Gå til innhold

Shit...jeg sliter!(økonomi)

Anbefalte innlegg

Når man får barn bør man forutse at man kanskje blir alene og blir man det så kan man ikke forvente at økonomien og det sosiale livet blir det samme.

Jeg vet hva jeg snakker om da jeg også har tre unger men jeg har vært så "dum" at jeg har 14 år mellom eldste og yngste så jeg har i hvert fall sittet hjemme nesten hver kveld i 14 år uten noe avlastning.

Jeg har heller ikke valgt å få dem alene og ekteskapet mitt varte nesten like lenge som ditt. Det andre forholdet varte bare i tre år. Likevel forsvant fedrene som dugg for solen :o)

Man kan ikke forutse slike ting Dorthe, da hadde de fleste unngått slike situasjoner.

Man kan ikke leve med en innstilling som går på at "alt går til helvete allikevel" Man må leve og elske mens man er i live.

Barn er en gave, og jeg ville aldri vært foruten mine, og etter det jeg har lest av deg, tror jeg ikke du ville vært uten dine heller.

Det går ikke ann å si at "du burde tenkt deg om før du fikk så mange barn" hvem kan spå i fremtiden? Og hvem kan sitte å dømme et menneske som strever som "frusterert mamma" her gjør. Hun har ikke frivillig kommet i denne situasjonen, og det har ikke de fleste andre som havner i den kneika heller.

Jeg er rimelig overbevist om at de aller, aller fleste prøver det meste før de tar skrittet til sosialkontoret.

Jeg ser du bruker internett som trøst selv, husker godt du skrev et innlegg om det. Hvorfor er det så vanskelig for DEG å forstå?

Jeg forstår godt, og har ingen problemer med å innrømme det heller.

Alt vel ellers, jeg prøver bare å få enkelte til å forstå at ting ikke alltid er så lett. Å SÆRLIG burde de som har vært i lignende situasjoner fortå ekstra godt, selv om det kanskje har seg sånn at det er bedre tider nå.

Jeg glemmer ikke, men min styrke er at jeg aldri gir meg. Det tror jeg ikke "frusterert mamma" gjør heller.

Fortsetter under...

• Svar 173
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

17

• petter smart

17

• Ulv I Faarikaal

7

• Reg@l

6

Man kan ikke forutse slike ting Dorthe, da hadde de fleste unngått slike situasjoner.

Man kan ikke leve med en innstilling som går på at "alt går til helvete allikevel" Man må leve og elske mens man er i live.

Barn er en gave, og jeg ville aldri vært foruten mine, og etter det jeg har lest av deg, tror jeg ikke du ville vært uten dine heller.

Det går ikke ann å si at "du burde tenkt deg om før du fikk så mange barn" hvem kan spå i fremtiden? Og hvem kan sitte å dømme et menneske som strever som "frusterert mamma" her gjør. Hun har ikke frivillig kommet i denne situasjonen, og det har ikke de fleste andre som havner i den kneika heller.

Jeg er rimelig overbevist om at de aller, aller fleste prøver det meste før de tar skrittet til sosialkontoret.

Jeg ser du bruker internett som trøst selv, husker godt du skrev et innlegg om det. Hvorfor er det så vanskelig for DEG å forstå?

Jeg forstår godt, og har ingen problemer med å innrømme det heller.

Alt vel ellers, jeg prøver bare å få enkelte til å forstå at ting ikke alltid er så lett. Å SÆRLIG burde de som har vært i lignende situasjoner fortå ekstra godt, selv om det kanskje har seg sånn at det er bedre tider nå.

Jeg glemmer ikke, men min styrke er at jeg aldri gir meg. Det tror jeg ikke "frusterert mamma" gjør heller.

Jeg har ikke noe problem med å forstå at frustrert mamma har internett.

Selvfølgelig skal man ikke "male fanden på veggen" på forhånd. Men jeg reagerte på at man får barn og regner med å være to om dem hele tiden. Selvfølgelig er det det ideelle men hvis man ser rundt seg er jo flesteparten av mødrene alene om omsorgen. Som jeg har sagt tidligere er det ikke så uvanlig at menn forsvinner og overlater all omsorgen til mødrene. Man må nesten ha det i bakhodet når man får barn at man risikerer å bli alene om ansvaret.

Det er ikke lett å være alene verken sosialt eller økonomisk. Men man har påtatt seg et ansvar og det kan man ikke løpe fra. Da får man heller slite vettet av seg :o)

Gjest alt dreier seg om prioritering

Hva vet du om jeg har vært i en slik situasjon eller ikke?

Jeg har nemlig vært i en lignende situasjon. Søkte desperat etter jobber, søkte på alt, overalt, flytting var ikke noe problem. Trengte hjelp i 3 måneder, etter det hadde jeg jobb. Men fikk jeg hjelp på sosialen? Nei, fikk beskjed om å selge bilen og å cashe inn det lille jeg hadde på BSU (som ville betydd at jeg hadde måttet betale tilbake skattefordelen og den høye renten, samt at jeg aldri kunne opprettet en ny BSU konto - med alle de pengene jeg ville tapt på det i framtiden (ca 30 000).

Det skal ikke gå utover barna. Men barna trenger ikke bredbånd, pc, telefon, at mor bor der hun vil (der det ikke er jobber eller busser). x-box osv. Det er foreldrenes prioriteringer som gjør at barna lider.

Godt sagt!

De faste utgiftene inkluderer bredbånd, forsikring og alt det andre du nevnte.

Og det betaler han.

Jeg betaler bare en utgift, barnepark.

Jeg tror ikke dere hadde fått penger på sosialkontoret her jeg bor men sosialkontorene opptrer så forskjellig fra kontor til kontor.

Hva vet du om jeg har vært i en slik situasjon eller ikke?

Jeg har nemlig vært i en lignende situasjon. Søkte desperat etter jobber, søkte på alt, overalt, flytting var ikke noe problem. Trengte hjelp i 3 måneder, etter det hadde jeg jobb. Men fikk jeg hjelp på sosialen? Nei, fikk beskjed om å selge bilen og å cashe inn det lille jeg hadde på BSU (som ville betydd at jeg hadde måttet betale tilbake skattefordelen og den høye renten, samt at jeg aldri kunne opprettet en ny BSU konto - med alle de pengene jeg ville tapt på det i framtiden (ca 30 000).

Det skal ikke gå utover barna. Men barna trenger ikke bredbånd, pc, telefon, at mor bor der hun vil (der det ikke er jobber eller busser). x-box osv. Det er foreldrenes prioriteringer som gjør at barna lider.

Jeg vil gjerne protestere litt. Unger trenger pc og internett. Til og med førsteklassingen min har fått lekse i å finne opplysninger på internett og på videregående er det et must hvis du vil ha gode karakterer.

Jeg har ikke noe problem med å forstå at frustrert mamma har internett.

Selvfølgelig skal man ikke "male fanden på veggen" på forhånd. Men jeg reagerte på at man får barn og regner med å være to om dem hele tiden. Selvfølgelig er det det ideelle men hvis man ser rundt seg er jo flesteparten av mødrene alene om omsorgen. Som jeg har sagt tidligere er det ikke så uvanlig at menn forsvinner og overlater all omsorgen til mødrene. Man må nesten ha det i bakhodet når man får barn at man risikerer å bli alene om ansvaret.

Det er ikke lett å være alene verken sosialt eller økonomisk. Men man har påtatt seg et ansvar og det kan man ikke løpe fra. Da får man heller slite vettet av seg :o)

"Det er ikke lett å være alene verken sosialt eller økonomisk. Men man har påtatt seg et ansvar og det kan man ikke løpe fra. Da får man heller slite vettet av seg :o)"

Det tror jeg innskriver gjør også - tar ansvar, hun strever, samt tar ansvar OG gjør så godt hun kan.

Men å havne i en slik situasjon, og samtidig ha en far til ungene som er langt borte, er ikke lett.

Hvorfor kunne ikke far holdt seg i nærheten. Er det hans rett å bare dure avgårde å gi pokker i ungene sine?

Det holder ikke bare å betale en pyttliten sum, for deretter å mene at "han har gjort sitt"

Ungene trenger han først og fremst, og mor trenger fri.

Han har vel strengt tatt vært med på gleden det er å lage dem, og bør derfor ikke ha rett til å bare stikke av.

Det skrikes høyt og lytt om fedres urettferdige behandling - det er faen meg ikke mange som tenker på alle de fedrene som ikke vil/gidder, eller bryr seg.

Annonse

"Det er ikke lett å være alene verken sosialt eller økonomisk. Men man har påtatt seg et ansvar og det kan man ikke løpe fra. Da får man heller slite vettet av seg :o)"

Det tror jeg innskriver gjør også - tar ansvar, hun strever, samt tar ansvar OG gjør så godt hun kan.

Men å havne i en slik situasjon, og samtidig ha en far til ungene som er langt borte, er ikke lett.

Hvorfor kunne ikke far holdt seg i nærheten. Er det hans rett å bare dure avgårde å gi pokker i ungene sine?

Det holder ikke bare å betale en pyttliten sum, for deretter å mene at "han har gjort sitt"

Han har vel strengt tatt vært med på gleden det er å lage dem, og bør derfor ikke ha rett til å bare stikke av.

Det skrikes høyt og lytt om fedres urettferdige behandling - det er faen meg ikke mange som tenker på alle de fedrene som ikke vil/gidder, eller bryr seg.

Jeg fatter ikke hvor ansvarsfølelsen til mange menn er. Noen ganger lurer jeg på om det er bare venninnene mine og meg som har det slik men det er jo rart at vi skulle møte de mest ekstreme. Forstår ikke at de orker å være borte fra ungene engang. Jeg vil også gjerne ha fri men ikke i månedsvis.

Men dette er en ting man ikke skal snakke om.

Jeg tror vi er helt enige ,Shandy

Gjest frustrert mamma...

Når man får barn bør man forutse at man kanskje blir alene og blir man det så kan man ikke forvente at økonomien og det sosiale livet blir det samme.

Jeg vet hva jeg snakker om da jeg også har tre unger men jeg har vært så "dum" at jeg har 14 år mellom eldste og yngste så jeg har i hvert fall sittet hjemme nesten hver kveld i 14 år uten noe avlastning.

Jeg har heller ikke valgt å få dem alene og ekteskapet mitt varte nesten like lenge som ditt. Det andre forholdet varte bare i tre år. Likevel forsvant fedrene som dugg for solen :o)

Jeg har nå i alle fall "vett" mnok til å ha alle tre sammen med samme mann jeg da. Vi kommer nok tilbake til hverandre med tida også, men slik situasjonen er nå, bor vi hver for oss, og på hver vårt kant av det langstrakte landet.

Vi forlovet oss fordi jeg ikke ville at barna våre skulle ha foreldre som verken var forlovet eller gift, et halvt år før eldstemann ble født. Vi var forlovet i nesten åtte år, og gikk litt i gifteplaner. Dermed sprang bomben, og her er jeg.

Du bør holde slike tanker for deg selv, de sier bare mer om deg. Slike brudd er umulige å forutsi, og ønsker man seg barn mens man har det bra og tror alt kommer til å vare, så tenker man slett ikke i slike baner.

Gjest frustrert mamma...

Jeg vil gjerne protestere litt. Unger trenger pc og internett. Til og med førsteklassingen min har fått lekse i å finne opplysninger på internett og på videregående er det et must hvis du vil ha gode karakterer.

Der sa du noe... jeg må finne informasjon om Torbjørn Egner for eldstemann også. Det er leksa til mandag, og jeg har ikke peiling på det h*n spurte meg om her i ettermiddag...

Jeg har nå i alle fall "vett" mnok til å ha alle tre sammen med samme mann jeg da. Vi kommer nok tilbake til hverandre med tida også, men slik situasjonen er nå, bor vi hver for oss, og på hver vårt kant av det langstrakte landet.

Vi forlovet oss fordi jeg ikke ville at barna våre skulle ha foreldre som verken var forlovet eller gift, et halvt år før eldstemann ble født. Vi var forlovet i nesten åtte år, og gikk litt i gifteplaner. Dermed sprang bomben, og her er jeg.

Du bør holde slike tanker for deg selv, de sier bare mer om deg. Slike brudd er umulige å forutsi, og ønsker man seg barn mens man har det bra og tror alt kommer til å vare, så tenker man slett ikke i slike baner.

Beklager at du ble fornærmet.

Jeg var gift i 4 år før jeg fikk førstemann. Minstemann fikk jeg med en jeg hadde kjent i 10 år. Så jeg tenkte meg godt om før jeg fikk dem. De var godt planlagt

Likevel bor begge fedrene 250 mil unna og er ikke noe særlig interessert i ungene.

Av folk jeg kjenner på min alder varte det lengste ekteskapet 12 år.

Gjest frustrert mamma...

Faren til barna skulle så veldig gjerne vært nærmere, om jobbsituasjonen hans gjorde det mulig. Han mista tre jobber på rad på grunn av konkurs (IT-bransjen), så han hadde ikke annet valg enn å flytte dit han bor nå. Det er nok ikke en varig situasjon, og han hjelper meg så godt han kan ved å ikke melde fra om at han tjener langt mindre nå enn tidligere. Han betaler mer i bidrag til meg enn han etter retten skulle ha gjort. Til høsten blir det mye trangere tror jeg, så jeg må ha en jobb i tillegg til at jeg jobber nattevakter for å få det til å gå rundt. Håper det er velvillige besteforeldre som stiller opp med overnattingsplass da, slik at jeg får den muligheten.

Vil så gjerne ha fast jobb nå, og klare meg selv uten at det blir for trangt økonomisk, men det krever sin utdanning.

petter smart

Du.....vi brukte ikke mye penger på julegaver. All hans julelønn gikk opp i utgifter og diverse andre utgifter

( ikke x-box ). Januar hadde blitt en trang mnd uansett.

Skulle vi latt være å kjøpe julegaver da liksom?

Julegavene brukte vi minimalt på og vi delte det også opp i fjor. Så alt ble ikke kjøpt i desember.

Jeg skrev alt det der til sosialen, så de visste om situasjonen.

Hadde ikke jeg fått stønad fra de i desember og januar så hadde ikke vi hatt råd til nåla i veggen. og det hadde ikke spilt noen rolle om vi hadde latt være å kjøpe julegaver. Vi hadde vært blakk uansett.

Vi har bare en inntekt og har ikke råd til å ligge av penger til regningene som kommer i januar, februar, mars osv.

Vi må ta det når de kommer og det var pga disse regninene vi slet som f i desember og har slitt som bare det til nå.

Og som jeg sa, hva folk kjøper er opp til dem selv. Vi kjøpte x-boxen på kreditt som julegave til oss selv og den var på tilbud. Kreditten ble ikke nedbetalt med stønaden, for stønaden gikk til mat.

Kreditten har blitt nedbetalt med våre egne penger.

Hadde det ikke vært for stønaden, så hadde ikke vi hatt mat på bordet i januar.

Og det hadde ikke spilt noen rolle om vi hadde kjøpt julegaver eller ikke. Vi brukte veldig lite på julegaver i år som følge av januar.

Mulig dere ikke brukte mye penger på julegaver, men så lenge dere har penger til slikt burde dere ikke fått noen støtte. Din logikk om hvilke penger som går til hva er vanlig, men den blir ikke mer riktig av den grunn. Dere tjener jo litt penger (om en ikke nok til alle utgifter). Dere kan ikke da kjøpe x-box m.m. for deres penger og så få støtte til mat og husleie. Det dere da i praksis får støtte til er x-boxen m.m. Hadde dere brukt alle pengene dere tjente på mat og husleie (nødvendige ting) så kunne dere fått støtte dersom dere da ikke hadde nok penger.

Dere visste at januar ble tøff, men bruker fortsatt penger på luksus. Da er det noe som skurrer. At sosialen gir dere penger er enda mer uforståelig. Men det er jo de jeg bør klage på. Selv fikk jeg beskjed om selge det jeg hadde og cashe inn BSU'en min (ville kostet meg over 30 000 kr totalt) når jeg ba om støtte i 3 måneder.

Det er tydeligvis forskjell på folk.

petter smart

Hvor mange ganger skal jeg si at bredbånd, bil, datamaskiner og video kom i hus lenge før ungene kom?

Datamaskinene hadde min samboer med seg, videoen fikk vi i gave....det eneste vi har kjøpt til oss selv siden vi flyttet sammen, er den x-boxen.

Og barna mine har alt de trenger til enhver tid.

Hadde ikke vi fått stønad, så hadde vi ikke hatt råd til mat til alle 4, bare til barna.

Og jeg sier igjen at det hadde ikke spilt noen rolle om vi ikke hadde kjøpt julegaver eller ikke.

Barna kommer alltid først hos oss uansett hva det gjelder, men man skal ikke sulte seg ihjel bare fordi man har råd til mat til 2 av 4 i samme hus.

Vi har vanligvis 4600,- etter at alt er betalt til 4 stk i 3 uker.

Dette klarer vi oss utmerket på.

I desember, januar, februar og mars hadde vi ikke dette beløpet.

Da hadde vi maks 2000,- og ofte mindre og det skulle rekke til bleier til barna og mat til 4 stk.

Hadde ikke jeg fått stønad i januar så hadde vi vært blakk, for alt han fikk ( og får ) gikk til faste og andre utgifter.

Det er det jeg får vi har å leve for fram til han får lønning hver mnd.

Godt mulig at bil, bedbånd osv kome før ungene. Men de koster dere fortsatt penger og kan gi inntekt/besparelser dersom dere kvitter dere med dem.

Dere skal få støtte til mat og andre nødvendige ting. Men først etter at dere bruker alle pengene dere har på dette og selger/kvitter dere med alt som ikke er nødvendig. Dere må innse at slik luksus ikke er mulig før dere kan få mer i inntekt.

Annonse

Gjest uff så mye rot

Hvor mange ganger skal jeg si at bredbånd, bil, datamaskiner og video kom i hus lenge før ungene kom?

Datamaskinene hadde min samboer med seg, videoen fikk vi i gave....det eneste vi har kjøpt til oss selv siden vi flyttet sammen, er den x-boxen.

Og barna mine har alt de trenger til enhver tid.

Hadde ikke vi fått stønad, så hadde vi ikke hatt råd til mat til alle 4, bare til barna.

Og jeg sier igjen at det hadde ikke spilt noen rolle om vi ikke hadde kjøpt julegaver eller ikke.

Barna kommer alltid først hos oss uansett hva det gjelder, men man skal ikke sulte seg ihjel bare fordi man har råd til mat til 2 av 4 i samme hus.

Vi har vanligvis 4600,- etter at alt er betalt til 4 stk i 3 uker.

Dette klarer vi oss utmerket på.

I desember, januar, februar og mars hadde vi ikke dette beløpet.

Da hadde vi maks 2000,- og ofte mindre og det skulle rekke til bleier til barna og mat til 4 stk.

Hadde ikke jeg fått stønad i januar så hadde vi vært blakk, for alt han fikk ( og får ) gikk til faste og andre utgifter.

Det er det jeg får vi har å leve for fram til han får lønning hver mnd.

Først skriver du : "X-boxen kjøpte vi i julegave til oss selv. og samtidig så måtte vi kjøpe oss ny video. Disse to tingene kjøpte vi på kreditt, men den er nedbetalt nå."

Deretter har dere fått videoen i gave : "Datamaskinene hadde min samboer med seg, videoen fikk vi i gave....det eneste vi har kjøpt til oss selv siden vi flyttet sammen, er den x-boxen"

Du må bestemme deg ...

Ellers er jeg enig i at det er enkelte ting sosialen ser på som luksus , men som er "nødvendige" når en har barn !

Gjest anonym mamma

Dette vedtaket bør du klage på.

Det er et stort problem at alt for få klager, så kommunene og sosialkuratorene får fare frem som de selv vil.

Det var ikke noe vedtak. Det var bare en inntakskonsulent, en ung kvinnelig jypling uten evne til emapti (!!) som antakelig skulle "sile ut" verdig trengende. Sikkert en såkalt økonomikonsulent.

Og, med egen bolig, som vi først måtte ta pant i, og høye kvalifikasjoner rent utdanningsmessig, var vi ikke verdig trengende...

petter smart

Det er ikke lov å gi slike lekser til elever med mindre de har tilgang til internett via skolen. Det er ikke lov å kreve at en skal ha internett, selv om det nok er en fordel.

Dette sier jo en del om den "gratis" skolen vi har her i Norge. Dette er faktisk ulovlig. Men jeg skjønner godt at foreldre vil at deres barn skal ha best forutsetninger på skolen. Det er bare synd at skattebetalerne må betale for det.

Gjest Novembermom

Først skriver du : "X-boxen kjøpte vi i julegave til oss selv. og samtidig så måtte vi kjøpe oss ny video. Disse to tingene kjøpte vi på kreditt, men den er nedbetalt nå."

Deretter har dere fått videoen i gave : "Datamaskinene hadde min samboer med seg, videoen fikk vi i gave....det eneste vi har kjøpt til oss selv siden vi flyttet sammen, er den x-boxen"

Du må bestemme deg ...

Ellers er jeg enig i at det er enkelte ting sosialen ser på som luksus , men som er "nødvendige" når en har barn !

Videoen vi fikk i gave, gikk kaputt, så da kjøpte vi ny.

Kreditten ble nedbetalt for et par uker siden.

Gjest Novembermom

Godt mulig at bil, bedbånd osv kome før ungene. Men de koster dere fortsatt penger og kan gi inntekt/besparelser dersom dere kvitter dere med dem.

Dere skal få støtte til mat og andre nødvendige ting. Men først etter at dere bruker alle pengene dere har på dette og selger/kvitter dere med alt som ikke er nødvendig. Dere må innse at slik luksus ikke er mulig før dere kan få mer i inntekt.

Bil skaffet vi oss fordi vi skulle ha barn nr to ( og for å komme oss fram diverse steder ) og vi tok opp et lite lån på den.

Og datamaskinene kom i hus før barna kom og min samboer bruker datamaskinene til mest jobbrelaterte ting. Han har selv kjøpt datamaskinene for mange år siden.

Barna får det de trenger først uansett. Vi er jo ikke så dumme at vi kjøper luksus først og så mat.

Mat og klær sørger vi får ha i hus.

Men gjort er gjort og jeg tror ikke det blir mer sosialkontor på oss.

Men vi ble ikke bedt om å selge noe og før vi gikk til sosialkontoret så brukte vi også opp alle sparepengene til barna på ubetalte regninger som kom ut av det blå.

Ville jo virket dumt å komme til sosialen og be om penger til regninger istedetfor mat.

og de regningene måtte betales der og da. Så da ble det sånn.

Bil skaffet vi oss fordi vi skulle ha barn nr to ( og for å komme oss fram diverse steder ) og vi tok opp et lite lån på den.

Og datamaskinene kom i hus før barna kom og min samboer bruker datamaskinene til mest jobbrelaterte ting. Han har selv kjøpt datamaskinene for mange år siden.

Barna får det de trenger først uansett. Vi er jo ikke så dumme at vi kjøper luksus først og så mat.

Mat og klær sørger vi får ha i hus.

Men gjort er gjort og jeg tror ikke det blir mer sosialkontor på oss.

Men vi ble ikke bedt om å selge noe og før vi gikk til sosialkontoret så brukte vi også opp alle sparepengene til barna på ubetalte regninger som kom ut av det blå.

Ville jo virket dumt å komme til sosialen og be om penger til regninger istedetfor mat.

og de regningene måtte betales der og da. Så da ble det sånn.

"Men gjort er gjort og jeg tror ikke det blir mer sosialkontor på oss. Men vi ble ikke bedt om å selge noe og før vi gikk til sosialkontoret så brukte vi også opp alle sparepengene til barna på ubetalte regninger som kom ut av det blå."

Brukte opp alle sparepengene til barna? Måper, det er noe av det verste jeg har hørt.

Det er vel for pokker ingen regninger "som kommer ut av det blå heller", så sant det ikke er snakk om langvarig sykdom, man ikke kan noe for, eller får gjor noe med. Det har du da heller ikke nevnt noe om, så jeg regner med at det ikke er det som er grunnen.

Ja du får ha meg unnskyld, hvis det er noe jeg har gått glipp av her, men å bruke sparepengene til ungene?

"Men gjort er gjort og jeg tror ikke det blir mer sosialkontor på oss. Men vi ble ikke bedt om å selge noe og før vi gikk til sosialkontoret så brukte vi også opp alle sparepengene til barna på ubetalte regninger som kom ut av det blå."

Brukte opp alle sparepengene til barna? Måper, det er noe av det verste jeg har hørt.

Det er vel for pokker ingen regninger "som kommer ut av det blå heller", så sant det ikke er snakk om langvarig sykdom, man ikke kan noe for, eller får gjor noe med. Det har du da heller ikke nevnt noe om, så jeg regner med at det ikke er det som er grunnen.

Ja du får ha meg unnskyld, hvis det er noe jeg har gått glipp av her, men å bruke sparepengene til ungene?

Det er et krav at man ikke har sparepenger på konto, før man får sosialhjelp. Og det er da ikke for mye forlangt heller. Dersom folk har råd til å spare og legge av penger på konto, så står det ikke så dårlig til at de må gå på sosialen og få andre skattebetalere til å gi dem noen kroner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...