Gå til innhold

kan mensen trenes bort?

Gjest gfgj

Anbefalte innlegg

jeg er 20 år og trener hver dag kanskje flere ganger daglig også. treningen variere fra 1 til 1,5 time og består av fotball, jogging, langrenn, sykling. nå har jeg ikke hatt mensen på to månder og lurer på om dere har noe formening om treningen kan ha skylden? kan ikke være gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja hvis du trener for mye og hvis du er undervektig så forsvinner mensen. Ikke helt bra det der.

hva er det negative ved det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest victoria81

En negativ ulempe er:

du kan få problemer senere ved å få barn, hvis du ønsker deg barn senere i ekteskapet.I verste fall fare for å bli steril

Det jeg egentlig lurer på er hva er vitsen med å trene bort menstruasjonen?Det har jeg ikke helt forstått meningen med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har veldig mange negative konsekvenser for kroppen, fordi mye av helsen vår er knyttet til hormonene. F.eks øker sjansene drastisk for å få osteoporose i ung alder, når man ikke har mens. I tillegg har det konsekvenser for fruktbarheten. Det er meningen at jenter skal ha mensen og det bør man ikke påvirke ved å trene altfor hardt. Lytt til kroppens signaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En negativ ulempe er:

du kan få problemer senere ved å få barn, hvis du ønsker deg barn senere i ekteskapet.I verste fall fare for å bli steril

Det jeg egentlig lurer på er hva er vitsen med å trene bort menstruasjonen?Det har jeg ikke helt forstått meningen med

har ikke trent den bort med vilje da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har veldig mange negative konsekvenser for kroppen, fordi mye av helsen vår er knyttet til hormonene. F.eks øker sjansene drastisk for å få osteoporose i ung alder, når man ikke har mens. I tillegg har det konsekvenser for fruktbarheten. Det er meningen at jenter skal ha mensen og det bør man ikke påvirke ved å trene altfor hardt. Lytt til kroppens signaler.

hjelper det ikke å ta kalktableter og d-vitamin da da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelper det ikke å ta kalktableter og d-vitamin da da?

Nei, det har lite å si når hormonene dine, de kraftigste bærerne av informasjon til cellene dine, ikke samarbeider. Jenter skal ha menstruasjon.

Du bør kutte drastisk ned på treningen din. Når man trener så mye som deg, bør man ha et apparat rundt seg med leger og psykologer -det er ikke uten grunn at toppidrettsutøvere har nettopp det. Det blir sett på som svært alvorlig når idrettsutøvere mister mensen.

Håper dette ordner seg! Husk på at mensen kommer fort tilbake om du kutter ned på treningen. Det er ikke verdt å bli infertil å ikke kunne få barn.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...