg masse oppmerksomhet pga det,og det er jo ikke å forakte,hverken nå eller senere ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...