Gå til innhold

Kjære Nolte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan gjerne gjøre dette til en stor sak, med egen ny tråd, istedet for å legge svaret ditt i den opprinnelige tråden. Det taper JEG minst på.

Regner vel med at "dumme meg" er samme person som "vært der?", skjønt hvem vet, med alle disse anonyme debatt-tantene?

For at evt andre lesere skal få en "reminder", så skrev du følgende, helt ordrett:

"Hei! Skal dit i juni, noen som har vært der som har noen tips til steder jeg bør besøke? Er det f.eks ålreite klesbutikker der? Kjenner lite til det landet fra før, så jeg håper noen har noen tips!" sitat slutt.

Hvorpå jeg svarte:

"Hvor skal du hen? Nordkysten? Eller Santo Domingo?

Syns det er litt pussig at det først og fremst er klesbutikker som opptar deg når du først skal dit...

Jeg har vært der 2 ganger, og du vil komme til å oppleve et spennende land, men det blir litt feil å komme med lange utredninger og råd, hvis din interesse for landet først og fremst går i retning av klesbutikker... *LOL*

...men for å synke ned på ditt nivå.... du må nok til Santo Domingo for å finne klesbutikker av noe særlig interesse...

*rister oppgitt på hodet*" sitat slutt.

Du har altså planer om å dra til et land i Karibien, som jeg tilfeldigvis har en del kunnskaper om, og respekt for. Det er et veldig fattig land,spesielt ute på landsbygda, men likevel "rikere" enn det plyndrede nabolandet Haiti, som er verdens nest fattigste land. Mine turer dit, har bl a resultert i at jeg i mange år har hatt et fadderbarn i PLAN der borte.

Turismen er i vekst der, men glem alt du har lært om "Syden-turer" når du kommer dit, selv om strendene er fantastisk fine.

Dominikanerne er tross alt et stolt, vennlig og gjestfritt folk, og de har en helt spesiell historie bak seg.

Derfor syns jeg du både trekker ned deg selv, og landet, når spørsmålet ditt dreier seg om det er noen bra klesbutikker der. Jeg syns faktisk det er nedverdigende, at det er klesbutikker som interesserer deg når du skal vurdere dette landet som reisemål.

Derfor fortjener du et sarkastisk svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97406-kj%C3%A6re-nolte/#findComment-548308
Del på andre sider

Svaret fra Nolte var selvsagt helt fortjent, og du virket ikke lite "blond" med ditt innlegg nedenfor.

"Hei, er det noen som har vært i Den Dominikanske Republikk? Jeg skal nemlig ned ditt og lurer veldig på om det er noen fine klesbutikker der nede. Hva med sminke? Er den grei den sminken de selger, eller bør jeg ta med egen selv? Jeg er nemlig sååå fan av Ralph Lauren. Han er bare så kjekk, altså.

Og hva med toalettpapiret de selger der? Jeg blir nemlig så sår i rumpen av utenlandsk papir. Kan noen anbefale meg noen gode butikker hvor de selger MYKT toalettpapir?

Bør jeg forresten ta med hårblekemiddel selv?"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97406-kj%C3%A6re-nolte/#findComment-548337
Del på andre sider

Du kan gjerne gjøre dette til en stor sak, med egen ny tråd, istedet for å legge svaret ditt i den opprinnelige tråden. Det taper JEG minst på.

Regner vel med at "dumme meg" er samme person som "vært der?", skjønt hvem vet, med alle disse anonyme debatt-tantene?

For at evt andre lesere skal få en "reminder", så skrev du følgende, helt ordrett:

"Hei! Skal dit i juni, noen som har vært der som har noen tips til steder jeg bør besøke? Er det f.eks ålreite klesbutikker der? Kjenner lite til det landet fra før, så jeg håper noen har noen tips!" sitat slutt.

Hvorpå jeg svarte:

"Hvor skal du hen? Nordkysten? Eller Santo Domingo?

Syns det er litt pussig at det først og fremst er klesbutikker som opptar deg når du først skal dit...

Jeg har vært der 2 ganger, og du vil komme til å oppleve et spennende land, men det blir litt feil å komme med lange utredninger og råd, hvis din interesse for landet først og fremst går i retning av klesbutikker... *LOL*

...men for å synke ned på ditt nivå.... du må nok til Santo Domingo for å finne klesbutikker av noe særlig interesse...

*rister oppgitt på hodet*" sitat slutt.

Du har altså planer om å dra til et land i Karibien, som jeg tilfeldigvis har en del kunnskaper om, og respekt for. Det er et veldig fattig land,spesielt ute på landsbygda, men likevel "rikere" enn det plyndrede nabolandet Haiti, som er verdens nest fattigste land. Mine turer dit, har bl a resultert i at jeg i mange år har hatt et fadderbarn i PLAN der borte.

Turismen er i vekst der, men glem alt du har lært om "Syden-turer" når du kommer dit, selv om strendene er fantastisk fine.

Dominikanerne er tross alt et stolt, vennlig og gjestfritt folk, og de har en helt spesiell historie bak seg.

Derfor syns jeg du både trekker ned deg selv, og landet, når spørsmålet ditt dreier seg om det er noen bra klesbutikker der. Jeg syns faktisk det er nedverdigende, at det er klesbutikker som interesserer deg når du skal vurdere dette landet som reisemål.

Derfor fortjener du et sarkastisk svar.

Nå synes jeg du er litt på feil frekvens her. Du mener altså at alle som reiser til et annet land kun bør gjøre det hvis de har en "intelligent" interesse? Gjelder det bare de fattigste landene i verden, eller gjelder det de mindre fattige og evt. de som er på norsk nivå også?

(Dessuten - å reise som turist til et land og handle varer der er jo noe som gir en mulig næring for landet.)

"................"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97406-kj%C3%A6re-nolte/#findComment-549037
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...