Gå til innhold

Gave til nyfødt barn og dåpsbarn

Anbefalte innlegg

Meg1365380063

Hei!

Min bestevenninne fødte i går en gutt, og jeg vil jo gjerne gi en fødselsgave - som vanlig er. Men er det noen som har et godt forslag? Jeg ønsker ikke å være en av femten som gir en lyseblå sparkebukse.

Dere som har vært i situasjonen: Hva trenger dere, som dere har glemt å kjøpe og ingen tenker på å gi? Hva litt mer originalt og personlig kan jeg gi til barnet?

Jeg skal strikke en bamse (fødselen kom litt for fort for meg... Selv om hun gikk over tiden...), men vil jo gi noe annet også - og bamsen er neppe ferdig med det første. Så jeg vil gi noe i helga. Noe forslag?

Også begynner jeg å tenke dåpsgave. Har det siste året vært i to dåper, og føler at barna får mye likt. For eksempel fikk min nevø tre sølvsparebøsser... Er det noen som har noen forslag til noe mer originalt? Så slipper en stakkars mor å bytte all verdens, eventuelt dåpsbarnet får ulike minner for resten av livet.

Jeg har lurt på eventyrbok, Asbjørnsen og Moes samlede, for eksempel. Den vil brått komme på 4-500 kroner. Men er en bok en dåpsgave? Hva er en dåpsgave?

Fortsetter under...

Klart du kan gi bok i dåpsgave! Det må da være bedre å få bøker enn alle disse sølvplettsakene som havner i skuffen til mor og far...

Jeg har flere ganger gitt den store Ole Brumm-boka i dåpsgave(Heter den Ole Brumms samlede? Husker ikke, men den har grønt omslag.) og det har vær kjempesuksess. Storfornøyde foreldre :-)

Når det gjelder noe til nyfødt, har jeg ingen gode ideer, men det har sikkert andre her.

Lykke til!

Gjest Pricilla

Jeg hadde blitt glad for baby-album... Et sånt fint et til å skrive kommentarer i, sykdommer, første tann, lengde, vekt osv.... Hun har sikkert ikke kjøpt det enda. Det kan jo også byttes hvis hun har det.

Synes bok høretes ok ut til dåp, skrangler osv er så kjedelig..

hare1365380455

nyfødt; skal det være klær, så ikke gi i de minste størrelsene! de små vokser så fort, og de har nok det de trenger til de første månedene. gi fra 6 mnd. f.eks. ellers: du kan gi en bok! enten en bok moren kan skrive i om barnet, eller en slik bok der man kan skrive/lime inn bilder. eller en god barnebok til senere! du kan også gi et teppe(til å ha i sengen eller på gulvet)/sengetøy/fotoalbum/en fin ramme til bilde av barnet/en plante eller blomst til moren!/håndkle/cd med klassisk musikk... til dåpen kan du jo gi bestikk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...