Gjest slitern Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Bør jeg trene styrke av lår og rumpe hvis jeg ønsker slankere lår og rumpe eller bør jeg bare trene kondisjonstrening og spise mindre? Eller begge deler? Takker for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Alt sammen, ja Forresten ikke spise mindre, nødvendigvis, men spise bedre! Små måltider spredt utover dagen er en smart, lettvint måte å gå ned på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hemm Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Det som gjer at du forbrenner mest energi, er om du brukar mest mogleg av kroppens musklar. Du forbrenn mest fett ved høg intensitet. Hard løping er med andre ord effektivt, men det kan du ikkje halde på med så lenge, og ikkje så ofte, så difor er roleg kondisjonstrening (også) bra. Når du held på roleg/lenge vil du også forbrenne prosentvis meir fett i forhold til totalforbrenninga enn ved høg intensitet. Styrketrening bidreg mest til å auke styrken, men også forbrenninga. Difor er det bra å kombinere dei ulike treningsformene. Det er også bra for motivasjonen. Men slik eg har skjønt det, så kan ein ikkje velje kvar ein vil slanke bort fett. Det regulerer kroppen sjølv. Dersom du trenar styrke på rumpe og lår, vil du stramme opp musklane der, men ikkje nødvendigvis slanke bort fett der. Eg innbiller meg (meinar å ha erfart) at dersom du trenar løping/jogging så vil kroppen av "praktiske årsaker" slanke vekk beinfett, men eg er ikkje sikker. Når det gjeld eting, så er min filosofi at ein må legge seg til sunne matvanar, og kombinere sette med trening/aktivitet. Det gir meir varige og sunne resultat og er lettare å gjennomføre. Et ikkje med for lange mellomrom (3-4 timar max), et ikkje så mykje i slengen, et mindre energirik føde (fett og enormt karbohydratrik mat), men gjerne meir "fyllmasse" som grønsaker. Tren heller regelmessig og berre litt enn sjeldan og mykje. Tren lengre økter av og til, (oftare lengre økter når forma stig). Hovudpoeng: tren variert og fokuser på nyting! Tenk langsiktig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dubreuilh Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Sånn for sikkerhets skyld, liksom, på en måte, kan du si: Pass på at du trener bakside lår med tilsvarende mengde som rumpe og andre deler av låra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Det er vanskelig å få for store lår og rumpe pga "for mye" muskler hos ei jente. Det vil i de fleste tilfeller bare være fettet som er og blir problemet. Så hvis du vil trene styrke, gjør det. Kostholdet er hovednøkkelsen her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.