mrOizO Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Hei! Jeg har vært i en motorsykkel- ulykke for 3.år siden og fikk kompresjonsbrudd i tre virvler T6, T7, T8. Jeg var aktiv i trening før og begynte igjenn for 4mnd siden. Det jeg lurer på er om det gjør noe å løfte tungt i knebøy? Med hensyn til ryggen.. Eller andre øvelser på ryggen, som markløft og bøyd-over roing++ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 -mrOizO. Flott at du har kommet i gang med trening igjen etter skaden din. Men det er klart at ryggen er nok et relativt "svakt punkt" for deg i fremtiden. Jeg synes all trening bør skje med skikkelig stabilsering av ryggen og de aller tyngste markløftene burde du også være forsiktig med. Den sikreste måten å bygge opp en skikkelig muskulatur i rygg og mage for deg er selvsagt å benytte mye apparat trening. På denne måte skjer stabilisering av ryggsøylen på den beste måten. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.