Gå til innhold

noen som bruker magetreningsprogrammet på...

Gjest huttetuttetuuu

Anbefalte innlegg

Gjest huttetuttetuuu

...trening.no?? jeg gjør det, for har hørt at det skal gi gode resultater! men, så er det noe jeg lurer på...det er to øvelser jeg ikke klarer og gjøre pga. får utrolig vondt i ryggen. det er øvele 6 og 7. dette programmet er laget slik at det gir minst mulig belastning på korsrygg, men akurat disse to går bare ikke for meg....er det da liten vits i å følge dette programmet for meg?vil jeg ikke de samme resultatene i det hele tatt? jeg har prøvd og få svar på den siden også men har ikke fått enda så jeg prøver her, ettersom jeg har fått inntrykk av at ganske mange driver med denne formen for magetrening??! takk for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg regner med at du ikke gjør alle øvelsene i én treningsøkt?

Øvelse 6 og 7 er såvidt jeg kan se situps (crunches) og nedtrekk med kabelmaskin. Får du vondt i ryggen av vanlige crunches er det antakelig fordi du ikke har korsryggen i gulvet. Tenk på å trekke navlen mot korsryggen, og press korsryggen ned i gulvet.

Når det gjelder nedtrekk med maskin så gjelder det samme, hold mage/rygg stabil med å trekke inn navlen. Eller få en instruktør til å rettlede deg, det er en øvelse som krever god teknikk. Det er magen som skal jobbe, må du bruke ryggen er øvelsen for tung for deg.

Får du vondt i ryggen uansett må du nok bare bruke andre mageøvelser, det var jo en rekke gode forslag på trening.no. Men det er ikke meningen at du skal gjøre alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huttetuttetuu

Jeg regner med at du ikke gjør alle øvelsene i én treningsøkt?

Øvelse 6 og 7 er såvidt jeg kan se situps (crunches) og nedtrekk med kabelmaskin. Får du vondt i ryggen av vanlige crunches er det antakelig fordi du ikke har korsryggen i gulvet. Tenk på å trekke navlen mot korsryggen, og press korsryggen ned i gulvet.

Når det gjelder nedtrekk med maskin så gjelder det samme, hold mage/rygg stabil med å trekke inn navlen. Eller få en instruktør til å rettlede deg, det er en øvelse som krever god teknikk. Det er magen som skal jobbe, må du bruke ryggen er øvelsen for tung for deg.

Får du vondt i ryggen uansett må du nok bare bruke andre mageøvelser, det var jo en rekke gode forslag på trening.no. Men det er ikke meningen at du skal gjøre alle :)

jeg tror ikke du så på riktig plass...jeg mente det mageprogrammet under månedens tips, det er et program du skal ta ca.20 repetisjoner til å begynne med og bare et sett av hver øvelse. alle 10 øvelsene skal gjøres, med kun 15 sekunders mellomrom. det var vel ikke det samme du snakket om, for du nevnte noe om en maskin?? men uanset, jeg får prøve det du sier om å holde korsryggen i gulvet. takk for svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror ikke du så på riktig plass...jeg mente det mageprogrammet under månedens tips, det er et program du skal ta ca.20 repetisjoner til å begynne med og bare et sett av hver øvelse. alle 10 øvelsene skal gjøres, med kun 15 sekunders mellomrom. det var vel ikke det samme du snakket om, for du nevnte noe om en maskin?? men uanset, jeg får prøve det du sier om å holde korsryggen i gulvet. takk for svar!:)

Okei -jeg så på forslag til mageøvelser, jeg. Sorry :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...