Gå til innhold

forkjølelse/råd?

Anbefalte innlegg

Gjest gruffs

Hei,

er i startfasen på en forkjølelse som kom ganske raskt. Fikk råd om å hive innpå så varmt vann som mulig med masse sitron og sukker for å drive ut jævelskapen.

Drikker solhatt men har ikke helt troen på det. Gikk til innkjøp av c vitaminer 200 mg pr stykk. Hvor mye kan en hive innpå av dette for å dempe denne forkjølelsen? Tok fem stk. altså 1000 mg. Er det nok? Tips mottas med takk.

Dum måte å starte helga på siden jeg skal reise bort imorra.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96826-forkj%C3%B8lelser%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest God Bedring

Kollegaen til faren min fortalte for lenge siden at han alltid tok en Albyl når han kjente at han begynte å få influensa eller forkjølelse. Siden har jeg alltid kommet på det når jeg selv har begynt å få det, sist i går kveld, og har da tatt to Albyl. Og merkelig nok så virker det i alle fall på meg.

Det koster jo ikke stort å prøve heller.

Har alltid et glass med Albyl liggende, men bruker det kun når jeg kjenner symptomer på influensa eller forkjølelse.

Ellers får man jo kjøpt Sambucol på helsekost og enkelte apoteker, og det virker også, men forkorter heller sykdomsforløpet enn hindrer det.

God Bedring!

Annonse

Et tips: Slutt med C-vitaminer i pilleform, de er basert på syre og tar knekken på magen.

Istedet kjøper du C-pulver som er base-basert.

Bland i juice, det smaker ingenting.

En teskje pulver tilsvarer en haug piller.

Jeg tar en teskje daglig. Ved begynnende forkjølelse kan du jo ta to i slengen og så en gang til senere på dagen.

Et tips: Slutt med C-vitaminer i pilleform, de er basert på syre og tar knekken på magen.

Istedet kjøper du C-pulver som er base-basert.

Bland i juice, det smaker ingenting.

En teskje pulver tilsvarer en haug piller.

Jeg tar en teskje daglig. Ved begynnende forkjølelse kan du jo ta to i slengen og så en gang til senere på dagen.

Jeg har sjekket:

En knivspiss C-pulver = 200 mg C-vitaminer.

laguna1365380434

Nå er det med forkjøleses råd som med hikke råd, jeg er usikker på om hensikten er at de skal virke eller om at de skal more offerets venner..

Uansett, dette er hva jeg altid har fått høre:

1. Sov med skjerf.

2. Spis rå hvitløk i mengder

3. drikk brunt brennvin i te, gjerne med pepper (Ugh&ugh..)

4. Unngå melk, den virker stimulerende på slimproduksjonen.

God bedring:)

Gjest Melony

3000 mg et par ganger om dagen kan du trygt ta. Du må regne med å bli ganske gæren i magen, men...

Kjedelig at du holder på å bli syk.

Her får du oppskriften på en trolldrikk som funker kjempebra:

Kjøp en ingefær-rot

Kutt den i 1 cm tynne skiver

Kok opp en halv liter vann

Putt oppi ingefæren og la koke 10min (+/- ettersom hvor sterk du ønsker den!)

Skvis en halv sitron oppi

Drikk masse. Enten varm eller kald.

Dette burde hjelpe!

God bedring!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...