Gå til innhold

Pepsi Max - Slår du meg??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest victoria81

1 liter pepsi max i døgnet.Det er da ingenting.jeg drikker der i mot 3 liter pepsi max hver dag, så det blir en del penger som blir brukt opp på brus i uka.

Syntes å drikke 1 liter brus i døgnet ikke er noe særlig mye,men det er jo bra å begrense brusdrikkingen slik som du gjør.

Annonse

Gjest victoria81

her drikkes det en 6 liter hver dag, så jeg er glad det selges 4-pakninger med pepsi max

ja,den 4pk med pepsi max er bra at dem selger.Dem er veldig billige på rema 1000.Kjøpte en 4pk med pepsi max til bare 38kr, og det var inkludert med pant.Så jeg er glad for at prisen på 4pk med pepsi max har gått ned 10kr siden sist.

Ellers så brukte jeg også å kjøpe 3 brett med 24pepsi maxbokser i sverige hver 14 dag som jeg var der borte og da regner jeg ikke med alle halvliterne som jeg kjøper ved siden av.

Vet ikke hvorfor jeg drikker bare pepsi max,men det har vel sammenheng med at både venninna mi og kjæresten min har sukkersyke begge to og at jeg får også servert lightbrus når jeg er hos dem.Drakk mye tab xtra før,men har nå for en stund siden gått over til pepsi max i og med at en 1 1/2pepsi maxflaske er billigere enn 1 1/2liter tab xtra flaske i matbutikkene.

Gjest victoria81

Nei, heldigvis ikke. Jeg er glad i tennene mine.

Jeg er glad i tennene mine jeg også, og pusser dem ofte.Er også klar over at syra i brusen kan etse på tennene mine.

Heldigvis så har det vært sånn at jeg ikke har lett for å få hull i tennene mine i og med at jeg steller godt med dem.Har hatt ett hull i hele mitt liv, og så få hull er det ikke mange som har hatt som har levd så lenge som meg og er på alderen min.

Gjest victoria81

Jeg drikker ca en 1/2 liter coca cola i uken. Har selvsagt lyst på mer, men prøver å leve litt sunt nå når jeg er gravid. Syns jeg er flink jeg :-)

Bra å leve sunt,men det betyr ikke nødvendigvis at alle som drikker mye brus er usunne.Det kommer jo ann på hva dem spiser i tillegg.Altså om dem har usunt kosthold eller sunt kosthold ved siden av.

Prøver å leve et sunt liv jeg også.Spiser sjeldent godteri, spiser ikke junk food,men brusen drikker jeg hver dag,fordi den kan jeg ikke unvære.

Skjønner også at i og med at du er gravid så må du ta hensyn til hva ungen som ligger inne i magen får av næring.Altså at den får sund næring som er bra for den.

Gjest victoria81

1 liter...? Ha-ha.. *rister på hodet*

Her går det glatt 3 liter cola i døgnet.... :o(

Men jeg er på avvenning...

Ja,da har du det sånn som meg bare at jeg drikker 3 liter pepsi max døgnet rundt i stedet for cola.

Jeg ristet også på hodet da hun sa at hun drakk 1liter brus i døgnet og lurte på om noen som var verre enn ho.Akkurat som om hun ikke trodde at noen kunne drikke mer brus enn ho i døgnet.

Prøver også å "komme" meg på avvenning når det gjelder brus,men det er IKKE lett.Pepsi max er bare noe jeg må ha hver dag,tror at det er på grunn av koffeinen i brusen.

Ja,da har du det sånn som meg bare at jeg drikker 3 liter pepsi max døgnet rundt i stedet for cola.

Jeg ristet også på hodet da hun sa at hun drakk 1liter brus i døgnet og lurte på om noen som var verre enn ho.Akkurat som om hun ikke trodde at noen kunne drikke mer brus enn ho i døgnet.

Prøver også å "komme" meg på avvenning når det gjelder brus,men det er IKKE lett.Pepsi max er bare noe jeg må ha hver dag,tror at det er på grunn av koffeinen i brusen.

:o) Joda jeg forstår nok at noen drikker mer enn meg... Bor sammen med en som glatt heller ned 3 liter. At jeg drikker 1 liter er etter knallhard avvenning :o) Men syns nå enda det er mye i og følge mine venner er visst jeg den eneste med slike vaner... til jeg traff dere da )

Annonse

Jeg er glad i tennene mine jeg også, og pusser dem ofte.Er også klar over at syra i brusen kan etse på tennene mine.

Heldigvis så har det vært sånn at jeg ikke har lett for å få hull i tennene mine i og med at jeg steller godt med dem.Har hatt ett hull i hele mitt liv, og så få hull er det ikke mange som har hatt som har levd så lenge som meg og er på alderen min.

Jeg er snart 25 og har aldri hatt et eneste hull.

Det var da veldig lite,men det er bra at du ikke drikker det så mye for det.Regner med at du drikker bare brus når det er helg.Det er jo bra det å ikke drikke mye brus også.

Jeg holder meg ikke bevisst borte fra brus - jeg har bare sjelden lyst på det.

Og det er kanskje bare bra, ja ...

Gjest victoria81

:o) Joda jeg forstår nok at noen drikker mer enn meg... Bor sammen med en som glatt heller ned 3 liter. At jeg drikker 1 liter er etter knallhard avvenning :o) Men syns nå enda det er mye i og følge mine venner er visst jeg den eneste med slike vaner... til jeg traff dere da )

Vet ikke åssen det er med mine venninner i og med at det er lenge siden sist jeg har sett dem,men kjæresten min drikker også en del lightbrus og kameraten hans drikker en del fanta.Så kjenner jeg et par som drikker mye cola.Han er jo helfrelst på cola, og er coca colafanatiker

Huff...pass på emaljen på tennene dine, ellers får du snart forbud både mot brus, juice og saft fra tannlegen din.

Jeg var verre for en fem-seks år siden. Drakk inntil 1,5 liter Cola Light hver dag, og nå får jeg vondt i tennene om jeg i det hele tatt drikker brus.

Tenk deg om! :o)

Det er ikke så mye brus jeg drikker i uka, kanskje en halv liter, maks.

Når jeg leser nedover her at de drikker 3 liter i døgnet, så er det galskap. Det koster enormt i løpet av ett år og sunt er det garantert ikke. Er man ung, så er det ikke sikkert at man legger altfor mye på seg av det, men det kommer garantert etterhvert.

De som legger på seg er ofte store tilhengere av å helle i seg nesten ubegrenset mengder med brus. I tillegg påstår de at de ikke skjønner hvorfor de legger på seg. Noen tenker utrolig kort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...