Gå til innhold

Nå skal jeg komme i gang, men trenger hjelp.

Gjest Tore

Anbefalte innlegg

Hei.

De to siste årene har jeg vært særdeles inaktiv og har gått mye opp i vekt. Jeg er 183 og veier ca 93 kg. Jeg har lenge slitt med skade, men er nå sugen på å komme i gang igjen. Hvordan skal jeg best trene uten å være med i noen klubb eller gå i helsestudio ? Ønsker først å fremst å gå ned i vekt samt å øke kondisjonen.

Hvor mye er det realistisk å si jeg kan gå ned på 3 måneder, da badesesongen begynner ?

På forhånd takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan begynne med å gå tur, og så få opp farten litt med jogging? Eventuelt gå i svømmehall og svømme noen runder. Ved siden av dette bør du innlemme noen styrkeøvelser hjemme, kjøp deg et par manualer eller vektstang med løse vekter, en matte osv. Lær deg noen øvelser for hele kroppen fra treningsblader eller nettsider. Knebøy, lunges, pushups, situps -det er lurt å begynne med noen øvelser som tar så mange og store muskelgrupper som mulig, og så heller bygge på med mer isolerte øvelser senere.

På lang sikt er det best for fettforbrenningen å både trene styrke og forbrenningstrening, men du går fortere ned med kun kondisjonstrening. Og pulsen MÅ opp!

Og skal du ned i vekt holder ikke bare det, du må legge om kostholdet. Først og fremst må du spise mindre, og antakelig hyppigere. Ikke ett eller to store måltider, men fire fem som er like i størrelse og energimengde. Da får du mest ut av forbrenningen din.

Hva du kan klare å gå ned skal ikke jeg spå noe om, men det er ikke fornuftig å gå ned mer enn et par kilo i måneden. Jo fortere du går ned, jo mindre sannsynlig er det at du forblir på den nye vekten.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...