Gå til innhold

forstår meg ikke på kalori regning...need help!

Gjest en,to,tre kalorier...

Anbefalte innlegg

Gjest en,to,tre kalorier...

jeg har en matvare tabell der det viser hvor mange kalorier det er i diverse matvarer.men det er jo oppgitt i pr.100 gram. hvordan vet jeg hvor mange gram en potet er? først trodde jeg det var så enkelt at aha, 100 kalorier i en potet...eller 120 kalorier i majones...men hvordan gjør jeg egentlig dette? jeg kan jo ikke sitte med vekt og måle meg frem..eller?jada jeg virker sikkert temmelig forvirra og på jordet men det går nok bedre så snart jeg får litt mer greie på dette skal dere se...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du veier opp 100 gram potet så du ser ca. størrelsen på en så tung potet og later som om du husker det til siden. :o) Poteter finnes i vektklasser fra 20 g til over halvkiloen vet du. Vil anta at to normalstore poteter er 100 gram kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...