gnilre Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg har alltid hatt en helt normal forbrenning, har trent og spist sunt. For fire år siden tok jeg mandlene pga gjentatte halsbetennelser og stort forbruk av penicilin. Etter operasjonen begynte jeg å trene som vanlig og i løpet av et halvt år hadde jeg est ut og lagt på meg over 10 kilo selv om jeg spiste slik jeg gjorde før operasjonen. Jeg fikk også problemer med vann i kroppen, alle ringer ble for små og jeg este ut i ansiktet. Etter dette har jeg forsøkt å trene og spise sunt,men kiloene vil ikke av. Merker at jeg kan spise veldig lite uten å legge på meg. Har vært hos homeopat som henviste meg til et kosthold uten karbohydrater. Hun mente at det kunne være noe galt med insulinnivået i blodet, men jeg merket heller ikke bedring ved å følge et slikt kosthold. Til slutt meldte jeg meg på Grete Roede- kurs sammen med en venninne. Vi veide begge 68 kg da vi begynte (samme høyde også)og fulgte samme opplegg. Hun tok av 8 kg på tre måneder, jeg tok ikke av mer enn et halvt kilo. Har vært hos lege som har tatt mange blodprøver, men alt er innen normalen. Jeg har prøvd det meste angående små hyppige måltider, spiser riktig og trener både kondis og styrke. Hva kan være galt med meg?? Jeg begynner å bli lei av at ingenting virker! Kan legge til at jeg fremdeles har vann i kroppen. Jeg ønsker etterhvert å bli gravid, men jeg vet ikke om jeg tør med tanke på hvor dårlig kroppen min fungerer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Higgins Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Hvor høy er du, og hva veier du pr.idag? Og hvor gammel er du? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Har du forsøkt lymfedrenasje hos fysioterapi? Eller vanndrivende midler? Du må ha hhv. henvisning og resept fra lege for å få dette, men det bør kunne hjelpe på vekten at du blir kvitt ødemplagene. Hvis du har plager med vann i bena bør du få sjekket ut om du kan bruke støttestrømper. Selv bruker jeg både støttestrømper og vanndrivende tabletter, og det hjelper meg veldig. Sørg for at du blir skikkelig utredet for ødemplagene, det finnes nemlig sykdommer som dette kan komme av og mange av disse finnes det også medisiner/behandling for (lavt stoffskifte, feks.). Krev å bli sendt videre til spesialist hvis legen din ikke kan/vil gjøre noe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Har du forsøkt lymfedrenasje hos fysioterapi? Eller vanndrivende midler? Du må ha hhv. henvisning og resept fra lege for å få dette, men det bør kunne hjelpe på vekten at du blir kvitt ødemplagene. Hvis du har plager med vann i bena bør du få sjekket ut om du kan bruke støttestrømper. Selv bruker jeg både støttestrømper og vanndrivende tabletter, og det hjelper meg veldig. Sørg for at du blir skikkelig utredet for ødemplagene, det finnes nemlig sykdommer som dette kan komme av og mange av disse finnes det også medisiner/behandling for (lavt stoffskifte, feks.). Krev å bli sendt videre til spesialist hvis legen din ikke kan/vil gjøre noe. _Fysioterapeut_ mener jeg selvfølgelig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gnilre Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 Hvor høy er du, og hva veier du pr.idag? Og hvor gammel er du? Jeg er 26 år, 1.60 kg og 68-70 kilo. Jeg har typisk 'eplefasong', dvs at de ekstra kiloene legger seg rundt midje, bryst, rygg og mage. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gnilre Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 Har du forsøkt lymfedrenasje hos fysioterapi? Eller vanndrivende midler? Du må ha hhv. henvisning og resept fra lege for å få dette, men det bør kunne hjelpe på vekten at du blir kvitt ødemplagene. Hvis du har plager med vann i bena bør du få sjekket ut om du kan bruke støttestrømper. Selv bruker jeg både støttestrømper og vanndrivende tabletter, og det hjelper meg veldig. Sørg for at du blir skikkelig utredet for ødemplagene, det finnes nemlig sykdommer som dette kan komme av og mange av disse finnes det også medisiner/behandling for (lavt stoffskifte, feks.). Krev å bli sendt videre til spesialist hvis legen din ikke kan/vil gjøre noe. Takk for svar. Bruker du vanndrivende midler som er på resept? Jeg har bare brukt helsekostprodukter og de fungerer ikke tilfredstillende synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Takk for svar. Bruker du vanndrivende midler som er på resept? Jeg har bare brukt helsekostprodukter og de fungerer ikke tilfredstillende synes jeg. Ja, de er reseptbelagte. Lasix Retard heter de. Hør med legen din om det er noe du kan bruke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gnilre Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 Ja, de er reseptbelagte. Lasix Retard heter de. Hør med legen din om det er noe du kan bruke. Har du noe erfaring i at p-pille bruk har gjort noe fra eller til med tanke på vann i kroppen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Har du noe erfaring i at p-pille bruk har gjort noe fra eller til med tanke på vann i kroppen? Nå kjenner ikke jeg til alle p-pillemerkene, men ja, jeg mener å ha hørt at de gir mer væskeansamlinger i kroppen. Se om du kan finne noe om bivirkninger på de forskjellige pillene på http://www.felleskatalogen.no Ikke for å skremme deg, men dette med væskeansamlinger (ødemer) bør du ta alvorlig og bli skikkelig undersøkt for. I verste fall kan det være tegn på hjertesykdom. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Hei gnilre, Det høres ut som du har prøvd mye allerede. Det er dessverre umulig for meg å si noe om hva årsaken kan være når ikke legen heller finner ut noe på prøvene. Det høres også ut som eventuelle råd jeg kunne gitt ikke er noe nytt for deg heller, så jeg velger å ikke besvare og ta betalt for svaret mitt. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cmff Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Jeg ville fått en time hos en endokrinolog. Kanskje du har lavt stoffskifte. Vanlige leger fant det ikke ut hos meg, men jeg ble tilslutt henvist . Har også problermer med biskjoldbrukskjertelen og er mye trøtt, bra jeg kom igang med tabletter.Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.