Gå til innhold

Noen som har klart å slutte med Cola-drikker?

Anbefalte innlegg

Gjest Helt abstinens
Skrevet

Hvordan gjorde dere det, har dere klart det lenge?

Noen tips?

Skrevet

Hei,

Enten trapper du langsomt ned, eller så kan du stoppe "mer brutalt" og ta noen paracet hvis du får hodepine pga koffeinmangel.

Du kan selvsagt gå over til Cola Light også.

Med vennlig hilsen

Gjest papirtiger
Skrevet

Har aldri vært avhengig av cola, men erstatt colaen med vann og du er plutselig kjempesunn.

Eventuelle abistenser du skulle få er ren innbilling.

Gjest Helt abstinens
Skrevet

Hei,

Enten trapper du langsomt ned, eller så kan du stoppe "mer brutalt" og ta noen paracet hvis du får hodepine pga koffeinmangel.

Du kan selvsagt gå over til Cola Light også.

Med vennlig hilsen

Light drikker er jo det jeg drikker. Ønsker å slutte, men det er jo så godt. Har dessuten fått sinnsykt med hodepine de gangene jeg har prøvd. Så det er nok lurt å gjøre det gradvis.

Kanskje hypnose?

Skrevet

Light drikker er jo det jeg drikker. Ønsker å slutte, men det er jo så godt. Har dessuten fått sinnsykt med hodepine de gangene jeg har prøvd. Så det er nok lurt å gjøre det gradvis.

Kanskje hypnose?

Hei,

Drikker du kaffe? Hvis du drikker det istedet, får du ikke hodepine. Du kan også ta paracet, for hodepinen er over iløpet av en dag eller to.

Forøvrig behøver du jo ikke slutte helt å drikke cola, men kanskje kutte ned litt.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg klarte å slutte med cola for en ukes tid, så fant jeg ut at jeg skulle prøve cola light så jeg hadde noe å drikke i helgene. Endte opp med å bli enda mer avhengig av det enn jeg var av vanlig cola.

Så om du kommer på noe lurt, la meg få vite det ;)

Skrevet

*Rekker opp hånda*

Jeg var totalt avhengig av å få dosen min med Cola hver eneste dag, men måtte slutte siden det gikk utover tennene mine. Det var vanskelig å slutte, men jeg måtte bare siden det gjorde vondt å drikke det lenger. Det har ordna seg nå, helt av seg selv (isinga er borte), men jeg har blitt forsiktig.

Jeg passet på å ha vann innen rekkevidde. Evt. FunLight. Det gikk, men krevde en god del selvbeherskelse. Og det krevde en del toleranse fra han jeg bodde sammen, for jeg var visst en liten tanke irritabel i noen uker.

Nå frister det ikke med brus lenger, synes det er for sterkt!

:o)

Skrevet

Jeg sluttet med cola light veldig kjapt og greit fra den ene dagen til den andre, var sinnsykt tørst noen dager (drakk vann), men så var alt normalt igjen. Tror kanskje at kroppen er dehydrert når man drikker for mye koffein-holdig, har hørt om flere som har fått tørsteanfall etter å ha sluttet med cola eller kaffe. Muligens kommer eventuell hodepine også av slik dehydrering, og ikke av koffein-abstinens. Drikk masse vann!

Siden du drikker cola er du vel avhengig av sukkeret også, i tillegg til koffeinen -prøv å reguler blodsukkeret ditt med små måltider ofte i løpet av dagen, så trenger du ikke å fylle opp med sukker.

Lykke til! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...