Gå til innhold

Glem Saddam - dette kan drepe!

Anbefalte innlegg

"Verdens helseorganisasjon frykter at den dødelige smitten som nå sprer seg i rekordfart er en ny spanskesyke. Foreløpig er det meldt om hundrevis av syke. Åtte kan allerede være døde, og panikken sprer seg."

"Fredag ettermiddag var det meldt om i underkant av 100 smittede. Smittemeldingene fortsatte å strømme inn til Verdens helseorganisasjon (WHO) i løpet av det neste døgnet. I går meldte man om over 300 tilfeller bare i Guangdong-provinsen i Kina. Smitten hadde inntil i går ettermiddag blitt oppdaget i Canada, Indonesia, Filippinene, Singapore, Hong Kong, Thailand og muligens også i Tyskland og Australia."

"De medisinske ekspertene har ennå ikke klart å identifisere smittestoffet. Man vet ikke om det er et virus eller en bakterie. Hverken antibiotika eller antiviral behandling har gjort de syke bedre.

- Bare noen få har dødd, men de syke blir heller ikke bedre. Pasientene ligger med over 40 i feber, med ekstrem lungebetennelse, forteller Liden."

Kilde: http://www.aftenposten.no/forbruker/helse/article.jhtml?articleID=509594

Kanskje man burde overføre militærbudsjettet til medisinsk-forskning istedet?

Ville nok vært svært nyttig!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97084-glem-saddam-dette-kan-drepe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

35

• hare1365380455

6

• Ulv I Faarikaal

4

• Grip

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg husker det - det skjedde noen måneder *før* Carl I Hagen stod opp i det norske Storting og forfektet at vi skulle selge flere våpen til en mann ved navn Saddam Hussein...

Det var også rett etter at Rumsfeld, som utsending for Ronald Reagand var i Bagdad for å bevæpne Saddam.

Med vennlig hilsen

Gjest Morsk

Jeg husker det - det skjedde noen måneder *før* Carl I Hagen stod opp i det norske Storting og forfektet at vi skulle selge flere våpen til en mann ved navn Saddam Hussein...

Det var også rett etter at Rumsfeld, som utsending for Ronald Reagand var i Bagdad for å bevæpne Saddam.

Med vennlig hilsen

Og det fritar altså Saddam for alt ansvar, slik at vi bare kan glemme ham ?

hare1365380455

Med vennlig hilsen

Når var dette ? På 7o-tallet? Var det da Europa ville ruste opp landet/hjelpe Saddam?

Annonse

Og det fritar altså Saddam for alt ansvar, slik at vi bare kan glemme ham ?

Nei, er det noen som har påstått det?

Like lite som det fritar USA, UK, Tyskland, Russland, osv. fra ansvar for å ha bevæpnet en despot.

Men nå er det altså slik at SARS kan bli et langt større problem enn Saddam.

Med vennlig hilsen

8 døde på verdensbasis. Det er det samme som antallet myrdede + trafikkulykker i lille Norge bare i helgen.

Dessuten er vel ikke magelen på mennesker det største problemet verden står overfor?

Krigen mot Saddam starter i natt eller natten deretter. Dermed er vi endelig i gang etter masse meningsløst preik i FN.

Når var dette ? På 7o-tallet? Var det da Europa ville ruste opp landet/hjelpe Saddam?

Hei,

Det var da Saddam var "beste-kompis" med Vesten, selv om han hadde det travelt med å gasse kurdere.

Rumsfeld var i Bagdad i 1983/1984, og CIH ville selge norske våpen til Saddam ca 1 måned etter at han hadde gasset kurdere i 1988 (muligvis begynnelsen av 1989).

Med vennlig hilsen

8 døde på verdensbasis. Det er det samme som antallet myrdede + trafikkulykker i lille Norge bare i helgen.

Dessuten er vel ikke magelen på mennesker det største problemet verden står overfor?

Krigen mot Saddam starter i natt eller natten deretter. Dermed er vi endelig i gang etter masse meningsløst preik i FN.

Hvorfor skal vi "ta" Saddam da, hvis det er for mange mennesker i verden? Da kan vi jo bare la ham drepe noen!

Du møter deg selv i døren!

====

Du skriver: "Dessuten er vel ikke magelen på mennesker det største problemet verden står overfor?"

God, velkjent Frp politikk, med andre ord!

===

Det sier jo sitt om deg at du fryder deg over krig!

God bedring!

Med vennlig hilsen

hare1365380455

Hei,

Det var da Saddam var "beste-kompis" med Vesten, selv om han hadde det travelt med å gasse kurdere.

Rumsfeld var i Bagdad i 1983/1984, og CIH ville selge norske våpen til Saddam ca 1 måned etter at han hadde gasset kurdere i 1988 (muligvis begynnelsen av 1989).

Med vennlig hilsen

Takk for svar sør. Jeg var liten og ikke opptatt av politikk på den tiden, men det er alltid mye å lære!

Takk for svar sør. Jeg var liten og ikke opptatt av politikk på den tiden, men det er alltid mye å lære!

Hei,

Saddam er en despot, og har myrdet tusenvis av mennesker. Men det var hovedsakelig på 1980 tallet, når Vesten støttet ham (og visste veldig godt om drapene).

Jeg håper selvsagt at han "fjernes fra planetens overflate", men ikke av noen som vil kolonisere Irak pga oljen, og kontroll av landet.

De vil ikke la Irak bli demokratisk heller, fordi flertallet av folk i Irak er muslimer (samme gren som i Iran), mens Saddams og hans Baath parti er sekulært (ikke-religiøst).

Så vi er altså i den heller "merkelige" situasjonen at vi fjerner en ikke-religiøs leder, og risikerer enda et muslimsk styre.

Med vennlig hilsen

Annonse

Vet du hvor mange som dør av influensa hvert år? Det er faktisk ganske mange. Antagelig er dette en kraftig influensa og de som dør har allerede nedsatt allmenntilstand.

Millioner dør nok - men poenget her er vel at folk forblir syke...

Med vennlig hilsen

Millioner dør nok - men poenget her er vel at folk forblir syke...

Med vennlig hilsen

Ja men hvor lenge? Normalt varer vel en skikkelig influensa i 14 dager. Det er jo ikke akkurat snakk om en liten forkjølelse vanlig influensa heller.

Jeg har aldri hatt skikkelig influensa men jeg husker moren mi fikk HongKongsyken når jeg var liten. Hun var så syk at hun ikke klarte å stå opp av senga og pynte meg til juletrefesten jeg skulle på.

Det gjorde nok inntrykk på meg :o).

Gjest QuePasta

Hei,

Saddam er en despot, og har myrdet tusenvis av mennesker. Men det var hovedsakelig på 1980 tallet, når Vesten støttet ham (og visste veldig godt om drapene).

Jeg håper selvsagt at han "fjernes fra planetens overflate", men ikke av noen som vil kolonisere Irak pga oljen, og kontroll av landet.

De vil ikke la Irak bli demokratisk heller, fordi flertallet av folk i Irak er muslimer (samme gren som i Iran), mens Saddams og hans Baath parti er sekulært (ikke-religiøst).

Så vi er altså i den heller "merkelige" situasjonen at vi fjerner en ikke-religiøs leder, og risikerer enda et muslimsk styre.

Med vennlig hilsen

I forrige uke gikk det en dokumetar på TV om tankesettet i politiske kretser i USA rundt Irak. Den trakk opp linjene over de siste 15 årene, og hadde nok vært nyttig for deg å sett. Da ville du forstått at oljen ikke er årsaken til den forestående krigen.

Gjest QuePasta

Nei, er det noen som har påstått det?

Like lite som det fritar USA, UK, Tyskland, Russland, osv. fra ansvar for å ha bevæpnet en despot.

Men nå er det altså slik at SARS kan bli et langt større problem enn Saddam.

Med vennlig hilsen

Foreløbig leder Saddam med noen tusen menneskeliv.

Må det være enten eller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...