Gå til innhold

Pepsi Max - Slår du meg??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ikke så mye brus jeg drikker i uka, kanskje en halv liter, maks.

Når jeg leser nedover her at de drikker 3 liter i døgnet, så er det galskap. Det koster enormt i løpet av ett år og sunt er det garantert ikke. Er man ung, så er det ikke sikkert at man legger altfor mye på seg av det, men det kommer garantert etterhvert.

De som legger på seg er ofte store tilhengere av å helle i seg nesten ubegrenset mengder med brus. I tillegg påstår de at de ikke skjønner hvorfor de legger på seg. Noen tenker utrolig kort.

Pepsi Max er jo sukkerfri. Man legger ikke på seg av det.

Gjest victoria81

Det er ikke så mye brus jeg drikker i uka, kanskje en halv liter, maks.

Når jeg leser nedover her at de drikker 3 liter i døgnet, så er det galskap. Det koster enormt i løpet av ett år og sunt er det garantert ikke. Er man ung, så er det ikke sikkert at man legger altfor mye på seg av det, men det kommer garantert etterhvert.

De som legger på seg er ofte store tilhengere av å helle i seg nesten ubegrenset mengder med brus. I tillegg påstår de at de ikke skjønner hvorfor de legger på seg. Noen tenker utrolig kort.

Ja, er enig i at hvis man drikker 3liter brus om dagen er galskap, og jeg må innrømme at det går mye penger opp i brus i uka.Brus er heller ikke bra for tennene.

Men å regne seg selv for helt usunn bare for at man drikker 3liter pepsi max hver dag, og har ellers sunt kosthold som verken inneholder junkfood, godtespising eller annen usunn mat,vil jeg ikke akkurat si at jeg er forferdelig usunn.

Noe annet der i mot er hvis man drikker 3 liter cola eller annen slags brus hver dag, og spiser masse godt,mækkernmat og masse usunn mat i tillegg.Da kan man regne seg som usunn.

Om man legger på seg av brus,det er nok inviduelt fra person til person om hva slags mat dem spiser i tillegg,hvor mye dem er i aktivitet og åssen forbrenningen er.

Har prøvd å drikke mindre brus,og drikker også vann av og til.Vann er veldig sunt og vi har godt av å drikke mye vann,men jeg synes at vannet er så smakløst,mens brusen der i mot er det en smak i.Dessuten så må jeg bare ha brus hver dag,tror at det er på grunn av selve koffeinen som er i brusen.

Gjest victoria81

Pepsi Max er jo sukkerfri. Man legger ikke på seg av det.

Ja,pepsi max er sukkerfri,men jeg tror også at den brusen kan inneholde visse stoffer som aspertam som ikke er helt fra for kroppen,har jeg visst hørt.Noen fortalte meg også at å drikke lightbrus var kreftfremkallende,noe som jeg ikke har noe slags tro på.

Har også hørt at hvis man bare drikker sukkerfribrus så blir sukkerbehovet i kroppen etter hvert så stort at man legger lett på seg av alt det andre godteriet som man spiser som inneholder sukker.

Om det er sant,vet jeg ingenting om.Skriver bare det jeg har hørt at folk har sagt om lightbrus.

Selv er jeg helfrelst på pepsi max.Det går nesten kun bare på pepsi max her i huset.

Gjest victoria81

Huff...pass på emaljen på tennene dine, ellers får du snart forbud både mot brus, juice og saft fra tannlegen din.

Jeg var verre for en fem-seks år siden. Drakk inntil 1,5 liter Cola Light hver dag, og nå får jeg vondt i tennene om jeg i det hele tatt drikker brus.

Tenk deg om! :o)

Ja,brusen har innvirkning på tennene, og jeg har drukket mye brus hver dag i lang tid men har ikke merket noe ennå i tennene mine.

Men det er riktig som du sier at man skal passe på emaljen på tennene sine.

Ja,pepsi max er sukkerfri,men jeg tror også at den brusen kan inneholde visse stoffer som aspertam som ikke er helt fra for kroppen,har jeg visst hørt.Noen fortalte meg også at å drikke lightbrus var kreftfremkallende,noe som jeg ikke har noe slags tro på.

Har også hørt at hvis man bare drikker sukkerfribrus så blir sukkerbehovet i kroppen etter hvert så stort at man legger lett på seg av alt det andre godteriet som man spiser som inneholder sukker.

Om det er sant,vet jeg ingenting om.Skriver bare det jeg har hørt at folk har sagt om lightbrus.

Selv er jeg helfrelst på pepsi max.Det går nesten kun bare på pepsi max her i huset.

Det er bare tull. Jeg har drukket mengdevis med TAB Xtra i mange år, hver eneste dag. Jeg har ikke lagt på meg så mye som et gram, og tennene mine er i orden.

Annonse

Gjest victoria81

Nei fy rakkern - liker ikke søtt, jeg drikker vann. Skal det være noe ekstra tar jeg en øl eller tre i helgen :-)

Alle har hver sin smak.Selv så synes jeg at brus er mye bedre enn øl.drakk litt øl før,men har helt sluttet med det nå.

Synes ikke øl er noe godt jeg.Hvis jeg kan velge mellom alternativene øl og brus,så foretrekker jeg brus

Ja,brusen har innvirkning på tennene, og jeg har drukket mye brus hver dag i lang tid men har ikke merket noe ennå i tennene mine.

Men det er riktig som du sier at man skal passe på emaljen på tennene sine.

Det tar lang tid før man merker noe. Når man først sliter på tennene, er det lett å være etterpåklok. Det er dyrt, for å si det sånn.

Jeg er glad i tennene mine jeg også, og pusser dem ofte.Er også klar over at syra i brusen kan etse på tennene mine.

Heldigvis så har det vært sånn at jeg ikke har lett for å få hull i tennene mine i og med at jeg steller godt med dem.Har hatt ett hull i hele mitt liv, og så få hull er det ikke mange som har hatt som har levd så lenge som meg og er på alderen min.

"Har hatt ett hull i hele mitt liv, og så få hull er det ikke mange som har hatt som har levd så lenge som meg og er på alderen min. "

Du har ikke akkurat levd SÅ lenge dah.. ;D

For jeg går ut i fra at du er 81-modell, og ikke 81 år, heh.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...