Gå til innhold

øke forbrenning

Effie

Anbefalte innlegg

Vad kan man gjøre for å øke forbrenningen mer enn å bare spise ofte og trene. Finnes det noen naturmedisiner/urter som kanskje kan hjelpe? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er noe naturpreparat som kan øke forbrenningen, nei. Det er også svært små forskjeller mellom folks forbrenning. Trening får fart på forbrenningen (i musklene) mens du trener og i en periode etterpå, mens små måltider ofte balanserer blodsukkeret og gir et jevnt opptak av næringsstoffer så man ikke blir så sulten.

Det du kan prøve er en rensekur for kroppen, f.eks Tonidren. Jeg brukte den etter julen i år, og følte meg mye piggere etterpå. Man spiser normalt underveis, du skal bare drikke en liter per dag av en væske du blander sammen. Næringsopptaket blir bedre fordi tarmen tømmes og leveren renses, selv om ikke selve forbrenningen endres. Og den smaker helt greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noe naturpreparat som kan øke forbrenningen, nei. Det er også svært små forskjeller mellom folks forbrenning. Trening får fart på forbrenningen (i musklene) mens du trener og i en periode etterpå, mens små måltider ofte balanserer blodsukkeret og gir et jevnt opptak av næringsstoffer så man ikke blir så sulten.

Det du kan prøve er en rensekur for kroppen, f.eks Tonidren. Jeg brukte den etter julen i år, og følte meg mye piggere etterpå. Man spiser normalt underveis, du skal bare drikke en liter per dag av en væske du blander sammen. Næringsopptaket blir bedre fordi tarmen tømmes og leveren renses, selv om ikke selve forbrenningen endres. Og den smaker helt greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Higgins

Spise mat med lav G.I, da får du jevnt blodsukker, og ikke så mye insulinutskillelse.(Høyt insulin = lav forbrenning)

Ellers såkalt cardiogerilja, dvs intervalltrening. Beintøft.

Og, sterkt krydder kan gi marginale forskjeller, f.eks ingefær, cayenne, hvitløk, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spise mat med lav G.I, da får du jevnt blodsukker, og ikke så mye insulinutskillelse.(Høyt insulin = lav forbrenning)

Ellers såkalt cardiogerilja, dvs intervalltrening. Beintøft.

Og, sterkt krydder kan gi marginale forskjeller, f.eks ingefær, cayenne, hvitløk, etc.

Hva er 'mat med lav G.I.'?

Hvorfor betyr sterkt krydret mat og mye fersk ingefær, hvitløk... noe for forbrenning? Dette spiser jeg mye av.

Jeg vil bare vite - har intet fett å miste - men derimot behov for jevn tilførsel av mat hvis blodsukkeret skal holde seg stabilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor betyr sterkt krydret mat og mye fersk ingefær, hvitløk... noe for forbrenning? Dette spiser jeg mye av.

Jeg vil bare vite - har intet fett å miste - men derimot behov for jevn tilførsel av mat hvis blodsukkeret skal holde seg stabilt.

Lav GI fører til jevnere og mindre insulin-utskillelse, det balanserer altså blodsukkeret. Insulin spiller også inn på fettlagringen i kroppen. Du kan lese mye om glykemisk indeks her: www.paulun.com

Når man trener gjelder det å bruke GI riktig, lav GI stort sett, men HØY GI etter trening! (For å fylle på glykogenlagrene etter treningen.)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lav GI fører til jevnere og mindre insulin-utskillelse, det balanserer altså blodsukkeret. Insulin spiller også inn på fettlagringen i kroppen. Du kan lese mye om glykemisk indeks her: www.paulun.com

Når man trener gjelder det å bruke GI riktig, lav GI stort sett, men HØY GI etter trening! (For å fylle på glykogenlagrene etter treningen.)

:)

Du verden, Paulin (og sikkert flere) har virkelig greid å gjøre forholdet mellom mat og trening komplisert.

GI og altmuligrart... heldigvis har jeg ikke vektproblemer eller fettforbrenningsproblemer *lener seg tilbake med litt sjokolade i munnviken*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Higgins

Studier har vist at sterkt krydder skrur opp kroppstempen noe. Har ikke tid til å lete etter linker/referanser på nettet nå.

Lav G.I = lav glykemisk verdi (jfr.F..Lindberg, men også kjent lenge før han omtalte det!) Ta et søk på nettet på glykemisk indeks, og du vil finne masse. Kort sagt betyr det at varen har langsomme karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studier har vist at sterkt krydder skrur opp kroppstempen noe. Har ikke tid til å lete etter linker/referanser på nettet nå.

Lav G.I = lav glykemisk verdi (jfr.F..Lindberg, men også kjent lenge før han omtalte det!) Ta et søk på nettet på glykemisk indeks, og du vil finne masse. Kort sagt betyr det at varen har langsomme karbohydrater.

Takk for svar :-)

Ja, det var jo kjekt å høre om økende temp og krydret mat. Har lett for å fryse, så...

GI: Ah, jeg har jo hørt det der... men ærlig talt bryr jeg meg ikke, spiser ålreit sunn og fresh mat og koser meg med det jeg vil ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...