Gå til innhold

Herlig å være frelst!!!!!!!!! u/t

Anbefalte innlegg

Hæ??

Eg trur du må lese litt mer i Bibelen..

Tomas møtte Jesus..

Fikk se naglemerkene og såret i sida..

Falt på kne og sa: Min Herre og min Gud!

Han trudde på den opstandne Jesus Kristus!

Tomas led forøvrig martyr døden..

Hadde han gjort det dersom han viste at Jesus ikkje hadde stått opp igjen??

Truke det..

mvh

Men han kjente ham ikke igjen i trynet da. Synes du ikke det var rart når det bare var noen uker siden sist?

Naglemerkene i hendene og såret i siden hadde sikkert nesten grodd også.

Selv om Tomas ombestemte seg og plutselig trodde, behøver vel ikke jeg å tro det.

Fortsetter under...

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• misjonær

38

• Sør

23

• shandy

11

• Dorthe

8

Mest aktive i denne tråden

Men han kjente ham ikke igjen i trynet da. Synes du ikke det var rart når det bare var noen uker siden sist?

Naglemerkene i hendene og såret i siden hadde sikkert nesten grodd også.

Selv om Tomas ombestemte seg og plutselig trodde, behøver vel ikke jeg å tro det.

Hei!

Hvor leser du at han ikkje kjente igjen Jesus i ansiktet?

Han kunne bere ikkje tru at Jesus var stått opp igjen før han hadde set han ansikt til ansikt og kjent på såra..

Haan var nemlig ikkje til stede første gangen Jesus openbarte seg for disiplen..

EIn anna plass står der om to disipler på vei til Emaus..

Jesus kom og gjek saman med dei, men dei kjente han ikkje igjen fordi Jesus ikkje lot dei gjere det før litt seinare på dagen..

Skulle det være problem for Jesus å gjøre noko sånt??

Dersom han faktisk var Gud sønn?

--

Du trenger ikkje å tru for det..

Men Jesus sa til Tomas, at salige er dei som ikkje ser (Jesus), men likevel trur!

Salig betyr høyeste form for lykke, derfor vitner eg om det og seier:

Det er herligt å være frelst og tru på Jesus!

mvh

Hei!

Hvor leser du at han ikkje kjente igjen Jesus i ansiktet?

Han kunne bere ikkje tru at Jesus var stått opp igjen før han hadde set han ansikt til ansikt og kjent på såra..

Haan var nemlig ikkje til stede første gangen Jesus openbarte seg for disiplen..

EIn anna plass står der om to disipler på vei til Emaus..

Jesus kom og gjek saman med dei, men dei kjente han ikkje igjen fordi Jesus ikkje lot dei gjere det før litt seinare på dagen..

Skulle det være problem for Jesus å gjøre noko sånt??

Dersom han faktisk var Gud sønn?

--

Du trenger ikkje å tru for det..

Men Jesus sa til Tomas, at salige er dei som ikkje ser (Jesus), men likevel trur!

Salig betyr høyeste form for lykke, derfor vitner eg om det og seier:

Det er herligt å være frelst og tru på Jesus!

mvh

Jeg dør av deg altså. Jaja, du har det sikkert bra du i dn egen lille salige verden. Men uansett tror jeg ikke altså på at det er noe annet enn eventyr.

Ikke har jeg tenkt å tie i forsamlingen, jeg synes ikke det er galt at folk er homofile og jeg er for selvbestemt abort. Dette og mange flere ting gjør at jeg ikke kan leve som en kristen.

Jeg dør av deg altså. Jaja, du har det sikkert bra du i dn egen lille salige verden. Men uansett tror jeg ikke altså på at det er noe annet enn eventyr.

Ikke har jeg tenkt å tie i forsamlingen, jeg synes ikke det er galt at folk er homofile og jeg er for selvbestemt abort. Dette og mange flere ting gjør at jeg ikke kan leve som en kristen.

Hei..

Vel, du dør nok ikkje av meg...

Men som ein følge av syndefallet..

men lykke til for det..

mvh

Sannheten er nok at jeg faktisk vet mer om kristendommen enn de fleste medlemmer av statskirken i Norge.

Uansett, det er opp til deg å dokumentere din fantasi-figurs eksistens, og ikke andres jobb å bevise at det er oppspinn.

Med vennlig hilsen

Men du trur fortsatt at om ein kjem til himmelen eller ikkje, kjem ann på om du hjelper andre++

Går det ann å masse kunskap om noko, men likevel ingen kjenskap til kva det egentlig går i..

vel, ha ein fin kveld!

mvh

Annonse

Hva om du ofrer livet _før_ døden dedikert til jesus, og så viser det seg at det ikke er noe på andre siden eller i himmelen ?

Da har du kastet bort det eneste livet du får.

Vel..

Eg har eit veldigt flott liv no..

(Kanskje vil du meine at eg går glipp av ein ting og to, men når eg ikkje savner dette korfor skal eg ønske meg det...)

+ at eg får eit flott liv etter døden!

Skulle eg ta feil, så har eg kanskje i følge deg gått glipp av noko..

Men viss eg har rett og du tar feil, vert konsekvensen verre for deg...

skulle eg tru..

Altså er eg meir ivrig etter å fortelle om det eg trur på, en kva kanskje du er for å formidle ditt syn på livet..

mvh

Ulv I Faarikaal

Vel..

Eg har eit veldigt flott liv no..

(Kanskje vil du meine at eg går glipp av ein ting og to, men når eg ikkje savner dette korfor skal eg ønske meg det...)

+ at eg får eit flott liv etter døden!

Skulle eg ta feil, så har eg kanskje i følge deg gått glipp av noko..

Men viss eg har rett og du tar feil, vert konsekvensen verre for deg...

skulle eg tru..

Altså er eg meir ivrig etter å fortelle om det eg trur på, en kva kanskje du er for å formidle ditt syn på livet..

mvh

Jeg er snill mot de snille og slem mot de slemme, og ellers har jeg det bra.

Men du trur fortsatt at om ein kjem til himmelen eller ikkje, kjem ann på om du hjelper andre++

Går det ann å masse kunskap om noko, men likevel ingen kjenskap til kva det egentlig går i..

vel, ha ein fin kveld!

mvh

Det er DIN tolkning av kristendommen. Det finnes 2,5 milliarder andre tolkninger som er like gyldige.

Med vennlig hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...