Gå til innhold

Bagdad: amerikanerne har laget en spesialbombe på 10 tonn

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Bomben er stor som ei middels stue, og skal skremme innbyggerne vekk fra Bagdad, sannsynligvis slippes den på et åpent område og vil slå ut på jordskjelvmålere. Smellet vil være helt vannvittig, og man blir slått overende 1-2 km unna. Jeg tror bomben bare skal skremme, men den vil jo også jevne 5 kvartaler med jorda i byen, og lage et høl 15 meter dypt i løs grunn.

Hvordan vil det virke på moralen og folks flukt ?

Som gammel bombemann fra forsvaret skulle jeg gjerne sett det.

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

De hadde jo gitt ut en video som viste en test med denne bomben.

Men skal en jevne Bagdad med jorden med slike bomber vil en trenge svært mange.

Vi veit at store smell skremmer folk, og soldater mister moralen eller får panikk. Jeg så jo det selv at soldater fikk bombesjokk. Jeg har bare fått merke 1 kg TNT på 10 meters hold i en skyttergrav, og det er en meget selsom opplevelse. Akkurat som å bli slått hardt med en diger sakkosekk. Bombekastergranater inneholder 900 g, og de har jeg fått føle mange av, men på lenger hold. Den psykiske belastningen er stor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...