Gjest frustrert mamma... Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Hvis du tror at du SPARER penger på å ha bil kontra å ta buss, da er du litt mer en litt dum. Hva med forsikring, årsavgift, vedlikehold, EU kontroller med påfølgende reparasjoner osv. Er du blond? Bilen er i bra stand. 400 kroner tror jeg, i EU-kontroll. Det er ikke noe problem når mai kommer. Diesel er ca 4-700 kroner i måneden. Busskort for oss alle fire ville kommet på nesten 3000 i måneden. Årsavgifta var jeg ikke klar over, for den har jeg aldri betalt før. Den er det eksen som har betalt. Veiavgifta er heller ikke noe problem, når ikke alle de store regningene kommer på samme måned. Det er dyrere å ta buss herfra, fordi jeg må ha det dyreste busskortet for å komme til og fra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/5/#findComment-551307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Ikke vanlig å regne slik da. Jeg tror det er vanlig å regne over 3 år, 36.000 km, ta _alle_ kostnader og et snitt av det. En bil til nypris kr 300.000 vil da koste 5-7 kr pr km over 3 år. Da jeg bodde alene regnet jeg akkurat slik Novembermom gjør på bilen. Fordi det rett og slett ikke var to hundrelapper å legge av hver mnd til veiavgifta eller forsikringa kom. de rengingene ble betalt av skattepenger, bostøtte eller mamma...alt ettersom... Noe som igjen gjør at man aldri kommer ovenpå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/5/#findComment-551308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frustrert mamma... Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Vi betaler 1000 og noe i forskiring på bilen. Den kommer hver 3 mnd. Så har du bompenger, som nesten ikke forekommer hos oss. Årsavgiften tar jeg ikke med pr mnd, for den kommer bare en gang i året, så den blir tatt når den kommer. Veiavgift kommer også en gang i året, så den blir heller ikke tatt med pr mnd. Sommer og vinterdekk har vi, bilvask er ikke dyrt, vedlikehold tar vi når vi har råd, som f eks i Mai. Så enkelte mnd koster det oss mer med bil, men jeg summerer ikke alt og deler det på 12. Hadde jeg gjort det, så hadde jeg kommet fram til en del mer, men vi kan ikke ligge av penger pr mnd til neste årsavgift, veiavgift m.m. Derfor sier jeg at hver 3 mnd så må vi ut med litt mer, mens vi ellers ikke bruker mer enn 4-500,- pr mnd på bil ( +/-) Men vi klarer oss helt tipp topp vi nå. Jeg har nedbetalt bil, så jeg har absolutt ingen billånutgifter i det hele tatt. Det er bare de faste avgiftene, pluss litt bom samt diesel som trekker penger. Det er uansett billigere enn buss hos oss. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/5/#findComment-551309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Tusen takk, Nyco. Det er godt å vite at jeg ikke er den eneste (selv om det i seg selv ikke er noen oppmuntrende tanke, ingen skulle trengt å komme i denne situasjonen). Det er temmelig irriterende å måtte forsvare seg selv når det gjelder dette. Jeg tar meg ikke så nær av surmagede svar, så lenge jeg får noen saklige innimellom Have a nice day! Og et tips foresten! Med mindre du bor i Oslogryta, eller midt i en annen sentral by, med gåavstand til barnehage. Så skal det JÆVELIG mye til for å få en eventuell jobb til å passe med busstider for levering av barn og rekke jobb, samt henting etter jobb. Fordi du er bare en person! Hvis sosialen da sier du skal selge bilen, så har du rett til å få dekket taxi for å få henta/levert barn, slik at du kommer deg på jobb! Og det koster dem faen så mye mer enn om de hjelper deg med noen kroner for å beholde bilen! Husk det. ;0) Det sosiale her er veldig viktig også. Særlig for barna. Så stå på! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/5/#findComment-551310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frustrert mamma... Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Og et tips foresten! Med mindre du bor i Oslogryta, eller midt i en annen sentral by, med gåavstand til barnehage. Så skal det JÆVELIG mye til for å få en eventuell jobb til å passe med busstider for levering av barn og rekke jobb, samt henting etter jobb. Fordi du er bare en person! Hvis sosialen da sier du skal selge bilen, så har du rett til å få dekket taxi for å få henta/levert barn, slik at du kommer deg på jobb! Og det koster dem faen så mye mer enn om de hjelper deg med noen kroner for å beholde bilen! Husk det. ;0) Det sosiale her er veldig viktig også. Særlig for barna. Så stå på! Ja, jeg er klar over det. Det går ingen buss dit jeg evt. får jobb nå, på et aldershjem noen kilometer unna. Om jeg skal levere ungene i barnehagen til halv åtte, og komme meg selv på jobb til åtte (og sende eldstemann på skolen samtidig som jeg selv drar hjemmefra), må jeg rett og slett ha bil. Jeg har ikke råd til mer enn halv plass på SFO heller, så jeg er avhengig av å hente ungene igjen før klokka fire. Alt ordner seg - tilslutt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/5/#findComment-551313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Adsl er det sosiale livet jeg har. 375 kroner pr måned. Det unner jeg meg faktisk, tross alt! Sparer det inn ved å kunne gjøre det meste på nett også. Telefon er fordi det er billigere å ha adsl, samt at det er ungene sin eneste kontakt med pappan sin. Synes du ikke de skal ha kontakt med ham heller? Bil MÅ jeg ha, ellers er det umulig for meg å handle, kjøre og hente barna (det ER for langt for dem å gå, og det er ingen buss som går i den retningen). Jeg har ikke egen leilighet, jeg LEIER den billigste sokkelleiligheten som er å oppdrive med to soverom her i området. Jeg får den faktisk billigere enn andre leiligheter rundt her som har bare ett soverom! Hadde ikke ungene vært i barnehage, hadde jeg blitt innlagt på et eller annet psykehus til slutt, tror jeg. Det var steintungt å gå hjemme med dem det året jeg gjorde det, være tilgjengelig hele døgnet, og de sov ikke hele natta. Nå er de trygge, blide, fornøyde og glade, og stortrives der de er. Den gleden vil jeg ikke ta fra dem! ADSL er nesten et must når man er alene med unger. Noe må man jo gjøre om kvelden når ungene har lagt seg. Før snakket jeg i telefonene, nå sitter jeg her. Prisen er hipp som happ. Det er vanskelig å ha et sosialt liv på dagen da de fleste er på jobben og om kvelden blir man jo sittende der alene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/5/#findComment-551318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Da jeg bodde alene regnet jeg akkurat slik Novembermom gjør på bilen. Fordi det rett og slett ikke var to hundrelapper å legge av hver mnd til veiavgifta eller forsikringa kom. de rengingene ble betalt av skattepenger, bostøtte eller mamma...alt ettersom... Noe som igjen gjør at man aldri kommer ovenpå. Skjønner. Sånn røkk og napp økonomi, eller som økonomen har sier: skoeskeøkonomi (Nå skal vi se hva som er i skoesken, noen regninger og noen penger...osv). Jeg bodd et sted hvor det var mange alenemødre, og de spleisa på en pakke røyk. 5 til deg, 12 til meg osv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/5/#findComment-551324 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ihvertfall ikke blondine Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Jeg skal begynne og regne litt som deg jeg, *den teller jeg ikke med *den teller jeg ikke med *den teller jeg ikke med Og beklager at du er lurt om du tror på det du selv skriver. Lattermild hilsen fra Husk at her snakker vi om en person som når vi snakker om utgifter til barn, regner med to bleiepakker i uken. Det går egentlig bare en og en halv, men man får jo ikke kjøpt halve pakker...hva gjør hun med den siste halve tro, kaster den ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/5/#findComment-551332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Jeg bruker rundt 2000 fra egen lomme for at barna skal kunne få leke med andre barn. Det går ingen buss oppover "bygda" her, og det er for langt å gå to kilometer hver vei med de minste barna hver morgen. Jeg har ikke sagt det er synd på meg, det er bare en fortvilt situasjon akkurat nå... Jeg er nødt til å ha barnepass når jeg står som arbeidsledig, og tro meg, jeg DRIVER og leter etter jobb. Jeg får ikke overgangsstønad om jeg ikke står som arbeidsledig. Tør jeg spørre hvor du bor der en må betale 4700 for en leilighet, der det ikke går noen busser og der det ikke finnes andre barn? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/5/#findComment-551364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Har du lest det hun skrev? Hun MÅ ha SFO/barnehageplass for å være reell arbeidssøker. Får hun seg jobb, så må hun ha et sted å ha ungene. Og det får man ikke på 2-3 dager tenk. Hva hun har, er ikke av noen interesse for deg. Vi har selv bredbånd, telefon, bil, barneparkplass, datamaskiner, video, tv, x-box......Det har vi valgt å ha til tross for litt trang økonomi. Det er da vårt valg og det er bare oss selv det går utover. Da må jo hun få lov til å velge det samme, ikke sant? Vi fikk likevel hjelp fra sosialen. Synes det er provoserende at andre skal si at hun må kutte ut det og det. Det er ikke så lett for henne å kutte ut feks barnehageplassene og bilen. De er hun faktisk avhengig av. Ikke meningen å tråkke deg på tærne, men jeg skjønner henne godt bare. Synes det er provoserende at snyltere som deg får penger på sosialen. Penger jeg og andre hardt arbeidende mennesker betaler i skatter og avgifter. Har du råd til alt det der har du ingen rett på sosialhjelp i mine øyne. Det er slike som deg som gjør at Norge sliter økonomisk. Folk krever stadig høyere lønninger fordi staten flår dem, og grunnen til det er bl.a. snyltere som får sin luksus sponset av sosialen. Du burde skamme deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/5/#findComment-551373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 X-boxen kjøpte vi i julegave til oss selv. og samtidig så måtte vi kjøpe oss ny video. Disse to tingene kjøpte vi på kreditt, men den er nedbetalt nå. Men jeg tok med de tingene fordi de blir regnet som luksus av sosialen. De visste at vi hadde bil, og de renger vel med at folk har tv, telefon og det der, men det skal jo ikke tas med, fordi det er luskus. Uansett, velger vi å kjøpe en ting, så går det jo bare utover oss selv. Nå kjøper vi bare "dyre" ting når vi har en del penger ( julelønning, feriepenger ). Jeg søkte stønad når kontantstøtten for eldstemann gikk vekk. Januar hadde blitt en meget trang mnd hvis vi ikke hadde fått hjelp fra sosialkontoret. Må bare ligge til at vi bruker ikke masse penger på julegaver. Men nå står vi på egne ben igjen. Du visste at kontantstøtten ville forsvinne. Du visste at januar kom til å bli føtt. Likevel bruker dere penger på x-box og andre julegaver og luksus. Og så snylter dere på staten (dvs skattebetalerne). Dere kjøper dyre ting og når dere da ikke får råd til nødvendige ting forventer dere at sosialen skal hjelpe til. Slike som dere gjør meg syk. At det er mulig. Snillismen til enkelte sosialkontor er enorm. Hadde det vært opp til meg hadde du ikke fått fem øre. Snylter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/5/#findComment-551381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Vi betaler 1000 og noe i forskiring på bilen. Den kommer hver 3 mnd. Så har du bompenger, som nesten ikke forekommer hos oss. Årsavgiften tar jeg ikke med pr mnd, for den kommer bare en gang i året, så den blir tatt når den kommer. Veiavgift kommer også en gang i året, så den blir heller ikke tatt med pr mnd. Sommer og vinterdekk har vi, bilvask er ikke dyrt, vedlikehold tar vi når vi har råd, som f eks i Mai. Så enkelte mnd koster det oss mer med bil, men jeg summerer ikke alt og deler det på 12. Hadde jeg gjort det, så hadde jeg kommet fram til en del mer, men vi kan ikke ligge av penger pr mnd til neste årsavgift, veiavgift m.m. Derfor sier jeg at hver 3 mnd så må vi ut med litt mer, mens vi ellers ikke bruker mer enn 4-500,- pr mnd på bil ( +/-) Men vi klarer oss helt tipp topp vi nå. Har du null peiling på økonomi? Selv om en utgift kun kommer en gnag i året må du jo regne med den. Det enkleste da er å fordele de på årets 12 måneder. Ellers kunne en satt opp regnestykket slik: Prisen på bilen på 300 000 regner jeg ikke med da dette var en engangssum. Forsikring betales en gang i året, regnes derfor ikke med Veiavgift likeså. Vedlikehold, en gang i året, regnes ikke med. EU kontroll, annenthvert år, regnes i alle fall ikke med. Bensinfylling gjøres kun hver 3. måned, regner ikke med denne. Slik at utgiftene er ca 10 kr pr måned i vindusspylervæske. Det var billigere enn buss det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/5/#findComment-551391 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Ja, jeg vet det. Hver 3 mnd kommer bilforsikringen og det er da vi må ut med ekstra. Det var jo det jeg sa da. Så 8 mnd i året koster det oss ikke mer enn det. En bil er "gratis" opptil 350 dager i året dersom en tar bort alle dagene en betaler regninger o.l på dem eller fyller bensin. Men slik kan en da bare ikke regne. Det er hva dere bruker på bilen totalt over et år som er relevant. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/5/#findComment-551398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Javel. Det synes ikke jeg. Hadde jeg ikke hatt den muligheten til sosial omgang, så hadde jeg flydd på veggen når jeg sitter alene hjemme kveld etter kveld når ungene har lagt seg. Det hadde vært totalt uutholdelig, og det hadde nok bragt meg rett i kjelleren, for å si det sånn. Det er jo rart at bil, bredbånd, telefon er så utrolig viktig. Samtidig som du ikke vil ta en jobb. Uansett hva Aetat sier burde du tatt en dagmammejobb. De hadde nok skjønt det, samt at du hadde fått en del penger i mellomtiden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/5/#findComment-551406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dette koster det å ha bil Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 En bil er "gratis" opptil 350 dager i året dersom en tar bort alle dagene en betaler regninger o.l på dem eller fyller bensin. Men slik kan en da bare ikke regne. Det er hva dere bruker på bilen totalt over et år som er relevant. http://www.dagbladet.no/dinside/2001/01/06/235680.html 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/5/#findComment-551409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frustrert mamma... Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Tør jeg spørre hvor du bor der en må betale 4700 for en leilighet, der det ikke går noen busser og der det ikke finnes andre barn? Fordi det er her jeg selv er vokst opp, hvor jeg føler meg trygg på omgivelsene, har familien ikke så altfor langt unna osv. Det er unger her, men vennene til barna bor to kilometer lenger opp i byggefeltet, der mine foreldre bor. De er for små til at jeg kan slippe dem avgårde alene. I barnehagen får de all den stimulansen de trenger, samt at de har et veldig godt kulturelt tilbud til barnehagebarna. Det er et samarbeid med musikkskolen, så de har både sangkor og drama en gang i uka. Et skikkelig bra opplegg som jeg ikke har hørt om andre steder, i alle fall. Det er en kilometer til bussholdeplassen, samme hvilken retning man går i. Jeg hadde ikke funnet noe bedre sted å bo for barna sin del. Jeg selv kunne gjerne bodd på en hybel, men det er KRAV til at det skal være så og så bra standard og god plass når det er barn involvert også. Når man søker om bostøtte må slike ting dokumenteres, og er det ikke bra nok, får man ingen støtte. Det er ikke billigere leie-leiligheter i andre "forstader" eller i byen her jeg bor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/5/#findComment-551412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frustrert mamma... Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Det er jo rart at bil, bredbånd, telefon er så utrolig viktig. Samtidig som du ikke vil ta en jobb. Uansett hva Aetat sier burde du tatt en dagmammejobb. De hadde nok skjønt det, samt at du hadde fått en del penger i mellomtiden. Hallååå? Jeg har ikke nevnt at jeg ikke vil ta noen jobb. Jeg har bare ikke funnet noen enda! Har prøvd mange ganger å få kurs gjennom Aetat også, bare for å ha noe å gjøre, og for å ha noen flere papirer å slå i bordet med, men så langt har jeg ikke fått noe tilbud. Har en jobb på hånda nå, tror jeg. Skal ringe tilbake ganske snart. Fornøyd? Les gjennom tråden du. Besserwissere kan jeg klare meg foruten... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/5/#findComment-551417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frustrert mamma... Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Synes det er provoserende at snyltere som deg får penger på sosialen. Penger jeg og andre hardt arbeidende mennesker betaler i skatter og avgifter. Har du råd til alt det der har du ingen rett på sosialhjelp i mine øyne. Det er slike som deg som gjør at Norge sliter økonomisk. Folk krever stadig høyere lønninger fordi staten flår dem, og grunnen til det er bl.a. snyltere som får sin luksus sponset av sosialen. Du burde skamme deg. Du bærer VIRKELIG nicket ditt med rette. Når du ikke har vært i samme situasjon selv, så har du jaggu ikke mye du skulle sagt! Det er ikke meg, eller novembermom for den saks skyld, det er synd på om det går trått. Det er BARNA våre! Det er DE som har krav på en god oppvekst, og å bli tatt godt vare på. De skal ikke lide selv om foreldrene har dårlig råd. Sånn er ikke samfunnet lagt opp - faktisk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/5/#findComment-551421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frustrert mamma... Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Du visste at kontantstøtten ville forsvinne. Du visste at januar kom til å bli føtt. Likevel bruker dere penger på x-box og andre julegaver og luksus. Og så snylter dere på staten (dvs skattebetalerne). Dere kjøper dyre ting og når dere da ikke får råd til nødvendige ting forventer dere at sosialen skal hjelpe til. Slike som dere gjør meg syk. At det er mulig. Snillismen til enkelte sosialkontor er enorm. Hadde det vært opp til meg hadde du ikke fått fem øre. Snylter. Vet du - jeg synes synd på deg jeg, og din mangel på innsikt i en sånn situasjon. Kom ikke og si meg at du ville latt unga dine sulte fordi du hadde for mye stolthet til å be om hjelp. Tro meg, det er ikke gøy å spørre. Jeg selv tenkte å ta turen både i januar og februar for å be om hjelp med strømregninga, fordi det gikk kraftig utover det lille jeg hadde spart opp på en "ekstrakonto" jeg har. Nå har jeg ikke noe valg, det kom for mange store regninger på en gang. Hva hun på sosialkontoret sa, var at jeg absolutt burde kommet tidligere, fordi det bare baller på seg jo lenger en utsetter det, og bruker av reservene. Og forresten, vi har da vel vitterlig betalt skatt i mange år selv! Dårlig samvittighet har i alle fall ikke jeg! Ikke i det minste! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/5/#findComment-551429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Fordi det er her jeg selv er vokst opp, hvor jeg føler meg trygg på omgivelsene, har familien ikke så altfor langt unna osv. Det er unger her, men vennene til barna bor to kilometer lenger opp i byggefeltet, der mine foreldre bor. De er for små til at jeg kan slippe dem avgårde alene. I barnehagen får de all den stimulansen de trenger, samt at de har et veldig godt kulturelt tilbud til barnehagebarna. Det er et samarbeid med musikkskolen, så de har både sangkor og drama en gang i uka. Et skikkelig bra opplegg som jeg ikke har hørt om andre steder, i alle fall. Det er en kilometer til bussholdeplassen, samme hvilken retning man går i. Jeg hadde ikke funnet noe bedre sted å bo for barna sin del. Jeg selv kunne gjerne bodd på en hybel, men det er KRAV til at det skal være så og så bra standard og god plass når det er barn involvert også. Når man søker om bostøtte må slike ting dokumenteres, og er det ikke bra nok, får man ingen støtte. Det er ikke billigere leie-leiligheter i andre "forstader" eller i byen her jeg bor. Du må nok vurdere å flytte likevel. Da kan du spare mye på bil og evt andre ting, samtidig som det blir enklere å få jobb. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97702-shitjeg-sliter%C3%B8konomi/page/5/#findComment-551450 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.