Gå til innhold

Rasisme: må jeg være venn med en neger for ikke bli kalt rasist ?

Anbefalte innlegg

Hvis du har et barn på skolen på østkanten av Oslo og påstår at det ikke finnes problemer så er du naiv. Hvis du påstår at språkproblemer, kulturforskjeller, religionsforskjeller osv. ikke eksisterer så er du naiv. Hvis du påstår at du ikke har fordommer så er du naiv. Hvis du påstår at hvis alle mente som du så var det fred i verden så er du naiv. Det finnes mange som deg, Bush og Saddam som tror at de har rett i alle sammenhenger og skaper ufred overalt. Du bruker hele tiden de samme henvisningene og tror at du er snill fordi du later som du forsvarer dem som er nederst i samfunnet og du tror at andre ser ned på.

Man trenger ikke være naiv for å ikke kjenne seg igjen i Attilas beskrivelse av virkeligheten.

Fortsetter under...

• Svar 190
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

73

• attila1365380493

60

• Dorthe

16

• En_Mamma

16

Mest aktive i denne tråden

Gjest bebba

Man trenger ikke være naiv for å ikke kjenne seg igjen i Attilas beskrivelse av virkeligheten.

Attila er ikke den eneste som Sør har diskutert med. Hvis du har vært innom dol før, så må du ha fått inntrykk av hans holdninger.

Jeg har ikke tenkt å diskutere Attilas emne, men noen ganger blir jeg lei Sørs arroganse eller naivitet.

Annonse

Attila er ikke den eneste som Sør har diskutert med. Hvis du har vært innom dol før, så må du ha fått inntrykk av hans holdninger.

Jeg har ikke tenkt å diskutere Attilas emne, men noen ganger blir jeg lei Sørs arroganse eller naivitet.

Sør er prinsessen ingen kan målbinde ;)

*glis*

Det er lurt å sjekke hvem som her vært her hvor lenge før man skriver!

Med vennlig hilsen

Gjest bebba

Løsningen er åpenbart den samme for alle som har språk-problemer (enten de er "norske" eller har brun hud): ekstra støtte i norsk-undervisningen.

Videre, så kan man jo bare påpeke at så lenge nordmenn "flytter fra" områder med "mange utlendinger" så blir det heller tragi-komisk å beskylde dem for "ikke å snakke norsk"!

Med vennlig hilsen

Ekstra støtte i norsktimene hjelper det lite å be om på samme tid som det skjæres ned i skolene. Et avisoppslag i Aftenposten viser også at 600 lærere i Oslo er syke hver dag. Hvem tror du tar seg av elevene da?

Jeg henviste til deg, ikke til Attila. Du har svart på andre innlegg i dag som andre dager enn hennes.

Du har kommet med en masse løse påstander, uten å kunne underbygge eller dokumentere noe av det pjattet du lirer av deg.

Har du noe seriøst du vil si, eller er det bare "du er dum" og "min pappa er større enn din pappa" nivået som karakteriserer deg?

Med vennlig hilsen

Gjest yyyyyyyy

En undersøkelse jeg så (for et par år siden) viste at jo tettere kontakt nordmenn hadde med utlendinger, jo bedre likte de utlendingene.

De som mislikte "utlendinger" mest var de som "aldri" hadde truffet noen!

Med vennlig hilsen

Jeg har bodd i mange land, hatt kjærlighetsforhold til en muslim, en Afrikaner, har flere jødiske og muslimske venninner i tillegg til å jobbe sammen med "våre nye landsmenn" og jobbe med invandrerproblematikken. Jeg har selvfølgelig likt kjærestene mine og liker venninnene mine. Jeg må likevel si at før i tiden ville jeg ha påstått at jeg ikke brydde meg om rase eller hudfarge og barna mine skulle bare gifte seg med snille mennesker. Jeg har en annen mening i dag, jeg ville blitt vettskremt hvis jeg fikk en muslimsk svigersønn og jeg bryr meg i høyeste grad. Å påstå at det spiller ingen rolle er fargeblindhet. Jeg ville ikke likt å jobbe sammen med bare menn selvom jeg liker menn.

Ekstra støtte i norsktimene hjelper det lite å be om på samme tid som det skjæres ned i skolene. Et avisoppslag i Aftenposten viser også at 600 lærere i Oslo er syke hver dag. Hvem tror du tar seg av elevene da?

Jeg har skrevet side opp og side ned at vi trenger mer undervisning, og flere penger til dette.

Hvis fravær er et problem, bør man selvsagt også gjøre noe med dette.

Med vennlig hilsen

Gjest bebba

Du har kommet med en masse løse påstander, uten å kunne underbygge eller dokumentere noe av det pjattet du lirer av deg.

Har du noe seriøst du vil si, eller er det bare "du er dum" og "min pappa er større enn din pappa" nivået som karakteriserer deg?

Med vennlig hilsen

For all del gå og legg deg og sov litt for å roe deg ned.

Annonse

Attilas beskrivelse er jo virkeligheten.

Problemet er at skapningen av en eller annen grunn bryr seg om hvilke naboer han/hun har.

Hele innlegget til skapningen var latterlig, uten å ha lest eller sett Sørs argumentasjoner nedover her, som jeg for øvrig går ut fra at var han selv lik :)

For all del gå og legg deg og sov litt for å roe deg ned.

Først starter du en lang tirade hvor du kommer med løse påstander om hvem som er "naiv".

Så klarer du ikke engang å svare for deg, men vil at *andre* skal "roe" meg ned!

Hva med å ta en dusj, og kanskje svare på spørsmål når hodet er klart?

Med vennlig hilsen

Attilas beskrivelse er jo virkeligheten.

Problemet er at skapningen av en eller annen grunn bryr seg om hvilke naboer han/hun har.

Hele innlegget til skapningen var latterlig, uten å ha lest eller sett Sørs argumentasjoner nedover her, som jeg for øvrig går ut fra at var han selv lik :)

Attilas beskrivelse var ikke virkeligheten, noe stemmer kanskje, annet var ren synsing og sutring, men selv om Attila og Bebba bytter på og skriver på skift kan de ikke hamle opp med Sør's utmattelsesstrategi ;)

Attilas beskrivelse var ikke virkeligheten, noe stemmer kanskje, annet var ren synsing og sutring, men selv om Attila og Bebba bytter på og skriver på skift kan de ikke hamle opp med Sør's utmattelsesstrategi ;)

Nå har de begge diskutert det samme før og brukt de samme argumentene så det må jo være ren kjedsommelighet at de gidder det enda en gang.

Nå har de begge diskutert det samme før og brukt de samme argumentene så det må jo være ren kjedsommelighet at de gidder det enda en gang.

Hei Dorthe,

Jeg synes ikke slik trakassering (enten det er mot kvinner, funksjonshemmede, innvandrere, alenemødre, osv) skal få stå uimotsagt.

Hvis noen hadde mobbet deg på samme måte, ville jeg også skrevet mot dem.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...