Cavatina Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 ...er noe dritt! Jeg skulle ringe dem og høre hvorfor hjemmesiden min plutselig var ute av drift idag, og ringte 05000. Etter å ha krabbet meg talende igjennom labyrinten av valg presentert av en "dame", kom jeg endelig frem til der man velger bl.a. mellom "faktura" og "brukerstøtte". Jeg skulle ha sistnevnte og sa "brukerstøtte" opptil flere ganger, men traff tydeligvis ikke rett intervall da "damen" ikke ble ferdig med å tilby sine valg. Til slutt ble jeg så irritert på "henne" at jeg sa "Faen!". Dessverre i rett tid. Hun svarte "du har valgt FAKTURA!" Takk for den... Så måtte jeg ringe opp igjen og endelig etter adskillige minutter med "gjelder henvendelsen xxx si yyy", kom jeg igjennom til et MENNESKE! For en lettelse endelig å få snakke med noen som kan gi svar! Jeg har nemlig rotet litt med abonnementet mitt i det siste, og lurte på om jeg hadde greid å slette hjemmesiden min samtidig, men heldigvis er feilen hos Telenor og ikke meg. Dagens utblåsning fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97031-talestyrt-automat-hos-telenor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Man skal alltid planlegge sine reiser i god tid. Straks jeg var gått ombord på ferja fra Fredrikshavn til Gøteborg bestemte jeg meg derfor for å finne ut når toget forlot Gøteborg i retning Norge. I likhet med NSB har SJ en ruteopplysningstelefon. Den svenske varianten er imidlertid ikke, som den norske, basert på menyvalg og nummertasting. Våre granner har nådd lenger i teknologisk utvikling Deres informasjonstelefon benytter talegjenkjenning. En hyggelig mannestemme (jeg ville foretrukket en kvinnerøst, men skitt au) ba meg oppgi avreisestasjon og målet for reisen. Det siste var en liten by på norsk side av grensa. Gøteborg - Halden (sa jeg) Göteborg - Halland, bekräfta! (sa mannen) Gøteborg - Halden (gjentok jeg) Göteborg - Alingsås, bekräfta! (sa mannen) (Neinei, tenker jeg, jeg får forsøke med endestasjonen) Gøteborg - Oslo. Stemmen: Göteborg - Olsvik, bekräfta. Jeg: Gøteborg - O s lo (forsøkte nå med en tynn s, noe jeg ellers aldri ville bli tatt levende i nærheten av.) Stemmen: Jag förstår inte vad du säger. Vennligst repetera. Jeg: Gøteborg - Kornsjø. (For de geografisk begrensede: Kornsjø er et sted som befinner seg både i Norge og Sverige. Det begynte å ane meg at den talegjenkjennende stemmen kun gjenkjente stasjoner i Sverige.) Stemmen: Göteborg - Hornsjön, bekräfta. (Nå begynte det å nærme seg. Det gjaldt bare å finne et litt større sted som helt sikkert var i Sverige.) Jeg: Gøteborg - Uddevalla. Stemmen: Göteborg - Hudiksvall, bekräfta. (På dette tidspunktet begynte kurderne som satt rundt meg i Stena Lines kafeteria å se rart på meg.) Jeg: Gøteborg - Trollhättan. Stemmen: Göteborg - Borlänge, bekräfta. Jeg: Nei. Ikke Borlänge. Trollhättan! Stemmen: Ludvika - Borlänge. Bekräfta. Jeg: Trollhättan. Stemmen: Lund. Bekräfta. (Denne var totalt overraskende. Hittil hadde det vært et visst system.) Jeg: NORGE! Stemmen: Norrköping. Uppge destination. Jeg: Gøteborg - Strømstad. (Jeg hadde ingenting i Strømstad å gjøre, men derfra kunne jeg kanskje få en båt til Fredrikstad.) Stemmen: Jag förstår inte vad du säger. Om du trenger hjälp, säg 'hjälp'. Jeg: Hjelp! Stemmen: Gävle. Bekräfta. (Nå hadde kurdernes barn begynt å peke på meg å le. De voksne hysjet på dem.) Jeg: Jeg vil hjem! Stemmen: Vilhelmina. Bekräfta. Jeg tok buss. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97031-talestyrt-automat-hos-telenor/#findComment-545481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Hehe, jeg har også prøvd å ringe Telenor. Det tar ca 5 minutter før man har kommet seg gjennom hele menyen. Det er ikke rart disse stakkerne som sitter der blir skjelt ut. Selv om man er i godt humør når man ringer så er man garantert ikke det etter denne jævla regla med menyvalg som man må gjennom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97031-talestyrt-automat-hos-telenor/#findComment-545485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Man skal alltid planlegge sine reiser i god tid. Straks jeg var gått ombord på ferja fra Fredrikshavn til Gøteborg bestemte jeg meg derfor for å finne ut når toget forlot Gøteborg i retning Norge. I likhet med NSB har SJ en ruteopplysningstelefon. Den svenske varianten er imidlertid ikke, som den norske, basert på menyvalg og nummertasting. Våre granner har nådd lenger i teknologisk utvikling Deres informasjonstelefon benytter talegjenkjenning. En hyggelig mannestemme (jeg ville foretrukket en kvinnerøst, men skitt au) ba meg oppgi avreisestasjon og målet for reisen. Det siste var en liten by på norsk side av grensa. Gøteborg - Halden (sa jeg) Göteborg - Halland, bekräfta! (sa mannen) Gøteborg - Halden (gjentok jeg) Göteborg - Alingsås, bekräfta! (sa mannen) (Neinei, tenker jeg, jeg får forsøke med endestasjonen) Gøteborg - Oslo. Stemmen: Göteborg - Olsvik, bekräfta. Jeg: Gøteborg - O s lo (forsøkte nå med en tynn s, noe jeg ellers aldri ville bli tatt levende i nærheten av.) Stemmen: Jag förstår inte vad du säger. Vennligst repetera. Jeg: Gøteborg - Kornsjø. (For de geografisk begrensede: Kornsjø er et sted som befinner seg både i Norge og Sverige. Det begynte å ane meg at den talegjenkjennende stemmen kun gjenkjente stasjoner i Sverige.) Stemmen: Göteborg - Hornsjön, bekräfta. (Nå begynte det å nærme seg. Det gjaldt bare å finne et litt større sted som helt sikkert var i Sverige.) Jeg: Gøteborg - Uddevalla. Stemmen: Göteborg - Hudiksvall, bekräfta. (På dette tidspunktet begynte kurderne som satt rundt meg i Stena Lines kafeteria å se rart på meg.) Jeg: Gøteborg - Trollhättan. Stemmen: Göteborg - Borlänge, bekräfta. Jeg: Nei. Ikke Borlänge. Trollhättan! Stemmen: Ludvika - Borlänge. Bekräfta. Jeg: Trollhättan. Stemmen: Lund. Bekräfta. (Denne var totalt overraskende. Hittil hadde det vært et visst system.) Jeg: NORGE! Stemmen: Norrköping. Uppge destination. Jeg: Gøteborg - Strømstad. (Jeg hadde ingenting i Strømstad å gjøre, men derfra kunne jeg kanskje få en båt til Fredrikstad.) Stemmen: Jag förstår inte vad du säger. Om du trenger hjälp, säg 'hjälp'. Jeg: Hjelp! Stemmen: Gävle. Bekräfta. (Nå hadde kurdernes barn begynt å peke på meg å le. De voksne hysjet på dem.) Jeg: Jeg vil hjem! Stemmen: Vilhelmina. Bekräfta. Jeg tok buss. Det var nok det lureste å ta buss, ja! :-) Vet forresten godt hvor Kornsjø er. Vi hadde hytte på Prestebakke ved Halden da jeg vokste opp, og kjørte ofte handleturer over til Sverige via Kornsjø. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97031-talestyrt-automat-hos-telenor/#findComment-545488 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.