Gjest ikke undertegnet Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Jeg eeeeeeelsker pistasjnøtter, og spiser en del av dette i helgene. Er det veldig mye usunt fett i disse? Så lurer jeg på om lettbrus gjør at man blir sulten og snopesyk? Har hørt det nemlig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Nøtter er fettrikt, men det er bra fett. Og det trenger vi, så bare kos deg med pistasj-nøttene dine Ang lettbrus så er det ikke noe vitenskapelig forskning som peker i retning av at man skal bli sulten av søtningsstoffer, men mange sier at de kjenner seg sultne av det. Jeg tror ikke på det selv. Teorien er visst at søtstoffet "lurer" kroppen til å tro at den får mer kalorier enn den får, og så blir man sulten. Ikke sannsynlig hypotese, synes jeg.. Men det kan jo hende noen finner ut det motsatte. Inntil da hadde jeg kost meg med både brus og nøtter hvis jeg var deg. Viktigere å kose seg enn å bekymre seg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angela1365380318 Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 nøtter er megasundt. Masse sundt fett!! Men mye kallorier desverre, usaltede nøtter er sunnest. Men kos deg du:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingi1365380494 Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Nøtter er fettrikt, men det er bra fett. Og det trenger vi, så bare kos deg med pistasj-nøttene dine Ang lettbrus så er det ikke noe vitenskapelig forskning som peker i retning av at man skal bli sulten av søtningsstoffer, men mange sier at de kjenner seg sultne av det. Jeg tror ikke på det selv. Teorien er visst at søtstoffet "lurer" kroppen til å tro at den får mer kalorier enn den får, og så blir man sulten. Ikke sannsynlig hypotese, synes jeg.. Men det kan jo hende noen finner ut det motsatte. Inntil da hadde jeg kost meg med både brus og nøtter hvis jeg var deg. Viktigere å kose seg enn å bekymre seg Hei! er helt enig i at nøtter er sunt, men salt er faktisk ikke fetende, selv om mange tror man blir fet av det. Så lenge man spiser moderate mengder, selvfølgelig. Men salt binder vann, derfor kan det virke som om man legger litt på seg. Men det er ikke fett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dewey Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Nei og ja. Det er IKKE usunt fett i nøtter, tvert imot er det MYE av det sunne fettet vi skal ha mye av. Dessuten er det mye mineraler etc, nøtter er BRA å spise (selv om det altså er fett). Lettbrus stimulerer sukt og søthunger, fordi den lurer kroppen til å tro det kommer sukker, og dermed forventer kroppen seg sukker. Når den ikke får det, får du en reaksjon som slår ut som godtesyke og sult. Dessuten er ikke kunstige søtningsstoffer bra for deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.