Gjest slankern Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Jeg ønsker å gå ned en del kilo. Skal jeg da satse på kondisjonstrening eller både kondisjonstrening og styrketrening. Jeg har hørt at de som har greie på dette gir ulike svar - hva er riktig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Man går fortest ned om man konsentrerer seg om forbrenningstrening mens man slanker seg, men på lang sikt er det lettere å holde vekten om man trener styrke samtidig som man trener kondisjons/forbrenningstrening. Det er fordi muskler krever mer energi enn annet vev i kroppen, så jo mer muskler du har, jo mer forbrenner du. For ikke å tape muskelmasse er det altså smart å trene styrke når man vil ned i vekt, selv om det blir mest for å vedlikeholde det du allerede har, ny muskelmasse er vanskelig å oppnå mens man slanker seg. For å gå opp i muskelmasse mens man slanker seg kreves en beinhard kontroll av kosten. Men det går an, altså. Hvordan det gjøres best er individuelt. Du kan lese mer om akkurat det på paulun.com. Hvis du vil ned relativt raskt, og altså vente med styrkedelen av treningen, må du regne med å gå opp i vekt når du trener styrke igjen. Det smarteste er vel derfor for de fleste å trene begge deler fra starten av. Ikke gå ned mer enn 0,5 kilo i uken, så er det mest realistisk at du holder den nye vekten. Og det må kostholdsendringer til uansett hvilken form for trening du velger.. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Det beste og raskeste for å minske fettprosent er bra kosthold sammen med både styrke og kondisjonstrening. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.