Gå til innhold

Rasisme: må jeg være venn med en neger for ikke bli kalt rasist ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 190
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

73

• attila1365380493

60

• Dorthe

16

• En_Mamma

16

Mest aktive i denne tråden

Ikke på de skolene nei. Ta en kikk i skolegården og tell blåveiser, se hvor mange uthvilte og optimistiske norsktalende lærere det er på lærerværelset.

Igjen blander du hummer, kanin og kanari.

Tror du de fleste lærere støtter en "SV-løsning" eller en "Frp-løsning"?

Med vennlig hilsen

Sør har ingen løsninger, så du vil spare deg en del irritasjon ved å la være å diskutere med ham. I tillegg blir du fortalt hva du mener og hvordan du er som person :-)

"................."

Diskuter sak, og ikke "Sør"!

Det finnes ikke penger til skolene, Møllegata skole, hvor det allerede er mangel på ressurser, fikk mye lavere bevilgninger i år. Barnehagen på skolen får ikke tak i norsk personale, kun styreren er norsk.

Desuten kan man ikke kalle det rasisme når noen skriver "Det fins nå oppganger med kun utenlandske navn."

Det er tragisk at det nå er slutt på ekstrabevillinger til indre Oslo øst.

attila1365380493

Det skal du ta alvorlig for det er faktisk sant.

"favn" bor sikkert heller ikke i et slikt område. spør om favn eller sør vil flytte dit, eller om de bare vil være uvitende og skjelle ut de som forteller hvordan det er i "vår" virkelighet. Trist å lese at man ikke blir trodd og ikke tatt alvorlig. Historien har vist at slik adferd med fortielse og latterliggjøring har ført til forverring. Tafatte mennesker og de som bygger på tafattheten har skylda for mye i dette landet. Det måtte dødsfall til for å få fokus på de få dårlige sykehjemme og bemanningsproblemene. Men selv ikke grov vold og drap vekker folk. De bare går i tog og føler seg opphøyet, men gjør ingenting annet. Utviklingen bare fortsetter.

Det finnes ikke penger til skolene, Møllegata skole, hvor det allerede er mangel på ressurser, fikk mye lavere bevilgninger i år. Barnehagen på skolen får ikke tak i norsk personale, kun styreren er norsk.

Desuten kan man ikke kalle det rasisme når noen skriver "Det fins nå oppganger med kun utenlandske navn."

Så da bør du altså være med i en kampanje for "mer penger til skolene"...

Du vil kanskje føle deg hjemme i SV - jeg mener å huske at de kjører en slik sak...

Med vennlig hilsen

Annonse

attila1365380493

Igjen blander du hummer, kanin og kanari.

Tror du de fleste lærere støtter en "SV-løsning" eller en "Frp-løsning"?

Med vennlig hilsen

Dette har ikke noe med partier å gjøre, det har med miljø og manglende tiltak å gjøre. Jeg vil stemme på de som lover å gjøre noe med det.

attila1365380493

Hvis eksempelet f.eks er indre Oslo øst (nysgjerrig på hvilket område av Norge du sikter til i dine eksempler?) er vel hovedgrunnen til at barnefamilier flytter ut at det ikke finnes nok store leiligheter.

Det er også riktig tror jeg. Og hvem klarer seg med 50 kvm til 5 personer ? Vår nye landsmenn, og de flytter villig inn.

"favn" bor sikkert heller ikke i et slikt område. spør om favn eller sør vil flytte dit, eller om de bare vil være uvitende og skjelle ut de som forteller hvordan det er i "vår" virkelighet. Trist å lese at man ikke blir trodd og ikke tatt alvorlig. Historien har vist at slik adferd med fortielse og latterliggjøring har ført til forverring. Tafatte mennesker og de som bygger på tafattheten har skylda for mye i dette landet. Det måtte dødsfall til for å få fokus på de få dårlige sykehjemme og bemanningsproblemene. Men selv ikke grov vold og drap vekker folk. De bare går i tog og føler seg opphøyet, men gjør ingenting annet. Utviklingen bare fortsetter.

*ler*

Nostalgi var bedre før?

Historien har vel heller vist at hysteri fører til mer hysteri!

PS: jeg "tror" nok jeg har bodd blant flere "utlendinger" enn deg! ;)

MEd vennlig hilsen

Det er også riktig tror jeg. Og hvem klarer seg med 50 kvm til 5 personer ? Vår nye landsmenn, og de flytter villig inn.

Det er nok mest økonomi som styrer, og tanker om hvordan man best iveretar barns oppvekstvilkår. I de samme områdene av Oslo er også størstedelen av Oslos trygdeleiligheter, sosialleiligheter og kommunale utleieleiligheter.

attila1365380493

Må få lov til å spørre om du er ny her ? som gidder kaste bort så mye energi og høflig tone på en slik struts.

Jeg hørte at det var litt liv her, men det er bare et par gammelstalinister som ikke vet noe om situasjonen. Ideologi har vi ikke bruk for, det blir en hemsko og irritasjonsmoment. Denne typen tanker har ajget mange gode ressurser vekk fra der de trengs. Å stille krav til våre nye er ikke populært, og blir tolket som rasisme. Hvis du ikke liker smaken av sushi, er du rasist.

Hvis eksempelet f.eks er indre Oslo øst (nysgjerrig på hvilket område av Norge du sikter til i dine eksempler?) er vel hovedgrunnen til at barnefamilier flytter ut at det ikke finnes nok store leiligheter.

Det er mange store leiligheter i indre Oslo Øst(100-150 kvadrat) og mange barnevennlige bakgårder. Dessuten er det veldig mange aktiviteter for ungene her fordi myndighetene prøver å holde på barnefamiliene.

attila1365380493

Ja, det er klart når du ikke er villig til å gjøre noe for nær-området ditt annet enn å rakke ned på naboene for at maten deres lukter...

Begynn med deg selv!

Med vennlig hilsen

Jeg har gjort mye, men er makteløs mot antirasistene.

Annonse

Dette har ikke noe med partier å gjøre, det har med miljø og manglende tiltak å gjøre. Jeg vil stemme på de som lover å gjøre noe med det.

Å "gjøre noe"

Du vil stemme på noen som "gjør noe" - helt uavhengig av HVA det faktisk er de vil "gjøre"?

Det virker ikke videre gjennomtenkt...

Med vennlig hilsen

attila1365380493

*ler*

Nostalgi var bedre før?

Historien har vel heller vist at hysteri fører til mer hysteri!

PS: jeg "tror" nok jeg har bodd blant flere "utlendinger" enn deg! ;)

MEd vennlig hilsen

Du vet ingenting.

Altså er "problemet" ditt at "de" ikke er kravstore nok?

*rister på hodet*

Med vennlig hilsen

Så da bør du altså være med i en kampanje for "mer penger til skolene"...

Du vil kanskje føle deg hjemme i SV - jeg mener å huske at de kjører en slik sak...

Med vennlig hilsen

Jeg føler meg hjemme i SV.

attila1365380493

Å "gjøre noe"

Du vil stemme på noen som "gjør noe" - helt uavhengig av HVA det faktisk er de vil "gjøre"?

Det virker ikke videre gjennomtenkt...

Med vennlig hilsen

Du skjønner hva jeg mener, ikke latterliggjør mine meninger.

Jeg hørte at det var litt liv her, men det er bare et par gammelstalinister som ikke vet noe om situasjonen. Ideologi har vi ikke bruk for, det blir en hemsko og irritasjonsmoment. Denne typen tanker har ajget mange gode ressurser vekk fra der de trengs. Å stille krav til våre nye er ikke populært, og blir tolket som rasisme. Hvis du ikke liker smaken av sushi, er du rasist.

Og hvor har det skjedd?

Eller er dette enda en løgnaktig påstand fra deg?

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...