Gå til innhold

Går ned i vekt over natta!

Gjest how come?

Anbefalte innlegg

Gjest how come?

Vet at dette høres litt rart ut, men jeg har opplevd flere ganger nå de siste ukene at jeg kan gå ned i vekt over natta...

Prøver å gå ned i vekt nå, så det er jo selvfølgelig positivt..

Sånn jeg ser det, så veier jeg minst om morgenen, og legger på meg etterhvert som magen blir full av mat i løpet av dagen... Men hvordan kan kroppen "kvitte" seg med vekt i løpet av en natt?? Har elektronisk vekt, og har en gang opplevd at jeg veide 0,7 kg mindre etter 12 timer søvn??!! Er dette vann som har "fordampet" eller har det noe med at maten blir fordelt og fordøyet i løpet av natta??

Veier meg som regel kun om morgenene (Altså, ikke på forskjellige tider om dagen), og vekta går gradvis nedover.. Men jeg veier alltid mer om kveldene enn samme morgen...

Bare lurer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

He-he.

Mange har lurt på det, og variasjoner på 1-2 kg på et døgn er ikke uvanlig.

Normalt. Men hvor tar kiloene veien ?

Vi hadde en supernøyaktig vekt, og kompisen var på en tredagers fylletur. Han gikk ned 4 kg på tre dager. 5% !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant annet fordi man som oftest ikke spiser og drikker om natten. Forbrenningen foregår jo hele tiden - selvsagt mindre om natten siden det ikke er så mye aktivitet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt -og kommer først og fremst av væsketap om natten (via pust/svette).

En fin start på dagen er derfor et stort glass kaldt vann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he.

Vi hadde en supernøyaktig vekt, og kompisen var på en tredagers fylletur. Han gikk ned 4 kg på tre dager. 5% !

Typen og jeg har opplevd det samme. Vi veide oss begge om kvelden, og om morgenen så veide vi begge 800 gram mindre om morgenen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Typen og jeg har opplevd det samme. Vi veide oss begge om kvelden, og om morgenen så veide vi begge 800 gram mindre om morgenen!

Jeg har gått ned 3 kg på et døgn etter en lang treningsøkt og lite mat/drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest how come?

He-he.

Men dette skyldes vel ikke forbrenning?? Det må ta være vesketap eller no?? Har bare litt vanskelig for å tro at en kilo fett eller mer bare kan forsvinne sånn helt uten videre... Selv om jeg liker tanken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Men dette skyldes vel ikke forbrenning?? Det må ta være vesketap eller no?? Har bare litt vanskelig for å tro at en kilo fett eller mer bare kan forsvinne sånn helt uten videre... Selv om jeg liker tanken ;)

Jeg er temmelig sikker på at alt er væske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...