Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 4,5 spurte meg i dag hvorfor voksne har hår ved tissen. Jeg tenkte meg skikkelig grundig om, men måtte svare "vet ikke - det bare vokser ut når man blir voksen".

Ikke noe bra svar egentlig...

Hvorfor er det hår der egentlig? Bare for å konservere ballesvette eller?

Gjest har jeg lest
Skrevet

Jeg har lest at kvinner har kjønnshår for å hindre støv osv å komme inn i skjeden (fra tider der menneskene gikk uten så mye klær, antar jeg..), og for å transportere vekk fuktighet / skape lufting, og hindre at hud gnisser mot hud (de to siste er også grunnen til at vi har hår under armene).

Skrevet

Jeg har lest at kvinner har kjønnshår for å hindre støv osv å komme inn i skjeden (fra tider der menneskene gikk uten så mye klær, antar jeg..), og for å transportere vekk fuktighet / skape lufting, og hindre at hud gnisser mot hud (de to siste er også grunnen til at vi har hår under armene).

Ja, det med kjønnshår liksom oppunder har jeg også hørt - men på menn da? Det beskytter jo ikke akkurat så mye det håret som er der da? Det er jo bare stygt:-)

Skrevet

Ja, det med kjønnshår liksom oppunder har jeg også hørt - men på menn da? Det beskytter jo ikke akkurat så mye det håret som er der da? Det er jo bare stygt:-)

Er det så mye penere på damer altså? ;o)

Skrevet

For å fange opp lukt (feromoner). Forplantning og sånt, vet du!

Skrevet

Er det så mye penere på damer altså? ;o)

Nei, men jeg støter så sjelden på kvinnelige eh... kjønnsorganer når jeg skal ha meg:-)

Skrevet

For å fange opp lukt (feromoner). Forplantning og sånt, vet du!

Hm. Da SKAL det liksom konservere ballesvette, da...

Lurer på åssen jeg skal få forklart guttungen det? *klør meg i huet*

Skrevet

Hm. Da SKAL det liksom konservere ballesvette, da...

Lurer på åssen jeg skal få forklart guttungen det? *klør meg i huet*

MÅ du det, da? Mamma behøver vel ikke være allvitende, vel? ;o)

(mail mottatt!)

Skrevet

Rester etter apestadie?

Nei, det er vel egentlig for å forhindre støv og bakterier å komme inn.

Skrevet

MÅ du det, da? Mamma behøver vel ikke være allvitende, vel? ;o)

(mail mottatt!)

Nei, han vet jo at jeg ikke har peiling på det der nå, at jeg tror det bare er noe som skjer.

Men jeg prøver å se det for meg her:"Du skjønner det gutten min, det er for at lukten virkelig skal bli så gjennomtrengende at jeg kan lukte når faren din er i nærheten" eller noe sånt.

Nei, best å la det ligge:-)

Skrevet

Rester etter apestadie?

Nei, det er vel egentlig for å forhindre støv og bakterier å komme inn.

jammenatte - støv og bakterier inn bak balla?

Eller helt foran liksom, på damer?

Hm...

Skrevet

Hm...

Det er nok apestadiet, i hvert fall for menn. Mange har jo til og med hår på ryggen :o)

Skrevet

Hm...

Det er nok mest for å samle opp lukt, ja. Derfor har vi det på de stedene hvor vi også svetter mest (som regel) - under armene og i skrittet. Utover det er det jo logisk å tenke seg at hår på rygg, bryst etc. er rester av evolusjonen.

"...................."

Skrevet

Det er nok apestadiet, i hvert fall for menn. Mange har jo til og med hår på ryggen :o)

Ja, med menn er det nok apestadiet som henger igjen.

Heldigvis er han jeg har nå ganske røddig sånn sett:-)

Gjest malun
Skrevet

Uhh..."ballesvette" er sannelig litt av et ord.

*grøsser henrykt*

Gjest erwin
Skrevet

Har du noen god forklaring på hvorfor vi har hår oppå hodet da?

...og hvorfor ikke dèt håret er rammet av motebølgen som går på at alt kroppshår er ekkelt?

Gjest Svigers
Skrevet

Nei, han vet jo at jeg ikke har peiling på det der nå, at jeg tror det bare er noe som skjer.

Men jeg prøver å se det for meg her:"Du skjønner det gutten min, det er for at lukten virkelig skal bli så gjennomtrengende at jeg kan lukte når faren din er i nærheten" eller noe sånt.

Nei, best å la det ligge:-)

:)))))))))))))*ler*

petter smart
Skrevet

Kanskje for å vise at vedkommende er kjønnsmoden.

Kanskje for å hindre bakterier og skitt i å komme til kjønnsorganene.

Kanskje for å redusere friksjonene på sensitive områder.

Kanskje for at svette skal ledes vekk fra huden.

Kanskje for at en skal finne fram til "godsakene" i mørket.

Kanskje fordi det henger igjen etter den gang vi alle (!) var aper.

Kanskje for at svette skal holdes igjen (leste en artikkel i dag om at kvinner ble gladere når de luktet mannesvette).

Kanskje for at de som ikke liker oralsex skal kunne klage på dårlig lukt/smak.

Ikke bra når ungene begynner å spørre om sånt.

Skrevet

Kanskje for å vise at vedkommende er kjønnsmoden.

Kanskje for å hindre bakterier og skitt i å komme til kjønnsorganene.

Kanskje for å redusere friksjonene på sensitive områder.

Kanskje for at svette skal ledes vekk fra huden.

Kanskje for at en skal finne fram til "godsakene" i mørket.

Kanskje fordi det henger igjen etter den gang vi alle (!) var aper.

Kanskje for at svette skal holdes igjen (leste en artikkel i dag om at kvinner ble gladere når de luktet mannesvette).

Kanskje for at de som ikke liker oralsex skal kunne klage på dårlig lukt/smak.

Ikke bra når ungene begynner å spørre om sånt.

Nei, det er jo hovedproblemet her: At ungen spør.

Håret er jo ikke noe problem i seg selv, all den tid det finnes adekvate hjelpemidler på markedet til en rimelig penge:-)

Skrevet

Det er nok mest for å samle opp lukt, ja. Derfor har vi det på de stedene hvor vi også svetter mest (som regel) - under armene og i skrittet. Utover det er det jo logisk å tenke seg at hår på rygg, bryst etc. er rester av evolusjonen.

"...................."

Men i hvor mange generasjoner må vi barbere og frisere før evolusjonen tar hintet, liksom?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...