Gå til innhold

Carl I Hagen og Frp trenger *DIN* hjelp

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Igjen - Frp har selvsagt ALDRI brydd seg om "de eldre" (eller andre) men om PENGER.

Dette handler om å "spare penger", ved å overføre penger fra det offentlige til profitt for private.

Det er rett og slett "velferd for de rike" - aksjeeierene får profitten, på bekostning av de eldre og/eller de ressurssvake.

Med vennlig hilsen

Det har vel aldri skjedd at tjenester til publikum har blitt bedre av å bli overtatt av det offentlige ?

Ikke har det blitt billigere heller ?

I Norge jobber 30% av de yrkesktive i det offentlige, mens i Tyskland og Storbritannia er det 13%. Her i kommunen jobber 32% i det offentlige. De har blitt fler og fler, det blir dyrere og dyrere, tjenestene har bare blitt dårligere og dårligere. Det minner om verdens dyreste og dårligste offentlige tjenster, og helevesenet er på bånn i verden enda så dyrt det er.

Et stort privat sykehus her i landet behandler dobbelt så mange pasienter som et offentlig sykehus pr ansatt, pr krone og pr seng. Hvordan får de det til ? Dødsprosenten er halvparten og pasientene er nesten dobbelt så fornøyd !! Går det an å klone slike ? De har ikke problemer med bemannigen, de trenger ikke avertere stillingene en gang, siden de ansatte storkoser seg der og det er ventelister (ikke pasienter men søkere til jobbene).

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

34

• Ulv I Faarikaal

27

• Grip

9

• SierDuDet

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Svada, sør. Ved privatisering vil klientene være kunder som er nødvendig for å beholde arbeidsplassen. Folka på bensinstasjonen er ikke interessert i å skjelle deg ut, frisøren ønsker ikke å skamklippe deg og tannlege vil gjøre gjerne en god jobb, i alle fall de private. Hvorfor? Fordi de kundene kan velge.

I offentlig helsevesen er disse sammenhengene borte. Pasienter/klienter blir en plage og belastning.

En helt naturlig konsekvens.

En kjent sak er legevakta i Oslo, der har jeg selv fått så grinete og sure ansatte til å hjelpe meg at jeg spurte : " Har dere spist sitroner i dag ? Jeg har hørt de skal være jævlig sure i år !" Jeg hadde fått noe akutt i nakken og var livredd fordi det gnistret for øynene og jeg nesten ikke kunne stå oppreist.

Den ene sure megga sa til meg at jeg kunne sørge for bedre lønn til sjukepleiere, så noen gadd jobbe på legevakta.

Jeg forlot stedet i taxi og dro til et privat hvor de visste å behandle folk skikkelig. Men jeg måtte ut med kr 1000 den dagen, og det betalte jeg gladelig. Profesjonell hjelp fikk jeg også.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

"Analysere situasjoner" er mest aktuelt i visse studier. I disse studiene har SV lav oppslutning.

Jeg har aldri blitt så oppgitt over en uttalelse fra en politiker som ei fra SV som foreslo å forby skinnjakker som et tiltak mot gjengkriminalitet. Dette var et høyerestående vesen visst.

Skrevet

En kjent sak er legevakta i Oslo, der har jeg selv fått så grinete og sure ansatte til å hjelpe meg at jeg spurte : " Har dere spist sitroner i dag ? Jeg har hørt de skal være jævlig sure i år !" Jeg hadde fått noe akutt i nakken og var livredd fordi det gnistret for øynene og jeg nesten ikke kunne stå oppreist.

Den ene sure megga sa til meg at jeg kunne sørge for bedre lønn til sjukepleiere, så noen gadd jobbe på legevakta.

Jeg forlot stedet i taxi og dro til et privat hvor de visste å behandle folk skikkelig. Men jeg måtte ut med kr 1000 den dagen, og det betalte jeg gladelig. Profesjonell hjelp fikk jeg også.

Men de som ikke har 1000 kroner til legevakt, de driter vel Frp i...

Frp vil slakte de offentlige, og det går utover nettopp dem som ikke har 1000 kr til legevakt!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Igjen - Frp har selvsagt ALDRI brydd seg om "de eldre" (eller andre) men om PENGER.

Dette handler om å "spare penger", ved å overføre penger fra det offentlige til profitt for private.

Det er rett og slett "velferd for de rike" - aksjeeierene får profitten, på bekostning av de eldre og/eller de ressurssvake.

Med vennlig hilsen

Meningsløst. ALle investeringer må gi avkastning. Det blir like tøvete som å si at frisører og bensinstasjoner må drives av kommunene, fordi varer/tjenester da ville bli billigere.

Skrevet

Det har vel aldri skjedd at tjenester til publikum har blitt bedre av å bli overtatt av det offentlige ?

Ikke har det blitt billigere heller ?

I Norge jobber 30% av de yrkesktive i det offentlige, mens i Tyskland og Storbritannia er det 13%. Her i kommunen jobber 32% i det offentlige. De har blitt fler og fler, det blir dyrere og dyrere, tjenestene har bare blitt dårligere og dårligere. Det minner om verdens dyreste og dårligste offentlige tjenster, og helevesenet er på bånn i verden enda så dyrt det er.

Et stort privat sykehus her i landet behandler dobbelt så mange pasienter som et offentlig sykehus pr ansatt, pr krone og pr seng. Hvordan får de det til ? Dødsprosenten er halvparten og pasientene er nesten dobbelt så fornøyd !! Går det an å klone slike ? De har ikke problemer med bemannigen, de trenger ikke avertere stillingene en gang, siden de ansatte storkoser seg der og det er ventelister (ikke pasienter men søkere til jobbene).

*rister på hodet*

At flere dør på offentlige sykehus er kanskje fordi de behandler folk for kreft, istedet for plastiske operasjoner?

Og selvsagt er det bedre at man ikke får en "bukken og havresekken" situasjon, hvor hver krone spart på pasientomsorg går i aksjeeierens lommer!

Særlig ikke når det gjelder eldre/demente/ressurssvake mennsker på et hjem.

Det er å tyne profitt ut av mennesker.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Meningsløst. ALle investeringer må gi avkastning. Det blir like tøvete som å si at frisører og bensinstasjoner må drives av kommunene, fordi varer/tjenester da ville bli billigere.

Du skriver: "ALle investeringer må gi avkastning."

Nettopp - poenget med private eldrehjem er å TJENE PENGER, og det gjør man på bekostning av eldre/demente.

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Frp vil slakte de offentlige, og det går utover nettopp dem som ikke har 1000 kr til legevakt!

Med vennlig hilsen

Og hva tror du det koster skattebetalerne å drive legevakta ?

Hadde jeg hatt en rekvisisjon i hånda som det sto 1000 kr på, og jeg kunne oppsøke hvilket sykehus jeg ville, ville jeg ha valgt det beste, og alle ville helst være best, enten de var private eller offentlige. MEN det er problemer med en slik løsning også.

Skrevet

Du skriver: "ALle investeringer må gi avkastning."

Nettopp - poenget med private eldrehjem er å TJENE PENGER, og det gjør man på bekostning av eldre/demente.

Med vennlig hilsen

Det blir like meningsløst som å si at poenget med frisørsjappa er å tjene penger, og at dette (som en konsekvens) går ut over de som får føhn og klipp.

Skrevet

Med vennlig hilsen

FrP ønsker å la helsetjenesten betales av folketrygden etter regning fra aktørene.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

*rister på hodet*

At flere dør på offentlige sykehus er kanskje fordi de behandler folk for kreft, istedet for plastiske operasjoner?

Og selvsagt er det bedre at man ikke får en "bukken og havresekken" situasjon, hvor hver krone spart på pasientomsorg går i aksjeeierens lommer!

Med vennlig hilsen

I motsetning til sør, så misunner jeg ikke en fagmann å tjene penger. En flink og effektiv snekker som gjør et glimrende fagarbeid bør få dobbel betaling i forhold til en som ikke gjør det. En lege som er et godt medmenneske og en flink og nøyaktig fagmann bør få lønn for strevet, ikke etter tariffer.

Skrevet

Det blir like meningsløst som å si at poenget med frisørsjappa er å tjene penger, og at dette (som en konsekvens) går ut over de som får føhn og klipp.

Nei, fordi hos en frisør har man et reelt valg - man kan gå til en annen frisør neste gang.

Et eldre, dement menneske er ikke istand til å forlange at hun/han skal flyttes til et offentlig sykehjem!

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal
Skrevet

*rister på hodet*

Med vennlig hilsen

Vi har jo bestemt at det ikke er pengemangel, men personellmangel som skaper problemer. Likevel driver sør og prater om penger.

Skrevet

I motsetning til sør, så misunner jeg ikke en fagmann å tjene penger. En flink og effektiv snekker som gjør et glimrende fagarbeid bør få dobbel betaling i forhold til en som ikke gjør det. En lege som er et godt medmenneske og en flink og nøyaktig fagmann bør få lønn for strevet, ikke etter tariffer.

Sikkert, men det var ikke det som det var snakk om her, men profitt-motivet for eierene av sykehjem.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Vi har jo bestemt at det ikke er pengemangel, men personellmangel som skaper problemer. Likevel driver sør og prater om penger.

"Vi har bestemt"???

Det er mer enn nok utdannet personell i Norge, men lønnen er tydeligvis for lav til at det frister å jobbe der, og de foretrekker å jobbe andre steder.

Med vennlig hilsen

Skrevet

FrP ønsker å la helsetjenesten betales av folketrygden etter regning fra aktørene.

Så bestemor skal settes ut på anbud....???

De som kan levere det billigste anbudet (som innebærer færrest mulig pleiere) vinner kontrakten for å drive eldrehjemmet.

Jo flere timer de klarer å kutte, jo mer tjener eierene.

Bukken og havresekken!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Og hva tror du det koster skattebetalerne å drive legevakta ?

Hadde jeg hatt en rekvisisjon i hånda som det sto 1000 kr på, og jeg kunne oppsøke hvilket sykehus jeg ville, ville jeg ha valgt det beste, og alle ville helst være best, enten de var private eller offentlige. MEN det er problemer med en slik løsning også.

Folk som er på eldrehjem/demente/syke er ofte ikke istand til å ta slike valg.

Det du forfekter er at bukken skal passe havresekken - jo flere pleier-stillinger som kan spares vekk, jo mer tjener eierene av eldrehjemmet.

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Sikkert, men det var ikke det som det var snakk om her, men profitt-motivet for eierene av sykehjem.

Med vennlig hilsen

Uansett hva motivene ellers måtte være, så velger vi det som gir bestemor pleie og stell, og så får vi la dem tjene penger hvis det gavner bestemor.

La misunnelsen ligge, og la bestemor få en verdig alderdom.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

"Vi har bestemt"???

Det er mer enn nok utdannet personell i Norge, men lønnen er tydeligvis for lav til at det frister å jobbe der, og de foretrekker å jobbe andre steder.

Med vennlig hilsen

Riktig, men får de høyere lønn, skal ALLE ha det. Og da får vi et enda dyrere helsevesen uten å oppnå noe som helst. Å differensiere lønninger etter hvor det trengs folk, blir ikke akseptert av LO eller forbundene. DE vil ikke pasientenes beste men sine medlemmers.

Skrevet

Uansett hva motivene ellers måtte være, så velger vi det som gir bestemor pleie og stell, og så får vi la dem tjene penger hvis det gavner bestemor.

La misunnelsen ligge, og la bestemor få en verdig alderdom.

Det er nettopp slik at bestemor skal få en verdig alderdom at hun skal beskyttes mot parasitter som vil utnytte henne, ved å maksimere egen profitt på hennes bekostning.

Bukken og havresekken!

Du er villig til å "gå over lik" for å få dine politiske "prinsipper" (i gåseøyne) gjennom - uansett hvor mange eldre du må tyne for å få det til.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...