Gå til innhold

Litografi - markedrettet mot hvem?

Anbefalte innlegg

Er det noen som sitter inne med littegrann kunnskap om hvem litografi er tenkt for? Prøver å komme gjennom en litt vrien oppgave her, og finner egentlig ikke så mye informasjon på nettet.

Hvem kan ha interesse av et begrenset opptrykt og nummerert opplag av litografi? (Kopi av kunst)

Hvem kan være interessert, hvem bør det rettes mot, hvordan reklamere for litografien...

Litt vrient i dag det her:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/96843-litografi-markedrettet-mot-hvem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest selje

Litografier kjøpes av kunstelskere, samlere osv. Jeg har lært det, morsom men TUNG måte å lage trykk på (litografisteinene var tunge, og vanskelige å buksere for ei lita og spe jente (som jeg var da)). De samme som kjøper malerier, eller grafikk=tresnitt, kopperstikk, litografier o.l er de som går på utstillinger, liker å ha billedkunst rundt seg. Egentlig er det som å spørre hvem som kjøper romaner=de som liker å lese, og samlere.

Litografier kjøpes av kunstelskere, samlere osv. Jeg har lært det, morsom men TUNG måte å lage trykk på (litografisteinene var tunge, og vanskelige å buksere for ei lita og spe jente (som jeg var da)). De samme som kjøper malerier, eller grafikk=tresnitt, kopperstikk, litografier o.l er de som går på utstillinger, liker å ha billedkunst rundt seg. Egentlig er det som å spørre hvem som kjøper romaner=de som liker å lese, og samlere.

Takk for svar. Vet du kanskje hvordan man kan finne den rette målgruppen også, altså de som er interessert i å kjøpe, slik at man kan tilby litografien til denne?

Det er kostbart å sende ut informasjon til alle i landet, så de ønsker å vite hvem som er de mest sannsynlige kundene.

Det er snakk om et nyetablert firma som skal forsøke å komme ordentlig i gang, og dermed må prøve å finne frem til rett kjøpegruppe for å tilby produktet sitt...

Takk for svar. Vet du kanskje hvordan man kan finne den rette målgruppen også, altså de som er interessert i å kjøpe, slik at man kan tilby litografien til denne?

Det er kostbart å sende ut informasjon til alle i landet, så de ønsker å vite hvem som er de mest sannsynlige kundene.

Det er snakk om et nyetablert firma som skal forsøke å komme ordentlig i gang, og dermed må prøve å finne frem til rett kjøpegruppe for å tilby produktet sitt...

Salgsutstilling på kunstgallerier (ring og spør om man kan få stille ut, evt. send brev med foto av noen av bildene).

Kanskje tilby til lokale kunstforeninger, evt. ringe rundt/skrive til større bedrifter. I min bedrift har man i alle fall en kunstforening. Er usikker på om de kun kjøper fra kjente, eller om de også tar inn fra ukjente kunstnere fra tid til annen.

Annonse i kunst-blader? (Jeg går ut fra at sånt finnes... :-) Sjekk Narvesen, de har katalog over alle magasiner/blader de kan skaffe (dersom de ikke har så stort utvalg i din lokale Narvesen).

Salgsutstilling på kunstgallerier (ring og spør om man kan få stille ut, evt. send brev med foto av noen av bildene).

Kanskje tilby til lokale kunstforeninger, evt. ringe rundt/skrive til større bedrifter. I min bedrift har man i alle fall en kunstforening. Er usikker på om de kun kjøper fra kjente, eller om de også tar inn fra ukjente kunstnere fra tid til annen.

Annonse i kunst-blader? (Jeg går ut fra at sånt finnes... :-) Sjekk Narvesen, de har katalog over alle magasiner/blader de kan skaffe (dersom de ikke har så stort utvalg i din lokale Narvesen).

Takker :o)

Må prøve å formulere et svar på denne oppgaven, den skal leveres i løpet av kvelden :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...